Gå til innhold

Ultrabook billigst mulig!

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg ønsker å kjøpe ultrabook, billigst mulig selvfølgelig.

Jeg må ha:

-Full HD skjerm

-Mulighet for bytte av RAM og HDD/SSD

-Dedikert grafikkløsning (aller aller helst)

-Ivy Bridge

-Betale minst mulig

Om det finnes en på markedet nå, eller om noen vet om en nært forestående så kom med det her!

Setter også stor pris på egne erfaringer og oppsett fra dere :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel klarer du deg med kun os på ssd'n så er det jo en 32gb ssd på den du kan bruke. Flere oppskrifter på hvordan du gjør det. Den er ikke like rask som de raskeste ssd'ene men lysår forran vanlige HDD'er

Det er den eneste jeg vet om som fyller kravene dine. Sitter forresten på min ux32vd nå. Helt konge! ;)

Denne er som sagt den eneste jeg vet om. Skal du få det billigere må du ingå kompromisser.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Vel klarer du deg med kun os på ssd'n så er det jo en 32gb ssd på den du kan bruke. Flere oppskrifter på hvordan du gjør det. Den er ikke like rask som de raskeste ssd'ene men lysår forran vanlige HDD'er

Det er den eneste jeg vet om som fyller kravene dine. Sitter forresten på min ux32vd nå. Helt konge! ;)

Denne er som sagt den eneste jeg vet om. Skal du få det billigere må du ingå kompromisser.

Hva har du gjort med din ux32vd da Vitty?

Lenke til kommentar

hittil har jeg byttet ut hdd med en ocz 120 gb ssd jeg hadde liggende. Skal oppgradere minne med en corsair vengeance 8gb brikke tenkte jeg og legg på ny kjølepasta på cpu og gpu.

Hei!

Er du snill og sender meg litt info på hvordan det går for deg? Hvilke brikker du kjøper og erfaringer i etterkant. Installasjon og stabilitet i OS osv?:-)

Lenke til kommentar

Jeg kan si hva jeg har gjort :)

Har hatt maskinen i en uke nå, har som mange andre satt inn mer ram og en ssd disk.

SSD - SAMSUNG 830 SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC

RAM - KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3 CL11 - KVR16S11/8

Dette gikk uten noen problemer.

Etter dette la jeg inn windows på nytt, instalerte drivere(som det kan være smart å ha lastet ned på forhånd)

Så etter en uke har jeg ikke hatt noe problemer med driver mangler eller annet feil med oset.

Så håper ting fortsetter å gå samme spor hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter dette la jeg inn windows på nytt, instalerte drivere(som det kan være smart å ha lastet ned på forhånd)

Følger det med W7 installasjons CD eller har de slutta helt med å inkludere det?

Må si at denne maskinen frister med tanke på mobiliteten å kraften den har til å være en ultrabook om en skulle finne på å spille litt. Har dere som har denne maskinen, har dere opplevd at touchpad'n trykkes ned som nevnt i en annen tråd her i data avdelingen. Har hørt at tastaturet bøyer seg ved skriving, hvordan opplever dere det eller merker dere det ikke?

Edit: Hva er størrelsen på enter-tasten forresten?

Endret av melbyes
Lenke til kommentar

Følger ikke med en install cd nei.

Må laste ned en iso fil så bruke usb/eller ekstern cd/dvd rom. Produkt nøkkelen står på laderen.

Tastaturet bøyer seg ikke ved skriving i alle fall ikke her(vel om de trykker hardt så gjør det kanskje det)

Men touchpaden er helt fin(i alle fall her)

Mujlza: Ja, det er stor sjangs for at skjermen vil ha backlight bleed. Min har det(ikke mye) Men den eneste gangen jeg kan merke dette er under oppstarten av windows

Har sett film, drevet med photoshop osv uten å merke noe til det. Uansett så er skjermen utrolig digg.

Lenke til kommentar

Jeg er også på utkikk etter ultrabook, men hd 4000 grafikk holder for meg så trenger ikke dedikert skjermkort. utrolig synd at ux31a faktisk er såpass dyrere siden den ikke har skjermkort. Også dumt at den ikke har mulighet til å bytte minne og ssd(?) Dette kan iallefall ux32vd, men den har noe mindrebatteritid enn ux31a, og samtidig tykkere og sikkert varmere.

Akkurat lest en test av samsung 9 serien på tu, virker lovende. usikker på om man virkelig trenger fullhd på en 13" og om den har bedre oppgraderingsmuligheter enn ux31a. Jeg er ute etter en lynrask liten og lett pc som er meget stillegående og god å bruke. Skal undersøke disse to mer når jeg kommer fra ferie.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

litt sent svar men tenkte jeg skulle poste noen av mine mods. Pr dags dato har jeg oppgradert minne med en crucial 1600mhz cl11 brikke, ocz solid 3 120gb (demontert og festet med dobbeltsidig tape), og repasta maskinen med arctic cooling mx-4.

Helt stabilt. Repasten gjorde gpuen min 6-8 grader kjøligere! (pastaen som lå på fra før av lignet mistenkelig på de ferdigpåførte putene som følger med intel stock kjølerene på stasjonære). Dette ga meg litt rom for overklokking! Det virker som asus har underklokket gpuen ganske kraftig for å klare å kjøle ned komponentene, så 140 mhz overklokk ga meg samme temperaturer som før repaste og overklokk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...