Gå til innhold

Kommentar: ? Lag appene til både Android og iOS


Anbefalte innlegg

Joda, men enten du liker det eller ikke og om det er myte eller ikke så ER det et befestet inntrykk av at iProdukt brukere er mer opptatt av design enn funksjon. Du bekrefter det inntrykket ved å ville ønske appen med mindre funksjon i bytte mot bedre design. Og det ER komsik selv om spøken ble på din bekostning. Jeg håper ikke dagen din ble ødelagt av det.

Og det var ment som en uskyldig spøk og ikke som ondsinnet oppgulp. Det som er litt synd, og jeg leser mitt eget innlegg omigjen, er at i dagens miljø på amobil forumet er det vanskelig å skille mellom nettopp oppgulp og fleip. Det er synd, så jeg skal enten avstå eller være enda mer klar på fleipen neste gang :)

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, jeg tok fleipen, og det du sier er jo delvis sant (det er en grunn til at jeg har en iPhone, ikke en Android-telefon med faks og kjøleskap). Det jeg prøvde å påpeke var at iPhone-brukeren jeg klagde på tydeligvis ikke var opptatt av design, men funksjon. :)

Lenke til kommentar

Det er et poeng som er utelatt her. Businessen.

 

Vi har utviklet spillet MindFeud og har, om jeg skal si det beskjedent, et temmelig mye større tallgrunnlag å basere synsingen vår på enn de andre kommentatorene i denne tråden. Dessuten lever vi av å selge i AppStore og Google Play.

 

For det første så ser vi at forholdet i nedlastinger er 1 android per 10 iOS.

 

For det andre så ser vi at 17 % av iOS-brukerne konverterer til betalende, mens under 5 % av Androidbrukerne konverterer.

 

For det tredje så _er_ device fragmentation noe å bry seg om, det ser vi tydelig på supporten vår: 95 % support til Androidbrukere, 5 % til iOSbrukere.

 

Androidbrukerne har feil relatert til hardwaren sin, iOSbrukerne har problemer med ting som feil i brukernavnet sitt, ikke mottatt epost etc. Altså ikke hardwareproblemer.

 

Legger man til at det koster (oss) vesentlig mer å utvikle for Android pga alle hensynene til hardware, devicespesifikke feilrettinger som må inn i kodebasen osv, så er Android ikke et lønnsomt forretningsområde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er et poeng som er utelatt her. Businessen.

 

Vi har utviklet spillet MindFeud og har, om jeg skal si det beskjedent, et temmelig mye større tallgrunnlag å basere synsingen vår på enn de andre kommentatorene i denne tråden. Dessuten lever vi av å selge i AppStore og Google Play.

 

For det første så ser vi at forholdet i nedlastinger er 1 android per 10 iOS.

 

For det andre så ser vi at 17 % av iOS-brukerne konverterer til betalende, mens under 5 % av Androidbrukerne konverterer.

 

For det tredje så _er_ device fragmentation noe å bry seg om, det ser vi tydelig på supporten vår: 95 % support til Androidbrukere, 5 % til iOSbrukere.

 

Androidbrukerne har feil relatert til hardwaren sin, iOSbrukerne har problemer med ting som feil i brukernavnet sitt, ikke mottatt epost etc. Altså ikke hardwareproblemer.

 

Legger man til at det koster (oss) vesentlig mer å utvikle for Android pga alle hensynene til hardware, devicespesifikke feilrettinger som må inn i kodebasen osv, så er Android ikke et lønnsomt forretningsområde.

Kjenner du til om eksempler ditt er enestående, eller er dette trenden? Du kjenner kanskje andre utviklere. Opplever de det samme? Blir dere ikke rike på reklame da?

Spørsmål bare fordi en del her inne mener at ios og Android er like innbringende og interessant for utviklerne.

Lenke til kommentar

Det er et poeng som er utelatt her. Businessen.

 

Vi har utviklet spillet MindFeud og har, om jeg skal si det beskjedent, et temmelig mye større tallgrunnlag å basere synsingen vår på enn de andre kommentatorene i denne tråden. Dessuten lever vi av å selge i AppStore og Google Play.

 

For det første så ser vi at forholdet i nedlastinger er 1 android per 10 iOS.

 

For det andre så ser vi at 17 % av iOS-brukerne konverterer til betalende, mens under 5 % av Androidbrukerne konverterer.

 

For det tredje så _er_ device fragmentation noe å bry seg om, det ser vi tydelig på supporten vår: 95 % support til Androidbrukere, 5 % til iOSbrukere.

 

Androidbrukerne har feil relatert til hardwaren sin, iOSbrukerne har problemer med ting som feil i brukernavnet sitt, ikke mottatt epost etc. Altså ikke hardwareproblemer.

 

Legger man til at det koster (oss) vesentlig mer å utvikle for Android pga alle hensynene til hardware, devicespesifikke feilrettinger som må inn i kodebasen osv, så er Android ikke et lønnsomt forretningsområde.

 

Har du eksempler på Android hardware som er problemer for Wordfeud? Jeg kjenner flere som har spilt/spiller Wordfued på forskjellige Android telefoner, og kan ikke huske å ha hørt at noen har hatt problemer, men så har sikker disse problemene blitt ordnet opp i :wee:

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

joda, spillutviklere rapporterer det samme som vi opplever. Det er flere eksempler på selskaper som har droppet Android, feks dette: http://www.electronista.com/articles/12/03/10/mika.mobile.says.android.money.losing.platform/

 

Angående Wordfeud, så har de holdt på i 2-3 år, så de har vel tatt unna en del problemer - bare se på kommentarene bakover i tid på Google Play :) Dessuten har de _langt_ mindre grafikk og animasjoner enn vi benytter i MindFeud. Jeg vet ikke om de har dynamisk skalering av bilder heller.

Lenke til kommentar

Det er et poeng som er utelatt her. Businessen. Vi har utviklet spillet MindFeud og har, om jeg skal si det beskjedent, et temmelig mye større tallgrunnlag å basere synsingen vår på enn de andre kommentatorene i denne tråden. Dessuten lever vi av å selge i AppStore og Google Play.For det første så ser vi at forholdet i nedlastinger er 1 android per 10 iOS. For det andre så ser vi at 17 % av iOS-brukerne konverterer til betalende, mens under 5 % av Androidbrukerne konverterer. For det så _er_ device fragmentation noe å bry seg om, det ser vi tydelig på supporten vår: 95 % support til Androidbrukere, 5 % til iOSbrukere. Androidbrukerne har feil relatert til hardwaren sin, iOSbrukerne har problemer med ting som feil i brukernavnet sitt, ikke mottatt epost etc. Altså ikke hardwareproblemer. Legger man til at det koster (oss) vesentlig mer å utvikle for Android pga alle hensynene til hardware, devicespesifikke feilrettinger som må inn i kodebasen osv, så er Android ikke et lønnsomt forretningsområde.

Men mindfeud er da kodet med Corona SDK? Vet ikke helt hvor relevant det er i denne sammenheng? Mye bugs med corona på Android i forhold til iOS...

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...