MistaMista Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hei Kjøpte pc fra komplett med gigabyte 990fx-ud3 ,amd fx6100 3,6 ghz, og xfx radeon 6870 dual fan, ser i overskriften at jeg har skrivd ddr3 men det er ddr5. uansett ikke så viktig. Har kobla det til en LG 50" hdtv og i den andre hdmi porten er ps3'n. hvis jeg slår på den bytter input fra pc til playstation på tv'n, og spiller litt så kan du banne på jeg ikke har noe signal når jeg slår over på pc'n igjen, bare en grå/svart sprø skjerm. av og til funker det å slå tv'n av, vente litt og slå på så får jeg bilde. men opplever da av at lyd og video hakker, uansett om jeg bare spiller en flac fil. og må i værste fall reinstallere driverne for å få normal multimedia drift igjen, og det tar tid. har ikke problem ellers når alt er installert, sp1 og nye drivere, med mindre jeg starter opp ps3'n. får ikke noen umiddelbar reaksjon ved å skru den på, men etter input bytte skjer det noe. kjører optisk lyd fra hovedkortet, ikke hdmi. kan seff løses ved å slå av pc'n hver gang jeg skal spille ps3. men det skal jo ikke være sånn. :/ prøvd forskjellige hdmi kabler uten hell kan det være en konflikt mellom skjermkorta på pc'n og ps3 seg imellom? tror jeg hadde fått det friskmeldt i retur om jeg sender det til komplett, kanskje med en regning for timelønn/sjekk. noen som har vært borti noe lignende? Fractal Design R3, Kingston ValueR 8GB DDR3 Chieftec Nitro 650W 120GB Intel SSD. Sony Optiarc BD-R, Endret 12. august 2012 av MistaMista Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Last ned siste driver til skjermkortet. Har du testet med HDMI 1.1 - 1.2 - 1.3 og 1.4? Hadde lignende problem tidligere med en hdmi 1.1 kabel, det ordnet seg etter at jeg lastet ned drivere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 prøv å bytte dvi-port Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Last ned siste driver til skjermkortet. Har du testet med HDMI 1.1 - 1.2 - 1.3 og 1.4? Hadde lignende problem tidligere med en hdmi 1.1 kabel, det ordnet seg etter at jeg lastet ned drivere. Takk for svar. du er definitivt inne på noe. jeg sa til komplett for noen dager siden at jeg tror det er en konflikt med kabelen. (dårlig skjerming/for dårlig overføringsevne). og ikke skjermkortet. kablene jeg har er ikke de nyeste, men siden 1.4 kom i 2009, som er top notch, er det mulig jeg kjører en 1.2, 1.3(a) på pc'n nå, så da bytter jeg den. fikk ny tv boks fra altibox idag, den har nok 1,4 kabel Veldig fornøyd med skjermkortet og oppsettet ellers, kjører alle spill på max. stillegående og flott maskin. ryddig og fint kabinett med modulær psu, og flotte komponenter, ferdig bygget fra komplett. Big Up. !! Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Last ned siste driver til skjermkortet. Har du testet med HDMI 1.1 - 1.2 - 1.3 og 1.4? Hadde lignende problem tidligere med en hdmi 1.1 kabel, det ordnet seg etter at jeg lastet ned drivere. Takk for svar. du er definitivt inne på noe. jeg sa til komplett for noen dager siden at jeg tror det er en konflikt med kabelen. (dårlig skjerming/for dårlig overføringsevne). og ikke skjermkortet. kablene jeg har er ikke de nyeste, men siden 1.4 kom i 2009, som er top notch, er det mulig jeg kjører en 1.2, 1.3(a) på pc'n nå, så da bytter jeg den. fikk ny tv boks fra altibox idag, den har nok 1,4 kabel Veldig fornøyd med skjermkortet og oppsettet ellers, kjører alle spill på max. stillegående og flott maskin. ryddig og fint kabinett med modulær psu, og flotte komponenter, ferdig bygget fra komplett. Big Up. !! Om du bruker en hdmi 1.3 kabel skal det ikke vere noen problem, selv fikk jeg en 1.2 kabel til å virke veldig bra med de siste driverne som kom ut. mulig at arni er inne på noe her også, har noe med eyefinity opsett å gjøre der noen av portene blir disablet når andre er tatt i bruk. Endret 15. august 2012 av XfsB Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Last ned siste driver til skjermkortet. Har du testet med HDMI 1.1 - 1.2 - 1.3 og 1.4? Hadde lignende problem tidligere med en hdmi 1.1 kabel, det ordnet seg etter at jeg lastet ned drivere. Takk for svar. du er definitivt inne på noe. jeg sa til komplett for noen dager siden at jeg tror det er en konflikt med kabelen. (dårlig skjerming/for dårlig overføringsevne). og ikke skjermkortet. kablene jeg har er ikke de nyeste, men siden 1.4 kom i 2009, som er top notch, er det mulig jeg kjører en 1.2, 1.3(a) på pc'n nå, så da bytter jeg den. fikk ny tv boks fra altibox idag, den har nok 1,4 kabel Veldig fornøyd med skjermkortet og oppsettet ellers, kjører alle spill på max. stillegående og flott maskin. ryddig og fint kabinett med modulær psu, og flotte komponenter, ferdig bygget fra komplett. Big Up. !! Om du bruker en hdmi 1.3 kabel skal det ikke vere noen problem, selv fikk jeg en 1.2 kabel til å virke veldig bra med de siste driverne som kom ut. mulig at arni er inne på noe her også, har noe med eyefinity opsett å gjøre der noen av portene blir disablet når andre er tatt i bruk. kan være jeg har hatt hdmi 1.1. når det bare står hdmi? har en her som det står 1.3 på. men, var å kjøpte meg en high speed 1,4 kabel med ethernet nå. og jeg tror det kommer til å ordne det. har en hdmi,2xdvi og 2x display port bak på kortet. har ikke dvi overgang her, og ikke dvi på tv'n. så alternativet har vært hdmi til hdmi.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Problemet er at den ene DVI-porten deler output med HDMI-porten. 1 Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Update; Jeg fikk den samme skjermen nå, når jeg slo på ps3, bytta input og tilbake igjen.. hmm. spørs om jeg får få tak i ett dvi adapter og prøve det en dag, i mellomtida får jeg slå av pc'n når jeg skal spille ps3. er ikke ett alternativ engang å spille det via noe annet enn hdmi. prøvde igår med komposittinngang. HUFF! Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Problemet er at den ene DVI-porten deler output med HDMI-porten. Ok. og det løses ved å kjøpe et dvi adapter? hva skiller den ene dvi porten fra den andre som deler utgang med hdmi porten? får jeg tilgang til flere porter eller brukt flere samtidig når det er dvi? altså en egen, ikke forstyrret kanal? Endret 15. august 2012 av MistaMista Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Problemet er at den ene DVI-porten deler output med HDMI-porten. Ok. og det løses ved å kjøpe et dvi adapter? hva skiller den ene dvi porten fra den andre som deler utgang med hdmi porten? får jeg tilgang til flere porter eller brukt flere samtidig når det er dvi? altså en egen, ikke forstyrret kanal? Jeg skal ikke si jeg er et geni innen data, men når pc'n har egen inngang på tv, ps3'n har egen inngang, bruker ingen andre porter på skjermkortet bortsett fra hdmi. så skulle det vel ikke være noen konflikt med at dvi porten har samme output? eller? kommer til å ordne meg ett adapter for å sjekke uansett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Tror du misforsto, problemet er at kortet er koblet opp slik at du enten får 2x DVI eller 1x DVI + 1x HDMI. Den ene DVI-porten (tror det er den øverste) deler signal med HDMI-porten og fungerer kun hvis HDMI-porten ikke er i bruk. Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Tror du misforsto, problemet er at kortet er koblet opp slik at du enten får 2x DVI eller 1x DVI + 1x HDMI. Den ene DVI-porten (tror det er den øverste) deler signal med HDMI-porten og fungerer kun hvis HDMI-porten ikke er i bruk. Hva er det jeg misforstår.. jskjønner hva du mener, men jeg bruker ingen DVI-kontakter. har 1x HDMI kabel ut fra pc'n.? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Tror du misforsto, problemet er at kortet er koblet opp slik at du enten får 2x DVI eller 1x DVI + 1x HDMI. Den ene DVI-porten (tror det er den øverste) deler signal med HDMI-porten og fungerer kun hvis HDMI-porten ikke er i bruk. Hva er det jeg misforstår.. jskjønner hva du mener, men jeg bruker ingen DVI-kontakter. har 1x HDMI kabel ut fra pc'n.? Jeg trodde du brukte to skjermer/TVer, sorry Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Tror du misforsto, problemet er at kortet er koblet opp slik at du enten får 2x DVI eller 1x DVI + 1x HDMI. Den ene DVI-porten (tror det er den øverste) deler signal med HDMI-porten og fungerer kun hvis HDMI-porten ikke er i bruk. Hva er det jeg misforstår.. jskjønner hva du mener, men jeg bruker ingen DVI-kontakter. har 1x HDMI kabel ut fra pc'n.? Jeg trodde du brukte to skjermer/TVer, sorry Hehe, ikke noe stress. jeg kommer til å returnere skjermkortet til komplett, så kan de sende meg ett nytt. jeg har forklart situasjonen, og de mener at det er skjermkortet det er en feil med. en fjern feil, forvirra meg godt. skal gi en tilbakemelding når jeg har fått det returnert/nytt kort. Lenke til kommentar
MistaMista Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Tja.. da har jeg fortsatt samme kortet. lasta ned den nyeste oppdateringa (12.8) som kom noen dager etter jeg posta inlegget her. og den gjorde alt veldig smooth, slutt på tilfeldig hakking i lyd og bilde. Kjører en 24" LCD til skjerm fra DVI kontakten nå. også har jeg ps3'n på 50". unngår konflikter, og kan bruke begge to samtidig. lurer på om det er noe med tv'n. at den ikke klarer å skille mellom de to, eller noe. ua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå