Mongobjørn Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Nå har jeg akkurat kommet meg hjem etter en katastrofeferie til alanya. Saken er som følger: Jeg lå på sykehuset i Alanya (Anadolu hastanesi) fra tirsdag klokken 17:00 til torsdag klokken 17:00 altså 2 netter. Når jeg lå der fikk jeg konstant intrevenøs medisin, for behandling av infeksjon i tarmsystemet. De kom med bortimot 10 sprøyter og forskjellige intrevenøse medisiner. Også var det jo mat til alle måltider, og en doktor kom 2 ganger om dagen, og uttallige sykepleiere kom innom i løpet av en dag og skjekket blodtrykket og temperaturen. Også har du jo vaskedamer som konstant skjekker doen og må reie opp og sånt etter meg. Noen som har en viss anelse om hva dette kan komme på? Lest at akkutmottaket er sykt dyrt, men der har ikke jeg vært. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Når jeg ble solbrent fikk jeg legebesøk på hotellrommet, samt 20 minutter innom sykehuset dagen etterpå hvor jeg fikk én sprøyte. Det kom et par tusen kroner. Er du sikker på at du ikke har reiseforsikring kortet du betalte ferien med? Har ikke nesten alle betalingskort reiseforsikring i disse dager? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Skal vi tro Europeiske Reiseforsikring så koster en kortere innleggelse 10 - 15 000 kr. Dette er ikke et helt sikkert beløp da artikkelen kun nevner Asia og USA. Det er uansett rimelig å tro at det koster noe av det samme i Tyrkia. http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/21901F5B8CFB9118C12578B0003448A9/ Endret 11. august 2012 av Gendarmerie Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg vil virkelig anbefale å dobbeltsjekke om du ikke hadde reiseforsikring likevel: -mange har det inkludert i innboforsikring uten å vite det -du kan ha det hos arbeidsgiver -du kan være dekket av dine foreldres reiseforsikring (nå aner jeg ikke hvor gammel du er....) -det er som oftest dekket av kredittkort som brukes til å betale minst 50% av reisens kost. Lenke til kommentar
Mongobjørn Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 -Betalte ikke med kredittkort -Er 19 år, faren min stoppet med reiseforsikring til meg når jeg ble 18 -Jeg tok med forsikringen til jobben som jeg starter i den 1 sep, jeg hadde jo en viss anelse om at den ikke skulle fungere siden jeg ikke hadde startet å jobbe ennå, men det stod i forsikringspapirene at den var gyldig fra 01.01.2012 til 01.01.2013. Ringte jobben og Europeiske og vi fant ut at den ikke gladt før 1 sep. -Jeg bor hjemme, trur du at det kan være en mulighet at jeg kan ta det på mammas innbo? Kan nav dekke dette? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) -Jeg bor hjemme, trur du at det kan være en mulighet at jeg kan ta det på mammas innbo? Det er bare å sjekke, om innboforsikringen også har reiseforsikring (min har det inkludert) og om du i så fall også er dekket. Sjekk også om foreldrene dine har noen form for kollektiv forsikring som også inkluderer reiseforsikring for husstanden. Jeg er dekket av 3 reiseforsikringer uten å ha kjøpt noen separat. De som er etablerte med jobb og hus er gjerne dekket av 2-3-4 reiseforsikringer uten å være klar over det. Den dekker gjerne hele husstanden, men om du er 19 faller du kanskje utenom. Siden du er heldig om regningen kommer under 20.000 kr for denne morroa vil jeg anbefale at du tar en skikkelig gjennomgang med foreldrene dine og leser hva som faktisk står i avtalene. Kan nav dekke dette?Helseøkonomiforvaltningen under NAV betaler kun for helsetjenester i EØS-området og det lønner seg da å ha med "Europeisk helsetrygskort" som du får utstedt gratis: https://tjenester.na...kort/forside.do Det er likevel lov og gratis å spørre på NAV om det er noen andre ordninger du kan falle inn under, men jeg tror ikke du vil klare å få noe der. Det er faktisk folk som blir gjeldsslaver etter å ha vært i utlandet uten reiseforsikring, men 2 dager på sykehus i Tyrkia burde ikke ta for lang tid å betale ned. Endret 11. august 2012 av robertaas Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva betalte du med? Penger fra konvolutt på et reisebyrå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det er ditt ansvar, og forsåvidt ditt valg, å ha reiseforsikring når du drar. Så mange tilfeller som har vært i media bør alle være klar over risikoen ved å velge å dra uten forsikring. Dersom du reiser innenfor EU/EØS og har med deg gyldig helsekort, får du hjelp på samme nivå, og til samme kostnad, som de som bor i landet du besøker. I andre land må du betale selv. Det du kan sjekke, er om en av dine foreldre har reiseforsikring på jobben som dekker "barn" inntil 20 år, noe min gjør. Dersom du bestilte turen gjennom et reiseselskap, kan det være at det ble bestilt reiseforsikring for turen der, sjekk betingelsene dine der. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hva betalte du med? Penger fra konvolutt på et reisebyrå? Mer enn 9 av 10 VISA-kort i dette landet er ikke kredittkort, men debetkort (dvs. en må ha penger på konto). I tillegg finnes det en del bankkort som også er rene uttakskort. En skal heller ikke ta det for gitt at kredittkortet en bruker har reiseforsikring inkludert. En del av dem, selvsagt da de billigeste, har ikke dette. Lenke til kommentar
Mongobjørn1 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) I tilfelle noen skulle google dette og lure på hvordan det endte: Jeg har ikke fått noen regning ennå Edit: Men trur jeg skal holde meg vekk fra tyrkia i den nermeste fremtid. Endret 6. mai 2013 av Mongobjørn1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Om du viste frem forsikringsbeviset fra Europeiske som sa at forsikringen var gyldig, har nok de dekket inn dette for sykehuset. Det er de jo pliktige til. Så om du får en regning, kommer den nok fra Europeiske. Lenke til kommentar
Mongobjørn1 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Nope, var ikke sånn det utspillte seg gitt. Jeg viste frem beviset fra Europeiske da jeg kom, de noterte ned info. Når betalingen skulle skje på slutten av oppholdet så gikk den ikke gjennom, jeg måtte vente flere timer, ringte til forsikringsselskapet, de mente at det var opp til min bedrift å avgjøre om vi kunne ta det på denne forsikringen. Min bedrift sier at de ikke kan dekke det til tross for at det står i papirene mine at forsikringen er gyldig. Dermed måtte jeg notere ekstra info om meg fordi jeg sa at jeg skulle betale selv. Greia her er at jeg hadde ikke startet å jobbe på den nye jobben ennå. Så jeg vet ikke hva som har skjedd med regningen jeg, jeg har i hvertfall ikke hørt noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå