Axxis Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hei. Bygget nettopp en ny PC. Hovedkort: Asus p8z77-v pro Prosessor: i7 3770K RAM: Corsair Vengeance 16gb GPU: Sapphire 6970 PSU: Corsair HX750 Det ser ut til å ha vært en del problemer med oppstart. Første meldingen jeg fikk var at CPU'en var ny, og måtte installeres i BIOS og at viten ikke gikk rundt. Demonterte vifte, sjekket at den gikk rundt og koblet til all strøm på nytt. Nå fikk jeg ikke noen problemer med vifte eller CPU ved oppstart. Neste problem var at DRAM led'en bare lyste kontinuerlig uten noe som helst pip eller bilde. Demonterte to RAM-brikker og da gikk den videre på neste oppstart. Nå stoppet den på VGA-led'en. Demontert GPU og startet på i7-grafikkortet. Jeg har satt tilbake GPU'en og nå kommer jeg til "Starter Windows" og den sirkelen med fargene til windows begynner å sveve rundt, men så stopper den etter noen sekunder og starter maskinen på nytt. Hver gang får jeg melding om å kjøre reperasjonsverktøy eller ikke, men det gir meg ingen resultater. Det ser ut til at hver gang jeg har alle 4 RAM-brikkene inni så får jeg DRAM-led'en uten bilde. Jeg er veldig desperat på å få hjelp så fort som mulig. _Takk! Lenke til kommentar
Axxis Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Har nå testet alle RAM-plassene, og de to til venstre fungerer ikke. Kjørte en brikke fra venstre til høyre. de to venstre bare lyser DRAM. Da er det noe feil med hovedkortet? Er det kanskje derfor Windows ikke starter? Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 brukte du en gammel installasjon av windows når du byttet HK og CPU? hvis ja: reformater. hvis nei: start i safe mode å prøv å installere drivere osv. F8 i oppstart om det bare var ram som er problemet ville den bare reboota gang på gang men det høres enda ikke helt ok ut. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Det kan kanskje også være en idé å kjøre en memory-test separat. Det ligger en på Windows install-DVD'en, eller du kan laste ned Memtest86 som vel de fleste sverger til. Hvis BIOS'en har en 'Load standard parameters'-opsjon, så ville jeg kanskje starte med den inntil ting stabiliserte seg. Jeg vil uansett anbefale deg å reinstallere Windows på det som i praksis er en ny PC. edit: En grei måte å kjøre Memtest86 på er å lage en bootbar USB-stick ved hjelp av http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/ - velg 'Ultimate Boot CD' som Linux Distribution. (Ultimate Boot CD inneholder en drøss med 'tools', inkl. Memtest86.) Endret 15. august 2012 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå