Gå til innhold

Leiligheten eies av foreldre. Vil vi kunne få boliglånet overført til oss nå?

petterpann

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer bor i en leilighet som foreldrene hennes kjøpte gjennom et boliglån på 2,2 millioner, men jeg og min samboer betjener på en måte lånet. Vi betaler tilsammen 11000 kr (5500 kr hver) hver måned, (nedbetalingstid på 20 år) og det er inkludert strøm. Foreldrene hennes betaler lånet og strømmen mot at vi overfører dette beløpet til dem hver måned.

Men nå har foreldrene hennes lyst at vi skal overta boliglånet fordi de må betale ekstra skatt av dette, noe som forsåvidt er greit, men det jeg lurer på er om banken vil godta dette. Det er aldri betalt egenkapital på lånet fordi foreldrene hennes er kausjonister. De har hus osv. i sikkerhet, og derfor fikk vi lånet uten egenkapital. Dette vil de nok fortsette å være dersom vi får lånet overført på oss.

Jeg tjener forsåvidt "lite". Dvs netto inntekt på rundt 23000 kr hver måned. Jeg betaler 3000 kr ned på et annet tullån i måneden, så min egentlige nettoinntekt er på rundt 20000.

Jeg sitter altså igjen med rundt 13000-13500 kr igjen hver måned når alle mine regninger og huslån er betalt.

Min samboer har ennå ikke jobb, men har ca 17000 utbetalt fra Nav og diverse hver måned, men det utløper om ca 6 måneder. Vi satser på at hun har en vanlig jobb med ca det samme utbetalt før dette utløper.

Så spørsmålet er om det vil være vanskelig for banken å overføre dette lånet over på oss så lenge hennes foreldre fortsetter å sette sine ting i sikkerhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...