abscheen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Sliten Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Et meget pent portrett. Det viktigste i et hvert portrett er naturligvis kontakten mellom motivet og den som ser på bildet. I dette tilfellet er det oppnådd ganske bra. Øynene trenger inn i en på en grei måte. Jeg tror også valget om å gå for sorthvitt var et rett valg i denne sammenhengen, uten at jeg har sett det i farger. Det som likevel trekker noe ned i mine øyne er tekniske aspekter. Blant annet er objektet ikke i fokus; eller for å være mer presis er fokus etter min mening plassert feil, fokusplanet ligger på skyggen til skyggeluen, og ikke på øynene. Som et resultat av dette fremstår ikke bildet som skarpt nok for mitt blikk. Det er heller ikke et spørsmål om bevegelsesuskarphet, det er så godt som utelukket mtp. lukkertiden og brennvidden. Ved neste korsvei, forsikre deg om at fokusplanet sitter der det skal. Det er ingenting som er mer irriterende enn når du har et bilde som sitter akkurat der det skal, og så er ikke øynene i fokus.. Lenke til kommentar
abscheen Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Et meget pent portrett. Det viktigste i et hvert portrett er naturligvis kontakten mellom motivet og den som ser på bildet. I dette tilfellet er det oppnådd ganske bra. Øynene trenger inn i en på en grei måte. Jeg tror også valget om å gå for sorthvitt var et rett valg i denne sammenhengen, uten at jeg har sett det i farger. Det som likevel trekker noe ned i mine øyne er tekniske aspekter. Blant annet er objektet ikke i fokus; eller for å være mer presis er fokus etter min mening plassert feil, fokusplanet ligger på skyggen til skyggeluen, og ikke på øynene. Som et resultat av dette fremstår ikke bildet som skarpt nok for mitt blikk. Det er heller ikke et spørsmål om bevegelsesuskarphet, det er så godt som utelukket mtp. lukkertiden og brennvidden. Ved neste korsvei, forsikre deg om at fokusplanet sitter der det skal. Det er ingenting som er mer irriterende enn når du har et bilde som sitter akkurat der det skal, og så er ikke øynene i fokus.. Takk for tilbakemelding. Ja, jeg er enig i at fokus er litt feil, noe som skyldes at kameraet og objektiv er nytt, og at det forfokuserte på dette objektivet. Skjønte det ikke før noen dager senere. Med så åpen blender ble det merkbart på dette bildet. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg