Gå til innhold

Soundbar med airplay

Anbefalte innlegg

Hei!

Har søkt litt rundt i forumet uten å finne svar.

Jeg har kjøpt meg flunkende fin tv og kunne tenkt meg å gi denne litt bedre lyd. Jeg er ikke spesielt kravstor og tenkte derfor at en soundbar/lydplanke kunne gjøre susen, men når jeg først er inne på det så kunne jeg også tenkt meg muligheten for å streame musikk fra Ipad'en min slik at tv'en får bedre lyd, i tillegg til at jeg har gode musikk-muligheter i stuen.

Noen som vet om noen gode soundbars med airplay-støtte eller andre gode løsninger for dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bare sånn generelt: Airplay er et Apple sertifikalt som koster ca. 1000,- for produsenten av høyttaleren å implementere i høyttaleren/receiveren sin. For å holde seg konkurransedyktige i pris i forhold til andre høyttalere uten Airplay betyr det at de må spare ca. 1000,- andre steder på høyttaleren, hvilket vil føre til dårlig lyd.

Jeg vil derfor anbefale at du heller kjøper en Airport Express, som vil gi deg Airplay-støtte på hvilken som helst høyttaler med vanlig RCA eller SPDIF inngang (sistnevnte foretrekkes). Da kan du kjøpe høyttalere etter hva som låter best, og samtidig ha Airplay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...