Guffen Duck Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Topic says it all :x Jeg har en stygg ripe i kabinettet mitt, er det noen mulighet å få denne bort. Det er et Lian Lie PC 70 kabinett. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Etter det jeg kan skjønne er kabinettet ditt aluminium, og det kan poleres. Pasta, twist og god tid ordner dette, hvis du har god tid. Delen blir høyglanspolert, da, så du må kanskje ta hele kabinettet for å få samme glans. Tror du har skaffet deg en ny hobby Håper det ikke er eloksert.. Har polert mange MC- deler på denne måten, og det blir kjempefint. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Takker, skal jeg bruke fint slipe papir først (4000)? Ja det er av alminium Gleder meg ikke til det :oops: , men slik går det når man ikke passer seg. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvis ripen er dyp kan du slipe med papir. Våtsliping er best. Hvor fint papir du skal starte med avhenger av hvor dyp ripen er. 4000- papir har jeg aldri hørt om, 1000 regnes som meeget finkornet papir. Er delen stor, bør du kanskje vurdere en poleringsrondell til drill. Husk at delen blir helt speilblank, omtrent som krom. Hvis resten av kabinettet er matt (eloksert) er det ikke sikkert det er så lekkert? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Ja det er eloksert Hva kan jeg gjøre da. Lage meg Crom kabinett Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Stikk innom en bilforettning og spør om de har noe som kan tette ripen din, ikke sikkert det blir like bra som orginalt men de fikk ripen i bilen min helt vekk Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ta deg en tur innom noen som driver med dette, ta gjerne med delen hvis den ikke er så alt for stor. Hvis du skal høyglanspolere hele kabinettet ditt blir det fint (? kanskje), men vær klar over at det er en tålmodighetsprøve av de sjeldne. Først må du fjerne elokseringen, og så må det høyglanspoleres. det er snakk om mange timers arbeid... Polerte opp motorblokka på en Suzuki en gang, og brukte flere dager på jobben.. Tror kanskje jeg hadde sjekket noen andre muligheter. Forslag til firmaer som kan vite- bilpleiebutikker, MC costum- byggere og lakkeringsverksteder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ikke for å spolere noen av planene her, men hvis det er snakk om panelet på siden, er det så mye verre å punge ut med 300kr for nytt? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Hadde det vært så vell. Det er topplokket. Har ikke tenkt til å gjøre den tolmodihets prøven. Liker det matt. Skal ta en tur til et oppretnings verksted jeg vet om, mulig de har noen tips. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 En annen og enkel mulighet er å slipe det plant, fylle opp med enkomponent sparkel (hagmans), slipe på nytt og legge på folie. Finnes en del "Carbon- fake" folie som kan se ganske tøff ut.. Cardic- kjeden og MC- butikker har slikt. Vet ikke om du liker looken, men bare et forslag. Er ikke så mye jobb. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Tror ikke det er aktuelt på dette kabinettet, men takk for tipset. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ta full sandblåsing og klæsj på lunken bengalakk eller lek deg med spraybokser kanskje du kan bruke farge rubbing for billakk? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 lianl li kabinetter er ikke elox, de er børstet, så vist du pusser med ett fint sandpapir i samme retning som resten av stripene i overflaten, så skal det gå bra, tror jeg.... ikke alt for fint papir da.... Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Hvor fint tror du jeg trenger? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ta full sandblåsing og klæsj på lunken bengalakk eller lek deg med spraybokser kanskje du kan bruke farge rubbing for billakk? Sandblåsing vil ikke fjerne ripen, fordi man kommer til å sandblåse i ripen også. Rødrubbing vil sikkert fjerne ripen, hvis man pusser sammenhengende en ukes tid eller så.. spørs hvor dyp den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå