Gå til innhold

Problemer med Windows XP på en Celeron 400 bærbar


zacka

Anbefalte innlegg

Har en bærbar pc med Win XP Pro SP1 No på. Den har en Celeron 400 CPU (ja, jeg vet det ikke er verdens beste utgangspunkt) og med 192 MB RAM. Det fungerer utmerket i de fleste sammenhenger, men når jeg skal kjøre divX-film på den hakker det veldig. Det virker som om det blir for tungt for maskinen å kjøre den operasjonen med WinXP siden den har den CPU'en. Har opplevd dette før, men jeg gir meg ikke helt enda. Jeg lurer på om det er en måte som maskinen på en måte kan kjøre i et slags W98-modus for å ikke bruke så mye ressurser ? Kjøring av divx på Win98 går nemlig helt fint. Da kan man vel lure på hvorfor jeg ikke likegodt bytter tilbake til W98, men saken er at min eksterne 120 GB harddisk med fullt av divx (backup av mine EGNE DVDz) ikke takler W98. Det er en IBM Deskstar 120 GB 7200 rpm som sitter i et combo Datafab firewire/USB 2.0-kabinett. Har prøvd å installere driverne for PCMCIA-USB 2.0-kortet og til Datafab-kabinettet for W98 uten hell, så min siste løsning er å kjøre WinXP hvis mulig...

 

Noen velvillige hjelpere med kunnskap/råd om dette der ute ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en Fujitsu Siemens Lifefook B-2130 (ultraportabel). Sidene deres forteller følgende :

 

"No support for Windows XP/ME/Linux/ OS/2".

 

Det er imidlertid drivere for Win2k, men dette hjelper ikke da jeg har prøvd med dette OS'et også.... Virker som om W98 er det eneste OS'et som gir bra avspilling av divx.

Lenke til kommentar

Jaja.... Det endte med at jeg installerte "W98SE No" på en partisjon og "WinXP Pro SP1 No" på en annen partisjon samt "Boot Magic" slik at jeg får valg ved boot om hvilket OS jeg skal fyre opp. Da bruker jeg W98 til å se filmer med og WinXP til å overføre filmer med. Tungvindt, men det funker ivertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...