smort1 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Canon EOS 550D med 18-55 III DC og 75-300 III DC for 3990,- http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=750075#extra (ikke IS!) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Denne pakka har blitt nevnt noen ganger i forskjellige tråder siden komplett.no har hatt pakken i sortimentet en stund allerede, er ikke og anbefale siden den inneholder de to mest begredelige objektivene Canon selger som mest sannsynligvis ødelegger mye av fotogleden. 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Greit å vite for enkelte kanskje.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Greit å vite for enkelte kanskje.... Jeg synes det er essensiell info. Jeg har vært borte i et par av de dårligste Canon objektivene og det er triste saker. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Bra svar Nautica og Tomsi. Dette er nok objektiver Canon slenger i en pakke sammen med det gode 550d som jo er på vei ut grunnet sine etterfølgere. 18-55 uten IS og 75-300 er vel de to eneste objektivene fra Canon jeg har lest negativt om når det gjelder selve bildekvaliteten. Edit: Men prisen er lav da.. Endret 10. august 2012 av Rowdy Yates Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 18-55 uten IS og 75-300 er vel de to eneste objektivene fra Canon jeg har lest negativt om når det gjelder selve bildekvaliteten. Det finnes minst to til: Plastic fantastic 28-80mm og 55-200mm Sistnevnte skal i følge enkelte være dårligere enn 70-300mm-en som selges her ... Edit: Men prisen er lav da.. Ikke lav nok. Betaler de deg for å bruke de, så kan det diskuteres Hadde de vært litt anstendige så hadde de lagt på noen kroner og solgt huset med 18-55mm IS II og 55-250mm IS. Da hadde det vært inteessant. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 18-55 uten IS og 75-300 er vel de to eneste objektivene fra Canon jeg har lest negativt om når det gjelder selve bildekvaliteten. Det finnes minst to til: Plastic fantastic 28-80mm og 55-200mm Sistnevnte skal i følge enkelte være dårligere enn 70-300mm-en som selges her ... Edit: Men prisen er lav da.. Ikke lav nok. Betaler de deg for å bruke de, så kan det diskuteres Hadde de vært litt anstendige så hadde de lagt på noen kroner og solgt huset med 18-55mm IS II og 55-250mm IS. Da hadde det vært inteessant. De to objektivene har jeg faktisk ikke hørt om. Men så er ikke jeg gammel i gamet da. Hehe, folk burde blitt betalt for å få de objektivene i pakken ja 18-55 ISII og 55-250 hadde kanskje vært lurt å slenge med. Jeg tror det hadde fått mange tvilere og lurere inn i Canon verden. Det er perfekte objektiver for nybegynnere. Og har man først fått iveren etter foto, så sitter pengene løst! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Jo, er enig i at objektivene er dårlige. Har hatt begge som er i pakken sammen med det første kameraet mitt. Men jeg hadde det nå gøy med dem allikevel. Da jeg oppgraderte så ga jeg dem bort sammen med kameraet.. Endret 10. august 2012 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvis pengene sitter løst, så hadde jeg handlet helt anderledes. Hvis det skal være Canon og det skal være en grei startpakke, så hadde jeg gått for en 600D med 18-135mm versjon 1. Hvorfor? 600D har utvippbar skjerm og en brukbar video-modus. Canon har 18Mpx sensor i de fleste speilrefleksene for tiden*, og de innbyrdes forskjellene er minimale. 18-135mm er muligens ikke mye bedre optisk enn 18-55mm; men har metallfatning, solid konstruksjon og et nyttig brennviddeomfang. *) dvs. EOS 550D, 600D, 60D, 7D (noen vil si at 650D hører med i samlingen) Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvis pengene sitter løst, så hadde jeg handlet helt anderledes. Hvis det skal være Canon og det skal være en grei startpakke, så hadde jeg gått for en 600D med 18-135mm versjon 1. Hvorfor? 600D har utvippbar skjerm og en brukbar video-modus. Canon har 18Mpx sensor i de fleste speilrefleksene for tiden*, og de innbyrdes forskjellene er minimale. 18-135mm er muligens ikke mye bedre optisk enn 18-55mm; men har metallfatning, solid konstruksjon og et nyttig brennviddeomfang. *) dvs. EOS 550D, 600D, 60D, 7D (noen vil si at 650D hører med i samlingen) Jeg tenkte at pengene sitter løst, etter å ha kjøpt den første pakka om man blir fornøyd. Gunstig for Canon å gjøre folk fornøyd med en gang, og da forhåpentligvis kjøper folk dyrere utstyr fra Canon i neste omgang. Dette basert på egen erfaring. Jeg kjøpte et 1100d med 18-55IS da jeg skulle på tur til Kenya. Fikk låne det billige Sigma 70-300 og det ble mange fornøyelige bilder. Etter turen ble interessen for dette så stor at valget falt på et 60d med et 18-135, og det kameraet blir jeg mer og mer fornøyd med. Jeg ser sjelden folk anbefaler 60d forresten. 650d ligner jo veldig på mange områder og er bedre på andre. 650 har derimot IKKE kontrollhjul nummer 2 og display på oversiden. Det synes jeg personlig er veldig nyttig å ha. Apropos er det nok lurt for folk som vil oppgradere fra 1100d å vente på 70d. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 @Rowdy Yates - jeg tror grunnen til at så få anbefaler 60D, er at det var mange som ble skuffet når den ble lansert; de har ikke klart å ta inn over seg at 50D ble splittet i to modeller, 7D og 60D. Jeg selv hadde nok gått for 60D hvis jeg hadde fortsatt med Canon; den har akkurat de tingene som jeg setter pris på; to kontrollhjul, kompakt hus, utvippbar skjerm. behagelig størrelse osv. 7D er bedre, men dyrere og større, og det den gjør bedre enn 60D, er features jeg ikke har brukt for. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ja, Tomsi, helt enig. Da jeg skulle velge nytt kamera leste jeg i nesten hver test at 60d ble veid negativt opp mot 50d. Men hver test forteller jo kun om noe lavere skuddtakt og værtetning. Personlig vil jeg ikke utsette et kamera for regnvær uansett. Skuddtakten som er på 60d holder til alt jeg har testet. Fugler, monstertruckshow, kaninhopp og barn i lek holder fint. Størrelsen er perfekt og følgefokusen fungerer veldig bra. Mulig jeg drar dette litt ut, men det er greit å skrive med tanke på eventuelle googlesøk og lesere på forumet som trenger erfaringer. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Greit å vite for enkelte kanskje.... Jeg synes det er essensiell info. Jeg har vært borte i et par av de dårligste Canon objektivene og det er triste saker. Ser ut til at det er siste versjon av 18-55 uten IS. Første versjon hadde et litt frynsete rykte, men ikke sikker på om siste versjon er dårlig. Noen som har sett en test av dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå