medlem-22475 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Hei jeg har et mobil abonnement med datatrafikk på 30 gb på en måned. Hva bør jeg gjøre for å redusere dette ? Jeg bruker spotify og youtube i høy kvalitet. Jeg bruker å surfe en god del på nettet. Jeg har tenkt å skru av automatisk epost sjekk. Jeg bruker ca 68 Apps , IPhone 4s og Ipad 3. Endret 10. august 2012 av ZeroPointEnergy Lenke til kommentar
fenele Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Herp. Kanskje synce spillelistene dine på Spotify og bruke offline mode? Email check tar minimalt med datatrafikk. Har du ikke WLAN i nærheten når du surfer? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvor ofte bruker du f.eks youtube og andre tjenester for streaming av video? Slikt tar mye data... Lenke til kommentar
teitur Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Aurosynk er sannsynligvis barr en dråpe i havet når det komer til databruk sammenlignet med streamingen du bruker. Skal du kutte databruken må du med andre ord kutte ned på spotify(online) og YouTube bruken. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Du kan jo fortsette med å være storforbruker, bare du bytter til et abbonnement som tillater dette. Lenke til kommentar
medlem-22475 Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Her er en liten oppdatering : Jeg har sjekket faktura spesifikasjoner på netcom.no og funnet ut at epost er minimalt. Jeg vet om youtube app som kan laste ned klippene til iPhone/iPad. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Min Android-telefon lager en liste som rangerer dataforbruket til appene mine. Samsung Galaxy S2: Programmer --> Innstillinger --> Databruk (scroll nedover) I mitt tilfelle er det "Internettdeling og portabel hotspot" som bruker mest, etterfulgt av Dolphin browser, Gmail, Google Play Butikk, Maps, c:geo, Maxthon og Android OS. Sjekk selv hva som bruker data på din telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå