Gå til innhold

MS: ? Ikke kall det Metro...

Anbefalte innlegg

MS forsøker å kvitte seg med ett dårlig merkenavn.

Bare jeg hører Vista eller Unity så får jeg kalde grøss nedover ryggen, assosiasjoner med dårlige produkter med en gang.

Akkurat som mange her har med Amentio navnet.

Nå er ikke Microsoft alene om bruken av unity-ordet:

http://search.vmware.com/search?cn=vmware&cc=www&client=VMware_Site&entqr=0&ud=1&num=20&output=xml_no_dtd&proxystylesheet=VMware_gsa_Site&site=VMware_Site&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=unity

VMware bruker det ordet aktivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS forsøker å kvitte seg med ett dårlig merkenavn.

Bare jeg hører Vista eller Unity så får jeg kalde grøss nedover ryggen, assosiasjoner med dårlige produkter med en gang.

Akkurat som mange her har med Amentio navnet.

Nå er ikke Microsoft alene om bruken av unity-ordet:

http://search.vmware...e=UTF-8&q=unity

VMware bruker det ordet aktivt.

Bare for å korrigere litt, var ikke Microsoft jeg tenkte på med Unity, heller mer Canonical og Ubuntu, begge to gir meg grøssninger.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er litt for enkel og lite kreativ nå, men jeg ville nå bare kallt det Windows RT. Ikke nødvendigvis fordi at man skal tenke på det som RunTime forkortelsen, men da har man ett navn og ett begrep, som er semi-innarbeidet, og en knagg man kan henge det touch baserte systemet på.

Når det er sagt, så er det bare ett lite motto som gjenstår: "Alt går ! Bare man bruker nok tid og penger".....

Så endring av navn tror jeg ikke blir ett problem sett over litt tid ;)

Lenke til kommentar

Så et firma har copyright på ordet Metro? Et firma i Tyskland, som ikke har noe med grensesnitt-design å gjøre, men som kun er et holding-firma?Er det neste at Lions nekter Apple å kalle OS-et sitt for Lion?

...

Er helt fantastisk hvor mye BS det er med patenter, copyright osv. Dette tilfellet gir like mye mening som jeg skulle hatt rettighetene på ordet "ost". jeeeeeez

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Markedsavdelinger er makalause greier, gitt.

Personlig har jeg aldri forstått hvorfor de ikke bare kaller grensesnittet for "Tiles Desktop" når alt de skryter av under presentasjoner er nettopp disse flisene. Så fort ting går via en markedsavdeling skal det visst "moderniseres" via et navnebytte til noe hipt og uforståelig. Hvor pokker de fikk "Metro" fra aner jeg ikke, men nå trenger jeg visst ikke irritere meg over det lenger heller.

Lenke til kommentar

Er jo litt rart at windows 8 metro, ikke følger med metro 2033 spillet?

ATI har vel 3 spill som følger med skjermkort så hvorfor skal ikke windows 8 følge med et action spill i 2012?

Burde være flere en Pinball FX 2 spill som er gode?

Midtown madnes 5 HQ kanskje kunne fulgt med?

Lenke til kommentar

Nå blir vel prisen på Windows 8 nesten lavere enn prisen på et nytt actionspill... :g

De kan jo gjøre det omvendt. Siden spillene krever Windows 8, kan jo Windows 8 komme inkludert. Sjekk om du har riktig versjon av DirectX og Windows, hvis ikke følger det med.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Nå blir vel prisen på Windows 8 nesten lavere enn prisen på et nytt actionspill... :g

De kan jo gjøre det omvendt. Siden spillene krever Windows 8, kan jo Windows 8 komme inkludert. Sjekk om du har riktig versjon av DirectX og Windows, hvis ikke følger det med.

Feil!!

Det er oppgradering til Windows 8 som blir billigere ser det ut til, og ikke fullversjoner. Hva koster fullversjonen da, blir så et veldig naturlig spørsmål?

Endret av G
Lenke til kommentar

Feil!!

Det er oppgradering til Windows 8 som blir billigere ser det ut til, og ikke fullversjoner. Hva koster fullversjonen da, blir så et veldig naturlig spørsmål?

Tja, betalte du 3000 for din forrige fullversjon, eller betalte du ~1000 for OEM-versjonen? De fleste velger OEM. En av bakdelene med OEM-versjoner er at de ikke har oppgraderingsrettigheter. Men det har ikke spilt så stor rolle i og med at upgrade har ikke vært noe billigere enn OEM.

Nå lar såvidt jeg kan se Microsoft deg likevel oppgradere fra XP, Vista og Windows 7 OEM for $40. Da er hverken fullprisen eller OEM-prisen like interessant som for de tidligere versjonene.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

De aller fleste som bruker windows i dag er ikke som "oss". Det er disse som er den største kundegruppen. Det er bruksmønsteret til disse som er i forsetet når valg skal tas. Det som er fornuftig for disse behøver ikke være førstevalget for de av oss som er teknikkere eller godt datavante.

Akkurat det har jeg ingen problemer med. Men det kan de levere som en "Metro addon package" til Windows 7, og så kunne resten av forbedringene kommet som en Windows 7 SP2.

Jegtror faktisk at MS ville fått mye større aksept for Metro med å gjøre det på den måten.

Saken for min del er at jeg ikke ser problemet med metro. Jeg synes W8 fungerer veldig bra, med metro. Skifte mellom metro og desktop er overhode ikke noe problem. Med apper får også metro mye smart funksjonalitet. Det eneste som kan være forvirrende er to varianter av IE. Flerskjermstøtten er det første jeg legger spesielt godt merke til som en positiv utvikling. Kjører WP8 Enterprice på desktop med fire 24" hvorav to står på høykant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...