MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hei Jeg bli smågal her. Chrome låser stadig maskinen her da den driver med "waiting for Cache". Maskinen låses helt i noen minutter mens Chrome driver med dette. Opplever dette problemet på laptopen og ikke på den stasjonære maskinen. Har googlet mye på dette uten å finne noen løsning, ser ikke ut som Google gjør noe med problemet heller. Prøvde sist å slette hele profil mappa for å få Chrome til å generere ny cache og det har fungert i en periode, men nå er problemet tilbake. Noen som opplever dette samme og har funnet en løsning? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Du kjører på Windows? Kan jeg anbefale deg å kjøre nyeste build av Chromium og se om problemet vedvarer? Du kan bruke denne installeren. Skrev verktøyet for en liten stund siden men det fungerer flott for meg Har ikke opplevd problemet, men nå er det lenge siden jeg har brukt noe annet enn Chromium. Endret 10. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ser ut som anbefalingen jeg finner etter googling er å tømme cachen. Dette vil jo ikke fjerne problemet permanent, men vil antageligvis forhindre at det dukker opp på en stund. Guide: http://www.fanhow.com/knowhow:Fix_%22Waiting_For_Cache%22_Error_in_Google_Chrome_40510050 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Bruker Windows 7 ja. Virker som dette problemet er helt random. Har aldri hatt dette på den andre pc'en og der har jeg brukt chrome i flere år. Burde ikke være nødvendig med Chromium. Har prøvd å tømme Cache, slette cache, reinstall o.s.v, hjelper ikke, problemet dukker opp igjen. Er så irriterende at jeg nesten vurderer en reinstall av windows. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Bruker Windows 7 ja. Virker som dette problemet er helt random. Har aldri hatt dette på den andre pc'en og der har jeg brukt chrome i flere år. Burde ikke være nødvendig med Chromium. Har prøvd å tømme Cache, slette cache, reinstall o.s.v, hjelper ikke, problemet dukker opp igjen. Er så irriterende at jeg nesten vurderer en reinstall av windows. Hadde fortsatt vært interessant om du testet nyeste Chromium build (23.0.1232.0). Jeg mener jeg så et par commits angående caching for en stund tilbake men klarte ikke finne de igjen. Endret 10. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Hva er forskjellen på Chrome og Chromium? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Chromium er open source prosjektet Chrome blir bygget fra. Kort forklart er Chrome en eldre versjon av Chromium med Google branding. Ved å kjøre Chromium kjører du en nettleser som er open source og som ikke har skumle erklæringer i EULAen om at Google kan innhente og bruke informasjon fra deg, osv.. Endret 10. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Forøvrig verdt å merke seg at programmet jeg linket til deg gir deg mulighet til å installere og oppdatere til absolutt nyeste versjon av Chromium. Chromium blir kompilert flere ganger om dagen. Dette betyr at du får "the latest and greatest" men at det kan snike seg inn en bug innimellom. Selv har jeg aldri støtet på noe problem. Programmet har jeg forresten også gjort open source. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Fant omsider en løsning på denne og det viste seg å ikke være chrome. Det var faktisk ssd disken. Har en Crucial m4 64gb i laptopen tydelighvis med buggy firmware. Fikk oppdatert firmware og nå er problemet borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå