G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Sansynligvis fordi det finnes noen som er så glad i Stoltenberg at dem nekter å godta at han også gjør feil... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Jeg håper og tror at hele regjeringen vil være veldig skjerpet frem til neste valg. Så blir det opp til opposisjonen og media å spørre gode/kritiske spørsmål underveis. Jens er vel etter min mening vel så "kompetent" som enhver annen dreven norsk politiker er ... Og å kaste ham nå, vil skape mye usikkerhet og kanskje muligheter for at noen skal på en ufortjent måte tilrane seg makt/myndighet i prosessene frem til stortingsvalget13. Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Sansynligvis fordi det finnes noen som er så glad i Stoltenberg at dem nekter å godta at han også gjør feil... Det finnes sikkert endel ensporete sympatisører der ute, men vi må for all del ikke ende opp med at AP med rette kan si for ettertiden; at organisasjonen ble utsatt for et slags "justismord" i denne saken, og bringe den "offerforståelsen" med seg i fremtidige virke og valg. Den prosessen som er viktigst er "utøyasaken", og der har AP og spesielt Jens, en sentral plass. For at denne prosessen ikke skal spore av, eller brukes som argument i valgkampen - mener jeg at Jens skal være med helt til barnemorderen sitter ferdig dømt og vel forvart. Og det ser ikke ut som den prosessen ender før rett i forkant av valget. Det blir med Jens som med Churchill. Churcill var helt nødvendig for britene og deres motivasjon og kampvilje, men når krigen var vunnet, ble Churchill parkert på sidelinjen. Altså en mann på rett sted til rett tid, men når tiden var over, var også hans tid omme. Endret 15. august 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har litt problemer med at all dritten skal ende opp hos Jens. Såklart er det han som har det øverste ansvaret (eller kongen om vi skal pirke) men han har jo ikke noe grunnlag for å bedømme sikkerhetstiltak utover det han blir fortalt, og det virker på meg som det først og fremst er de under han som har gjort en dårlig jobb. Det blir derfor vanskelig for meg å "fordømme" Jens uten at jeg vet mer om hvilke råd og krav han har fått av sine ministre. Om disse har pushet på for økte midler og kapasiteter men fått nei, på tross av gode argumenter mener jeg han absolutt bør få høre det, men samtidig vet vi at ministerpostene er fylt av mennesker uten noen som helst faglig kompetanse rundt slike saker, forsvarsminister posten spessielt (inntil nylig). Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Jeg håper og tror at hele regjeringen vil være veldig skjerpet frem til neste valg. Så blir det opp til opposisjonen og media å spørre gode/kritiske spørsmål underveis. Jens er vel etter min mening vel så "kompetent" som enhver annen dreven norsk politiker er ... Og å kaste ham nå, vil skape mye usikkerhet og kanskje muligheter for at noen skal på en ufortjent måte tilrane seg makt/myndighet i prosessene frem til stortingsvalget13. Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Men han er ikke kompetent. Hvorfor skal ikke da noen som har større potensiale til å få det til "riktig" få anledning til å fikse på problemene? Hvorfor skal vil la rotekoppen få fortsette å gjøre ting kvartveis!!! ? !! Sansynligvis fordi det finnes noen som er så glad i Stoltenberg at dem nekter å godta at han også gjør feil... Poeng 1: Det finnes sikkert endel ensporete sympatisører der ute, men vi må for all del ikke ende opp med at AP med rette kan si for ettertiden; at organisasjonen ble utsatt for et slags "justismord" i denne saken, og bringe den "offerforståelsen" med seg i fremtidige virke og valg. Poeng 2: Den prosessen som er viktigst er "utøyasaken", og der har AP og spesielt Jens, en sentral plass. For at denne prosessen ikke skal spore av, eller brukes som argument i valgkampen - mener jeg at Jens skal være med helt til barnemorderen sitter ferdig dømt og vel forvart. Og det ser ikke ut som den prosessen ender før rett i forkant av valget. Poeng 3: Det blir med Jens som med Churchill. Churcill var helt nødvendig for britene og deres motivasjon og kampvilje, men når krigen var vunnet, ble Churchill parkert på sidelinjen. Altså en mann på rett sted til rett tid, men når tiden var over, var også hans tid omme. Jeg forstår ikke helt problemet med at noen skal tilrane seg makten. Det er nettopp slik vårt maktapparat fungerer i dag, på de lovene vi har om styre og stell av Norge. Det kalles å stille mistillitsforslag i Stortinget! Det er en helt skvær og grei affære, slik at man kan få et bytte av makten, før neste valg. Jo før jo heller å bytte regjering, er min mening. Det forblir nok min mening. Jeg synes Jens og mange bør skamme seg. Men, det er noe den mannen ikke kan, for det har han vist gang på gang. Mannen er skamløs! Helt enig i det jeg kaller Poeng 1. Men nå MÅ det jo også finnes en løsning på dette, og likevel bytte regjering!? Jeg er også ganske enig i Poeng 2. Men fremdeles ville jeg ønsket å få et bytte og likevel få satt "AP-idioten/-e" på plass Jeg forstår ikke dette Poeng 3, med at Jens Stoltenberg kan være rett mann , på rett sted og til rett tid. Endret 15. august 2012 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Eller kanskje jeg forstår det, om det legges litt godvilje til. Du mener at Jens Stoltenberg er: Rett mann, til rett sted og på rett tid fordi vi trenger en mann som kan skape nok harme i folk til at de ser langt etter å velge AP for framtidens valg!? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg trur at Jens kunne delt celle med ABB. En malingsstrek i midten, så kunne dem hatt mangt å diskutert både når det gjelder plassering av denne streken, og andre verdensproblemer.... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg forstår ikke dette Poeng 3, med at Jens Stoltenberg kan være rett mann , på rett sted og til rett tid. Først vil jeg takke for en oversiktlig post. Det er en personlig oppfatning av hva han har for rolle og nytte i nasjonens samlede sorbearbeiding etter Utøya. Jeg føler og mener at det som skjedde 22/7-11 var en ren krigshandling, med etterfølgende "traume" for vår kultur. Det er ikke bare de som var nærmest på det og de nedslaktede som ble sveket - og det sviket er ikke at regjeringen ikke evnet å passe på oss alle - nei, det størst sviket for oss var at det var en av våre egne ... altså i overført betydning - det kunne vært deg eller meg ... Det synes jeg er det det handler om, og bør for det meste handle om - en like nøyaktig/åpen og grundig prosess, helt frem til barnemorderen er forvart, og vi alle har fått en fair sjanse til å bearbeide egen "sorg". Jeg tror og mener at den prosessen må skjermes, og ikke Jens som statsminister, eller person - så la valget være "dommeren" heller Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg trur at Jens kunne delt celle med ABB. En malingsstrek i midten, så kunne dem hatt mangt å diskutert både når det gjelder plassering av denne streken, og andre verdensproblemer.... Hva blir det neste? At Jens burde fengsles og at ABB burde løslates? Det er jo ikke ABB sin feil, det regjeringens... Dette vil ingen ende ta Et annet spørsmål: Ville hendelsene 22 juli vært ungått med en Høyre/FrP-regjering? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Verden går også videre. Det politiske valget kommer jo snart. Jeg er litt overrasket over hvor lite AP sank på meningsmålingene i etterkant av 22.juli-rapporten. Er det fremdeles mange som vil stemme AP? Sover folk i sin egen lille kokong, nesten helt uvitende om hva som foregår i Norge? Det er godt mulig at mange trenger fritt pusterom for å bearbeide sorgen. Hva føler folk nå i etterkant, av terrorhandlingene og rettsaken? Hvor dypt engasjerte er folk som ikke selv direkte var ofre i terrorhandlingene? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Jeg trur at Jens kunne delt celle med ABB. En malingsstrek i midten, så kunne dem hatt mangt å diskutert både når det gjelder plassering av denne streken, og andre verdensproblemer.... Hva blir det neste? At Jens burde fengsles og at ABB burde løslates? Det er jo ikke ABB sin feil, det regjeringens... Dette vil ingen ende ta Et annet spørsmål: Ville hendelsene 22 juli vært ungått med en Høyre/FrP-regjering? Det er umulig å svare på. Dessuten er det også en god porsjon tilfeldigheter som gjorde at han fikk et vellykket terrorangrep på de to stedene. Om du hadde kunnet simulert med tilfeldighet, så er det ikke sikkert en terrorist ville hatt like god flaks i 100 simuleringer. Hva med departementene, ville de operert annerledes under en Høyre/FrP-regjering? Det kan hende en Høyre-politiker ville gjort en like sullete jobb, men det er ikke sikkert. En ting er sikkert, og det er at det ville vært store eller små nyanser av forskjeller. Men, nøyaktig hva disse forskjellene ville vært er vanskelig å si. Vi får nok aldri vite svaret, da det kun er en A.B.B.-terrorhendelse som har funnet sted (og det skjer ikke igjen med sikkerhet). Endret 15. august 2012 av G Lenke til kommentar
runerask Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg trur at Jens kunne delt celle med ABB. En malingsstrek i midten, så kunne dem hatt mangt å diskutert både når det gjelder plassering av denne streken, og andre verdensproblemer.... Hva blir det neste? At Jens burde fengsles og at ABB burde løslates? Det er jo ikke ABB sin feil, det regjeringens... Dette vil ingen ende ta Et annet spørsmål: Ville hendelsene 22 juli vært ungått med en Høyre/FrP-regjering? Hvis du som AP-sympatisør mener det er det samme om AP eller H/Frp styrer landet, hvorfor er det da så utrolig viktig at AP vinner på valgene?? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Om mitt ståsted, og hva jeg evt. vil stemme ved neste valg, så blir det Høyre. Jeg ser det er snillekim spørsmålet myntes på, men jeg tror vi kunne fått en god del positive forandringer med Høyre bak roret noen Stortingsperioder. De har mange greie poenger i sitt valgprogram. Med rikig vilje bak, så kunne Høyre fått til mye bra. Dessuten er Erna Solberg en avbalansert type, som virker fornuftig. Kan hende jeg tar skammelig feil, men man skal jo forsøke stole på magefølelsen sin. Det er politikere som styrer, og de er jo ganske spesielle med hensyn på hva de sier og på hva de faktisk gjør. Håper Høyre kan vise seg å være et parti som lyver mindre enn andre partier, og som gjør det de sier de ønsker å få utført. I tillegg ønsker jeg meg at Høyre får såpass mye flertall at de kan drive ren Høyrepolitikk, og ikke alt for mye påvirkning fra andre stortingsrepresentanter (minst mulig hestehandel). Først da ser man partiet slik det virkelig er, også i praksis. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvor dypt engasjerte er folk som ikke selv direkte var ofre i terrorhandlingene? Man kan bare svare sikkert for seg selv - men hvis man mener at en er en vanlig hederlig, og oppegående person som bryr seg om andre mennesker, så er det naturlig å tenke seg at ganske mange "sliter litt" med å forstå hva som traff oss midt i fleisen. Dessuten, så er vi nordmenn ganske så lukket når det gjelder å snakke om sorg. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvor dypt engasjerte er folk som ikke selv direkte var ofre i terrorhandlingene? Man kan bare svare sikkert for seg selv - men hvis man mener at en er en vanlig hederlig, og oppegående person som bryr seg om andre mennesker, så er det naturlig å tenke seg at ganske mange "sliter litt" med å forstå hva som traff oss midt i fleisen. Dessuten, så er vi nordmenn ganske så lukket når det gjelder å snakke om sorg. Kunne ikke sagt det bedre selv. Helt riktig observasjon. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det blir iallfall skikkelig teit at man tenker "det ville sikker gått slik om andre også hadde styrt også"..o.l. Blir som i sandkassen i barnehagen.... 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvis du som AP-sympatisør mener det er det samme om AP eller H/Frp styrer landet, hvorfor er det da så utrolig viktig at AP vinner på valgene?? Jeg har ikke sagt at det er viktig at Ap vinner valget. Uansett om det blir regjeringsskifte, så blir det ikke så mye forandring uansett. Feilen er at ingen politikkere tar hensyn til hva som i verste fall kan skje. Ingen hadde regnet med at en slik tragedie kunne skje i Norge. Men når det gjelder f.eks Nokas-ranet. Det vet man at har skjedd og kan skje igjen. Likevel har ikke politiet hatt øvelser for å trene på slike handlinger igjen. Det kan vel kalles galskap. Da lærer de heller ikke av tidligere saker. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvis du som AP-sympatisør mener det er det samme om AP eller H/Frp styrer landet, hvorfor er det da så utrolig viktig at AP vinner på valgene?? Jeg har ikke sagt at det er viktig at Ap vinner valget. Uansett om det blir regjeringsskifte, så blir det ikke så mye forandring uansett. Feilen er at ingen politikkere tar hensyn til hva som i verste fall kan skje. Ingen hadde regnet med at en slik tragedie kunne skje i Norge. Men når det gjelder f.eks Nokas-ranet. Det vet man at har skjedd og kan skje igjen. Likevel har ikke politiet hatt øvelser for å trene på slike handlinger igjen. Det kan vel kalles galskap. Da lærer de heller ikke av tidligere saker. Nettopp, man ville normalt trodd at Nokas-saken gjorde Norge tryggere, men 22.7 beviste det motsatte.... Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det blir iallfall skikkelig teit at man tenker "det ville sikker gått slik om andre også hadde styrt også"..o.l. Blir som i sandkassen i barnehagen.... Hvorfor er det teit? F.eks under Bondevikregjeringen, det ble ikke gjort store forbedringer der. De kom og med politireformen, noe som ga færre polititjenestemenn til å vokte oss. Iblant så lærer man ikke før det er for sent. En bedre leder for politiet kunne sikkert fått ordnet til bedre opplæring for sine ansatte. En politisk leder, eller statsminister har ikke slike kunnskap i hver etat, eller noen full overblikk om hva tjenestemennene trenger eller har gjennomført. Jeg syntes ihvertfall at det er best at Jens blir værende til neste valg for å ordne opp. Å la en ny stakkars person få den jobben, det vil ikke være heldig for ham/henne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Politikerne "naver på høyt nivå" - og systemet som driver "norge" fremover, er akkurat passe godt til at vi håndterer helt vanlige utfordringer - men som kneler under press. Latskapen er egentlig både høyt og lavt - så nå er det på tide med å få ned temperaturen (det kalde samfunnet som borgelig styre fremkaller etter en viss tid) - gammelt ordtak sier; av nød lærer naken kvinne å spinne ... Egentlig en helt naturlig utvikling - de som sitter på tinget er rimelig mett av styringen, men har mistet magemålet, så de går ikke før man lemper de ut av døra ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå