runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Fy faen, nå må du gi deg før jeg lugger hjernerystelse på deg. - Her er en artikkel fra 2007 som viser til at byrådet den gang (Høyre og FRP) valgte å ikke stenge Grubbegata: http://www.byradet.oslo.kommune.no/pressemeldinger/article90858-7786.html - Å si at dagens regjering har gitt mindre midler til forsvaret og politi er tull og tøys. De har økt økonomisk støtte til politiet siden Bondevik-regjeringen. - Bondevik-regjeringen fikk nasjonalt ansvar om å kartlegge og sikre landet for terrorangrep siden 9/11. Hva ble gjort? - Jens Stoltenberg er ikke James Bond, Neo eller Batman. Vennligst tenk deg to ganger om før du kommer med en så ufyselig kommentar igjen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Krav om maks responstid? Det man ser på er hva som skjedde og om man kunne ha gjort det raskere. Mangel på kommunikasjon førte til at båten ble plassert på feil båtplass, Og mangel på forberedelse førte til at de bare hadde en båt. Dette er faktiske problemer. En av anbefalingene fra kommisjonen som skal bøte på dette problemet. Anser de en fastsettelse i responstid. Dvs utrykning til åsted. Hvordan det skal løse de faktiske problemer, som jeg ikke er uenig i, er meg en gåte. Men istedenfor går du ut og sier du er imponert over hvordan de utførte jobben. Det er hva som irriterer meg med deg og mange andre nordmenn. Slik tankegang er hva som førte til at det gikk så ille. Nei, det sier jeg ikke. Ellers vennligst spar meg din rasisme. Du vet intet om meg, Og jeg om deg. Ellers ber jeg deg å lære deg enkel lesning og ikke dra mer ut enn det som faktisk står. Det jeg sa, med bakgrunn i den kunnskap en har om reaksjonstid, responstid og bemanningssituasjon er det faktisk godt gjort at det ble brukt litt over en time på reaksjon til pågripelse. En skulle ha antatt en langt lengre tid. At den kunne vært bedre igjen, sier jeg intet om da det er en opplagthet. Jeg sa aldri at de skulle planlegge taktiske disposisjoner til enhvert tilfelle. Jeg skrev hva som var naturlig å gjøre. Og forskjellen er? En kan godt planlegge f.eks AT-teknikk og tro at det er bra, når en samtidig vet at 75% trener mindre enn 3 ganger/år på AT-teknikk (side 48--&--#62;). Forventer man et annet resultat enn dårlig AT-teknikk vil jeg gjerne påpeke mangelen på et par sikringer. Men forsatt var det imponerende? Du stiller for få krav. Forberedelsen foran 22 juli var ikke imponerende, Den var skuffende dårlig. Imponerende i den forstand den tilstand politi er i. Se over. Om vi ønsker at slike hendelser ikke skal skje igjen, så må vi stille krav til forberedelsem. Krav er det nok av. Praktisk trening, praktisk gjennomførelse, og vissheten om feil skjer derimot er ikke tilstede, og hvordan man skal håndtere dette. Når begge meldingene kommer likt så deler man seg i to. Det vil ikke være noe problem om man forbereder seg for ulike scenarioer. Det beredskapstroppen burde gjøre flere ganger i året er å lage sine egne scenarioer og forberede seg for dem. Akkuratt som skoler har brannalarmtester. BT teller 73 personer i Norge. De trener suverent mest av alle. Dessuten ble de faktisk beordret avgårde meget raskt. Forsåvidt på bakgrunn av flaks. Det er ikke sikkert at de har forberedet seg for den potensielle krisesituasjonen, men har du forberedet deg for lignende situasjoner før så er aksjonen lettere å gjennomføre. Bingo. Og der er vi på linje. Problemet er når trening og forventing står i misforhold tilhverandre. De to som stod på Utvika var enten IP3 eller IP4 (BT er IP1, Livvakttjenesten IP2). Dvs 140(IP3) eller 40(IP4) timer trening/år som er kravet, alle felt innen faget. Realiteten derimot kan du se i link ovenfor. Så, hvorfor forvente noe annet, selv om en kommisjon sier noe annet, enn det resultatet som ble til? Å forvente noe annet enn det man trener på er altså en utopi. Og når en da vet tilstanden til politiet der trening forsåvidt er en bløff eller høyst mangelfull, så tror en altså at planer er tingen. Javel sier jeg isåfall. Faktisk vedlikeholder man sykkel/bil sin når den er i god stand, Man venter ikke til den bryter sammen og man planlegger på forhånd før en sykkeltur og tar med seg pumpe og lapp, sånn at man ikke må bære sykkelen om den punkterer. Å ikke planlegge fører ikke til fleksibilitet. Det fører til rot og bortkastet tid. Dette er defacto feil. Innen vedlikeholdsteori er det flere filosofier. Preventive, correction, condition osv. Endret 14. august 2012 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Du er helt på feil planet Her snakket vi om en mann som har gjort en såpass stor forbedredelse i forkant, i tillegg har kjørt en lant stykke til Utøya (hadde til og med politibil bak seg) og likevel ble det ikke fanget opp. Dette skyldes at Jens ikke har gjort jobben med å skaffe nødvendig materiell og ressurser. Er du klar over at norsk politi er eneste landet i skandinavia+++ som forsatt bruker analogt politisamband??? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Du er helt på feil planet Her snakket vi om en mann som har gjort en såpass stor forbedredelse i forkant, i tillegg har kjørt en lant stykke til Utøya (hadde til og med politibil bak seg) og likevel ble det ikke fanget opp. Dette skyldes at Jens ikke har gjort jobben med å skaffe nødvendig materiell og ressurser. Er du klar over at norsk politi er eneste landet i skandinavia+++ som forsatt bruker analogt politisamband??? Hvis vi skal dra ansvarbegrepet ned til ett slikt detaljnivå, hvor skal grensen gå? Skal vi ha en grense ved antall døde - en slags "lovlig kvote", før en statsminister må ta hatten og gå Så håper jeg vi er på denne planeten: Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Du er helt på feil planet Her snakket vi om en mann som har gjort en såpass stor forbedredelse i forkant, i tillegg har kjørt en lant stykke til Utøya (hadde til og med politibil bak seg) og likevel ble det ikke fanget opp. Dette skyldes at Jens ikke har gjort jobben med å skaffe nødvendig materiell og ressurser. Er du klar over at norsk politi er eneste landet i skandinavia+++ som forsatt bruker analogt politisamband??? Hvis vi skal dra ansvarbegrepet ned til ett slikt detaljnivå, hvor skal grensen gå? Skal vi ha en grense ved antall døde - en slags "lovlig kvote", før en statsminister må ta hatten og gå Så håper jeg vi er på denne planeten: Grensen er enkel. Null døde, både når det gjelder terror-handlinger og i trafikken !! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Du er helt på feil planet Her snakket vi om en mann som har gjort en såpass stor forbedredelse i forkant, i tillegg har kjørt en lant stykke til Utøya (hadde til og med politibil bak seg) og likevel ble det ikke fanget opp. Dette skyldes at Jens ikke har gjort jobben med å skaffe nødvendig materiell og ressurser. Er du klar over at norsk politi er eneste landet i skandinavia+++ som forsatt bruker analogt politisamband??? Hvis vi skal dra ansvarbegrepet ned til ett slikt detaljnivå, hvor skal grensen gå? Skal vi ha en grense ved antall døde - en slags "lovlig kvote", før en statsminister må ta hatten og gå Så håper jeg vi er på denne planeten: Grensen er enkel. Null døde, både når det gjelder terror-handlinger og i trafikken !! Det er visjoner, men ikke realistisk. Så da betyr det at ingen andre enn guder kan regjere, eller? For det finnes vel ikke mennesker som kan klare å være overalt til enhver tid Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 - Her er en artikkel fra 2007 som viser til at byrådet den gang (Høyre og FRP) valgte å ikke stenge Grubbegata: http://www.byradet.o...90858-7786.html - Bondevik-regjeringen fikk nasjonalt ansvar om å kartlegge og sikre landet for terrorangrep siden 9/11. Hva ble gjort? Har du lest rapporten fra kommisjonen? Begge de to punktene her er omtalt i kapittel 18. Da vil du se at byrådet gikk i mot å stenge Grubbegata fordi de ikke satt med all informasjon rundt viktigheten for sikkerheten. Når de først fikk det så snudde de, og dette var fikset i februar 2008. Vedtaket om bl.a. stenging av Grubbegata ble gjort under Bondevik-regjeringen. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Det er kun barnemorderen og terroristen som har skyld ... Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Han lot muligheten til terror bli mulig, derfor er han like ansvarlig for det som skjedde 22.7 som ABB. Uansett er dette min mening uansett hvor mye du bestrider det Helledussen da ... jeg har vel ikke bestridet dine rettigheter vel? Han er og var øverste ansvarlig for vår sikkerhet, ja. Og han sitter kanskje med skylden for at en viss gate ikke ble stengt ... - men han har ikke skylden for at jeg fant på å drikke fem pjoltere i stad, hev meg ut på E6, og lagde en massekollisjon, som endte med flere uskyldiges døde og skadde. Skylden er bare min. Du er helt på feil planet Her snakket vi om en mann som har gjort en såpass stor forbedredelse i forkant, i tillegg har kjørt en lant stykke til Utøya (hadde til og med politibil bak seg) og likevel ble det ikke fanget opp. Dette skyldes at Jens ikke har gjort jobben med å skaffe nødvendig materiell og ressurser. Er du klar over at norsk politi er eneste landet i skandinavia+++ som forsatt bruker analogt politisamband??? Hvis vi skal dra ansvarbegrepet ned til ett slikt detaljnivå, hvor skal grensen gå? Skal vi ha en grense ved antall døde - en slags "lovlig kvote", før en statsminister må ta hatten og gå Så håper jeg vi er på denne planeten: Grensen er enkel. Null døde, både når det gjelder terror-handlinger og i trafikken !! Det er visjoner, men ikke realistisk. Så da betyr det at ingen andre enn guder kan regjere, eller? For det finnes vel ikke mennesker som kan klare å være overalt til enhver tid Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det er diskuter hvorvidt Jens bør gå av. På mange måter kan det bli oppfattet som man tar ansvar , men det kan også bli oppfattet som det motsatte Men når han står der og bleklager så så er jeg redd for at det heller virker provoserende en "beklagende" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Moderatormelding Det er lov å fjerne tekst man quoter, så slipper man å scrolle seg ihjel for hver ny linje som blir lagt til.Om dere vil quote, så fjern alle quoter uten om de 1-2 siste, 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Så dermed kan Jens bare leke videre mener du? Si meg en ting først, før du trykket på knappen og postet denne - var det da mulig at du følte en laserprikk i pannen? Jeg for min del, og det var før jeg åpnet posten (håpet at du hadde slanket saken litt ..) (så bare varsling) gikk mentalt ned på kne og ba om tilgivelse for mitt overdrevne siteringsvanvidd (da var det kommet så langt at jeg mener bestemt at jeg hørte noen som tok ladegrep ...) Og slapp såvidt å bli kaldblodig nedslaktet av siteringsoverformynderiet ... Så til saken: Det jeg synes Jens skal få lov til - er å fikse alt og helst litt til, mens vi overvåker ham og sparker ham i ræva, helt til neste valg. Jeg synes det blir for enkelt å ta hatten og gå - han fortjener ikke en så enkel måte å komme seg unna "siktekornet" vårt på. Forøvrig hadde jeg hatt den samme formeningen uavhengig politisk parti. De som søler det til, skal rydde opp! HAHA Han har selv latt mange gå på grunn av dem har rotet det til, men når han selv roter det til skal han sitte videre. Egoist... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 hvor mange av der tror allelest inne at han virkelig klarer å rydde opp. Jeg tror bare at han vil forsøke å komme seg ut av dette uten å bry seg så mye 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Fy faen, nå må du gi deg før jeg lugger hjernerystelse på deg. - Her er en artikkel fra 2007 som viser til at byrådet den gang (Høyre og FRP) valgte å ikke stenge Grubbegata: http://www.byradet.o...90858-7786.html - Å si at dagens regjering har gitt mindre midler til forsvaret og politi er tull og tøys. De har økt økonomisk støtte til politiet siden Bondevik-regjeringen. - Bondevik-regjeringen fikk nasjonalt ansvar om å kartlegge og sikre landet for terrorangrep siden 9/11. Hva ble gjort? - Jens Stoltenberg er ikke James Bond, Neo eller Batman. Vennligst tenk deg to ganger om før du kommer med en så ufyselig kommentar igjen. Såså, ikke bli sint bare for att folk kritiserer guden din, hvis du (fremdeles) ikke har fått det med deg, så har det blitt lagt frem en rapport på over 400 sider, der regjering og politi får masseslakt. Jens Stoltenberg er skyldig i att unge menneskeliv gikk tapt på utøya, og det må han ta på sin kappe. SÅ enkelt å greit er det faktisk, og igjen, så viser jeg til rapporten som du kan lese selv. Men du bør ta av deg AP brillene dine før du leser. http://www.regjering...4000DDDPDFS.pdf Endret 14. august 2012 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Tråden har blitt ryddet for off-topic og tull. Dette er en tråd hvor rapporten fra 22.juli-kommisjonen, ikke «falsk flagg»-aksjoner, diskuteres. Dette er ikke et forsøk på å sensurere diskusjonen, men å holde den ryddig. Dere må gjerne diskutere om 22. juli var en «falsk flagg»-aksjon, men gjør det da i en egen tråd.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser. 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Må faktisk trekke tilbake min påstand om Kvamme, som faktisk prøvde etter beste evne å bemanne opp stasjonen. Så det er iallefall noen jurister som prøver. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Han er ikke ferdig på jobben før klokken 1800. Avspasering xD Jens er like skyldig i det som skjedde 22.7 som ABB!! Fy faen, nå må du gi deg før jeg lugger hjernerystelse på deg. - Her er en artikkel fra 2007 som viser til at byrådet den gang (Høyre og FRP) valgte å ikke stenge Grubbegata: http://www.byradet.o...90858-7786.html - Å si at dagens regjering har gitt mindre midler til forsvaret og politi er tull og tøys. De har økt økonomisk støtte til politiet siden Bondevik-regjeringen. - Bondevik-regjeringen fikk nasjonalt ansvar om å kartlegge og sikre landet for terrorangrep siden 9/11. Hva ble gjort? - Jens Stoltenberg er ikke James Bond, Neo eller Batman. Vennligst tenk deg to ganger om før du kommer med en så ufyselig kommentar igjen. Mulig du kan ha poeng i det med byrådet.Men, Jens Stoltenberg må likevel gå av! Dette har noe med rettferdighetsoppfatningen hos folk å gjøre. Vi har lover og regler i dette landet som aldri blir helt perfekte. I tillegg har man sikkert noen dårlige lover oppi alt. Man har lover om hvordan styre og stell skal fungere i dette landet. Men, det er opposisjonen som må påvirke sittende regjering til å gå av i forhold til de lover som forvaltes om styre og stell. Vi som folk kan i grunnen ikke påvirke særlig mye. Media som ikke er en statsmakt, har en viss innflytelse på det å gjøre ting klarere, da de til en viss grad kan granske ting. Kommisjonen har gjort sin granskning, men den sier jo lite om at sittende regjering bør gå av. Folk kan gå i protestaksjoner. Men, det er likefullt opposisjonspartiene som må felle regjeringen. Det er også svært lite sannsynlig at nordmenn gjør som franskmenn og reiser giljotinen og kjører revolusjon! Vi kunne kanskje hatt en bedre lovgivning om regjeringsmakten og Stortinget, men det er kun Stortinget som kan forandre på disse lovene. Folket har jo i realiteten liten innflytelse, annet enn på hvem de velger. Om valgene er dårlige alle sammen, hva skal man da gjøre? Starte eget parti (krever kun en del underskrifter forøvrig)? Vi har sett mange styreperioder for landet hvor ola nordmann har latt ting skure. Jeg tror det finnes liten vilje til å starte nye partier blant folk. Endret 15. august 2012 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Moderatormelding Det er lov å fjerne tekst man quoter, så slipper man å scrolle seg ihjel for hver ny linje som blir lagt til. Om dere vil quote, så fjern alle quoter uten om de 1-2 siste, Det er faktisk enda enklere å klikke på Quote-knappen, og erstatte ordene med spoiler. Men vær nøye med hva taggene omfavner, så det blir riktig. Har laget et eksempel over på originalinnlegget. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå