DaveSnow Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hei, jeg skal ta moped lappen nå i år, venter bare på å begynne på skole igjen, så jeg får stipend. MEN! Jeg er ferdig med Trafikalt grunnkrus (Ink. Førstehjelp) Men har igjen Mørkekjøring, og alt annet. Jeg tok Trafikalt i fjor, så åssen blir det med mørkekjøring og alt iår? Kan jeg melde meg på moped kurs? Eller må jeg snakke med dem om Mørkekjøring først? Vil ha penger til lappen 25. August, men hvor mange dager, går mopedkurset over? Hvor mange evt. Uker tar det ca, før jeg er ferdig og kan gå og ta Teoriprøva? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Mopedkurset mitt var 6 timer kjøring på fredag, og 6 timer kjøring på lørdag, og det var det Lenke til kommentar
DaveSnow Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Mopedkurset mitt var 6 timer kjøring på fredag, og 6 timer kjøring på lørdag, og det var det Oi? Så fort? 6 skole timer, eller 6 timer? Kjører man 6 timer i strekk? eller åssen er det? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 6 klokketimer men hvis du er som meg så er det som 6 timer på tusenfryd Lenke til kommentar
DaveSnow Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Hehe! Men vet du åssen det er med Mørkekjøring? Hvor tidlig kan jeg ta det? Var dum å ikke tok det i fjor... Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 min tok under uke... 2-3 dager med ren teori og 2-3 dager med kjøring (landevei, langkjøring og bykjøring) er 5 år siden jeg tok mopedlappen. Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Mørkekjøring starter 15. oktober og slutter 15. mars. Tar du lappen før du har hatt mørkekjøring får du førerkort som er gyldig fram til 28. februar. Lenke til kommentar
DaveSnow Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Mørkekjøring starter 15. oktober og slutter 15. mars. Tar du lappen før du har hatt mørkekjøring får du førerkort som er gyldig fram til 28. februar. Men, jeg tok trafikalt grunnkurs i fjor, det gikk ut 31.1.2012, kan jeg fortsatt ta lappen med midlertidig lappen frem til 28 feb? (at jeg ikke kan "øvelseskjøre etter denne datoen) Endret 11. august 2012 av DaveSnow Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det er jeg litt usikker på. Fikk ikke med meg at du tok TGK i fjor. Lenke til kommentar
DaveSnow Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Det er jeg litt usikker på. Fikk ikke med meg at du tok TGK i fjor. Hmm, okey, får vel bare gå opp til kjøreskolen og høre med folka, med flaska mi må jeg vel vente til oktober med alt :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå