norskgoy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Jeg vil ha konkrete navn og kilder, takk. Ellers kan jeg komme med en like absurd påstand om et hvilket som helst annet parti. Sier ikke "jenteforsvaret" deg nok? Du kan snu stolen din, og spørre. De sitter på samme kontor som deg. Men for å hjelpe deg, til introduksjon av dine korrupte venner; Liv-Tone Ruud (Leder Jenteforsvaret, sentralstyremedlem SU) Idun Aune Andrea Gustavsson Ebba Boye (Nestleder SU) Anna Lund Bjørnsen (2 vara AU/SU) Chanelle Olsen Hedda Grosvold Solløs Lene Lie (Nestleder Oslo SU) Endret 12. august 2012 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Saken med jenteforsvaret er utvilsomt korrupsjon, men både med tanke på økonomi og innflytelse er saken ganske ubetydelig. Hakket mer alvorlig enn om jeg skulle ha bevilget meg selv en unødvendig stiftemaskin på jobb, men ikke vanvittig mye mer. Finnes det eksempler på mer alvorlig korrupsjon innad i partiene på venstresiden, og er det signifikant mer korrupsjon i SV enn det er i f.eks. FrP? Endret 12. august 2012 av Okapi Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg vil ha konkrete navn og kilder, takk. Ellers kan jeg komme med en like absurd påstand om et hvilket som helst annet parti. Sier ikke "jenteforsvaret" deg nok? Du kan snu stolen din, og spørre. De sitter på samme kontor som deg. Men for å hjelpe deg, til introduksjon av dine korrupte venner; Liv-Tone Ruud (Leder Jenteforsvaret, sentralstyremedlem SU) Idun Aune Andrea Gustavsson Ebba Boye (Nestleder SU) Anna Lund Bjørnsen (2 vara AU/SU) Chanelle Olsen Hedda Grosvold Solløs Lene Lie (Nestleder Oslo SU) Jeg mener ikke at de har gjort noe galt. De søkte om å få støtte, og fikk det. Jeg mener heller at Lysbakken har gjort noe galt her. Det er lysbakken som har gått rundt regelverket, ikke noen i SU. Hvis du søker om pengestøtte til en sak, og det blir gjort en feil av de som kontrollerer søknaden din, som resulterer i at du får igjennom søknaden din og får penger, er du da korrupt? Og btw, mange av de du nevnte har ikke stillingene i SU du sier de har. http://www.su.no/Organisasjon/Sentralstyret/index.html 3 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis stortingspolitikerne hadde hatt lik lønn som resten av befolkningen, ville de fått de samme konsekvensene av politikken de selv fører. Dette tror jeg ville ført til at politikerne ville ført en enda bedre politikk for folk flest. Folk flest er ganske så rike i Norge. Tror ikke politikerne vil bli noe bedre av å tjene enda dårligere i forhold til hva en slik jobb krever. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du søker om pengestøtte til en sak, og det blir gjort en feil av de som kontrollerer søknaden din, som resulterer i at du får igjennom søknaden din og får penger, er du da korrupt? Det er ingen uskyldige parter i korrupsjon. At du vil frata disse kvinnene hjerne og kapasitet til selvstendig tenkning har intet å si på deres korrupte natur. Og btw, mange av de du nevnte har ikke stillingene i SU du sier de har.http://www.su.no/Org...yret/index.html De hadde de stillingene når de bedrev korrupsjon, slik det stod på offisielle sider. At de ikke innehar stillingen nå har liten betydning på deres korrupte natur. Burde vært opplysende. 1 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis stortingspolitikerne hadde hatt lik lønn som resten av befolkningen, ville de fått de samme konsekvensene av politikken de selv fører. Dette tror jeg ville ført til at politikerne ville ført en enda bedre politikk for folk flest. Folk flest er ganske så rike i Norge. Tror ikke politikerne vil bli noe bedre av å tjene enda dårligere i forhold til hva en slik jobb krever. Gi dem gjennomsnittslønna, så tjener de mer eller mindre likt som resten av Norge. Tanken bak forslaget er jo å sette politikere i samme klasse som resten av folket, slik at de får de samme konsekvensene. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hvis du søker om pengestøtte til en sak, og det blir gjort en feil av de som kontrollerer søknaden din, som resulterer i at du får igjennom søknaden din og får penger, er du da korrupt? Det er ingen uskyldige parter i korrupsjon. At du vil frata disse kvinnene hjerne og kapasitet til selvstendig tenkning har intet å si på deres korrupte natur. Og btw, mange av de du nevnte har ikke stillingene i SU du sier de har.http://www.su.no/Org...yret/index.html De hadde de stillingene når de bedrev korrupsjon, slik det stod på offisielle sider. At de ikke innehar stillingen nå har liten betydning på deres korrupte natur. Burde vært opplysende. Hva har søkeren gjort feil? Søkeren søkte støtte og fikk det. Bare fordi de som behandler søknaden gjør en feil betyr ikke det at søkeren også har gjort en feil. Endret 12. august 2012 av Refi Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hva har søkeren gjort feil? Søkeren søkte støtte og fikk det. Bare fordi de som behandler søknaden gjør en feil betyr ikke det at søkeren også har gjort en feil. Søkeren omgikk regelverket ved å beskrive sitt ønske, og lure på om det var noen "smarte" veier rundt regelverket. Det er altså ingen uskyldighet i de korrupte kvinnene i SU. 2 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hva har søkeren gjort feil? Søkeren søkte støtte og fikk det. Bare fordi de som behandler søknaden gjør en feil betyr ikke det at søkeren også har gjort en feil. Søkeren omgikk regelverket ved å beskrive sitt ønske, og lure på om det var noen "smarte" veier rundt regelverket. Det er altså ingen uskyldighet i de korrupte kvinnene i SU. Hvilken lov var det Ebba brøt? Ebba hadde ingen makt, og kunne derfor ikke misbruke det. Er det ulovlig å beskrive sitt ønske? Du har helt rett, det er ingen uskyldighet i de korrupte kvinnene i SU, det finnes da heller ingen korrupte kvinner i SU. Til det motsatte er bevist, anyway. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Gi dem gjennomsnittslønna, så tjener de mer eller mindre likt som resten av Norge. Tanken bak forslaget er jo å sette politikere i samme klasse som resten av folket, slik at de får de samme konsekvensene. Jeg hadde aldri gjort en så krevende drittjobb for så lite. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hva har søkeren gjort feil? Søkeren søkte støtte og fikk det. Bare fordi de som behandler søknaden gjør en feil betyr ikke det at søkeren også har gjort en feil. Søkeren omgikk regelverket ved å beskrive sitt ønske, og lure på om det var noen "smarte" veier rundt regelverket. Det er altså ingen uskyldighet i de korrupte kvinnene i SU. Hvilken lov var det Ebba brøt? Ebba hadde ingen makt, og kunne derfor ikke misbruke det. Er det ulovlig å beskrive sitt ønske? Du har helt rett, det er ingen uskyldighet i de korrupte kvinnene i SU, det finnes da heller ingen korrupte kvinner i SU. Til det motsatte er bevist, anyway. Om man skriver brev til sin kollega som sitter på pengesekken, og spør om det er noe en kan gjøre proforma for å få sugerør inn i pengesekken, og "makten" sier ja det er det, så vet kvinnene i SU selvsagt at de bedriver korrupsjon. At de ikke anser det som korrupsjon er fordi de anser pengene som rettmessig sine grunnet at de som rasistiske sosialister vet at de "er frie kvinner, frie fra patriarkatet". Korrupte svin alle som en. Dato: 14. desember 2009. Hvem: Daværende SU-leder Mali Steiro Tronsmoen til politisk rådgiver i BLD Line Gaare Paulsen. Tema: SU ber statsråd Audun Lysbakken jobbe for å få et feministisk selvforsvarskurs inn i skolen. Han inviteres til å delta på kurs. «Det kan enten være et kveldskurs som SU arrangerer, eller vi kan få det til på en skole (...) hør med Audun om han er keen.» Mali Steiro Tronsmoen E-post 14.12.09 Endret 12. august 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvorfor diskuterer men korrupsjon i Sosialistisk Ungdom, og Sosialistisk Venstre her? Selv mener jeg at makslønn burde være en million kroner. Alt over det er helt unødvendig. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvorfor diskuterer men korrupsjon i Sosialistisk Ungdom, og Sosialistisk Venstre her? Selv mener jeg at makslønn burde være en million kroner. Alt over det er helt unødvendig. Svarer nå kun et medlem av SU. Ellers var momentet mot makslønn at det er mer viktig å begrense politikerene sin makt, eller en sterkere maktfordeling enn 100.000 +- i lønn. Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Om folk med mye ansvar og makt har for liten lønn så vil nokk fristelsen for korrupsjon bare øke. Er heller for att de får høyere lønninger mot at livene til topp politikeren blir mer gjennomsiktige for normale folk. En egen internett side med full historisk og nåværende oversikt for hver topp politiker. Full oversikt over inntekter, eiendeler og forbruk (eget, gaver, og eventer), både privat og via jobben, og om de gjør noe ulovlig så må de få valget mellom å gå av som politiker eller offentlig gjøre det som de gjorde. Burde også være en lett tilgjengelig side med oversikt over hver hver politiker sender offentlige penger og hva slags vedtak hver enkelt gjør. Jeg syntes vi burde forlange å få vite så mye som mulig om dem vi lar få lov til å styre landet for oss, både privat og i jobb sammenheng, til gjengjeld kan de få forlange noe høyere lønn om de ønsker det i kompensasjon for å miste nesten alt som er av privatliv. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Gi dem gjennomsnittslønna, så tjener de mer eller mindre likt som resten av Norge. Tanken bak forslaget er jo å sette politikere i samme klasse som resten av folket, slik at de får de samme konsekvensene. Jeg hadde aldri gjort en så krevende drittjobb for så lite. Hva er det som er så krevende ved å være politiker ? Endret 12. august 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) SU ønsker å innføre makslønn for politikere, ref. sak i dagbladet: http://www.dagbladet...nriks/22351996/ Jeg er stort sett uenig i alt som kommer fra den kanten, men dette synes jeg var et interessant forslag. Si at man hadde en makslønn for politikere på 400-500k i året. Ville dette gi oss politikere som i større grad ønsker/gjør det beste for det norske folk? Kjør debatt! Jeg er stort sett uenig i alt som kommer fra den kanten, men dette synes jeg var et interessant forslag. Kan jeg spørre hvorfor du plukker akkurat dette fra SU og er uenig i det andre som kommer fra den kanten? Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hvorfor diskuterer men korrupsjon i Sosialistisk Ungdom, og Sosialistisk Venstre her? Selv mener jeg at makslønn burde være en million kroner. Alt over det er helt unødvendig. Fordi en personer mente at vi ikke må høre på "de korrupte svina". Jeg mener ikke at Ebba har gjort noe galt. Hun har ikke misbrukt sin makt. Jeg skal ikke si at jeg liker det hun sa til statssekretærene, men jeg mener ikke at det er korrupsjon. Slik jeg ser det, hadde ikke hun, eller noen andre i Jenteforsvaret, noen reel makt de kunne misbruke. "Jeg hadde aldri gjort en så krevende drittjobb for så lite." Så lite? Det er snakk om 400-500k her. Det finnes andre jobber i samfunnet som er langt mer krevende, som har mye dårligere lønninger. Endret 12. august 2012 av Refi Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 "Jeg hadde aldri gjort en så krevende drittjobb for så lite." Så lite? Det er snakk om 400-500k her. Det finnes andre jobber i samfunnet som er langt mer krevende, som har mye dårligere lønninger. Jeg kan ha en helt grei 8-4 jobb og lett tjene 450k eller mer. For å ha jobben hengende over meg hele døgnet, og for å ødelegge mitt privatliv totalt vil jeg ha langt mer enn 450k. 1 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 "Jeg hadde aldri gjort en så krevende drittjobb for så lite." Så lite? Det er snakk om 400-500k her. Det finnes andre jobber i samfunnet som er langt mer krevende, som har mye dårligere lønninger. Jeg kan ha en helt grei 8-4 jobb og lett tjene 450k eller mer. For å ha jobben hengende over meg hele døgnet, og for å ødelegge mitt privatliv totalt vil jeg ha langt mer enn 450k. Jeg mener ikke at politikeres incentiv bør være penger. Incentivet til politikere bør være å forbedre samfunnet, for alle. Hvorfor blir privatlivet ditt ødelagt av å være politiker? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Privatlivet ditt blir ødelagt fordi du blir en offentlig person. Det fører til konstant oppmerksomhet rundt deg fra media og andre. Politikere generelt tjener relativt dårlig, så det er ikke akkurat veien å gå dersom målet er å bli rik. Men man forventer en rimelig kompensasjon for den jobben man gjør. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå