Gå til innhold

Makslønn for politikere

Anbefalte innlegg

Hvis man vill at alle toppolitikere skal (i enda større grad enn i dag) vie siste halvdel av sin politiske karriere til å sikkre seg godt betalte og artige jobber i FN, Redningsselskapet, Røde Kors, Oljeprodusentenes Pensjonsfond for Korrupte Politikere, IOC og annet "nyttig" så er det bare å sette i gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er vl egentlig at de vi kaller "politikere" burde bli motivert av kjærlighet til folket, og ønske om å hjelpe til med å skape best mulig forhold slik at alle kunne ha det godt i landet, uten å bli utsatt for urettferdighet, fattigdom og lidelse eller død.

Hvis dette hadde vært motivasjonen for politikerne, og ikke egen maktsyke, grådighet og ønske om å gjøre karriere i politikken, så ville de heller ikke trenge mer lønn enn gjennomsnittet for folk flest i dette landet.

En annen ting er at all politkk og alle ideologier er av det onde, for dette er også med på å motivere politikerne til å følge sin egen agenda.

Så politikerne er ikk bare motivert av lønna, de tar det de vil ha uanset, men de er også motivert av egen maktsyke og grådighet, av et ønske om å gjøre karriere i politikken og sist men ikke minst, et ønske om å fremme sitt partis ideologi slik at denne ideologien blir dominerende.

Dette gjør at politikere jobber egentlig kun for sitt og parti for å fremme partis ideologi, og i den forbindelse så samarbeider de med politikere og partier i andre land som har samme ideologi som dem selv, slik at den ideologien de står for får best mulig fotfeste også internasjonalt.

Folket har ingen betydning for dem annet enn som stemmekveg, og brikker i et spill for å fremme egen makt og karriere og egen ideologi.

Landet og landets ressurser blir også brukt av disse politikerne som brikker i dette spillet for å fremme egen karriere og partiets ideoogi.

Det er dette som har skjedd i Norge siden lenge før første verdenskrig, og det samme har også skjedd i andre land omtrent like lenge.

Politikerne har hele tiden jobbet å fremme sin egen agenda, og samarbeidet internasjonalt med politikere som har samme agenda.

Politikerne har aldri jobbet for oss, de har alltid jobbet mot oss, Men likevel så sakte og skrittvis at de fleste av oss ikke har oppdaget det.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Makslønn, eller min.lønn er ikke av noe viktighet. Begrensninger av makt derimot. Vil jeg hevde. For å hindre de korrupte i SU å ta ut mer penger.

Lønnen er minimal i forhold til den korrupsjon de bedriver. Og støtter.

Hvem i SU er korrupte?

Hvis du tenke på Lysbakken saken, kan jeg fortelle deg at Lysbakken ikke er medlem i SU. Lysbakken er med i SV.

Jeg synes forslaget om en maksimallønn for politikere er et bra forslag. Dette ville ført til at politikere får de samme konsekvensene som folk flest får av politikken de selv fører. Dette er jeg 100% sikker på ville ført til at politikerne ville gjort en enda bedre jobb for alle, og ikke bare dem selv.

Tar man i mot så er man selvsagt også skyldig av korrupsjon. Eller er du en rasist som mener kvinner ikke forstår at de tar i mot penger på uærlig vis? (nå skal det selvsagt sies at de var aktive i korrupsjonene).

Jeg regner med at norskgoy går ut i fra at alle på venstresiden og høyresiden er korrupte.

Rettet.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

I USA er det et respektabelt yrke.

Poenget er at jeg ikke ser automatikken i at en sterk stat har mer korrupsjon.

I Norge er det hva? Politikere som slutter har da ikke så veldig store kvaler med å bytte kappe. Forrakten for lobby i Usa er nok heller ikke noe mer eller mindre enn i dette landet.

Sterk stat, som ikke har klart definerte makthindringer vil medføre praksis som SU/SV ble tatt for. Og som Støre bedriver. Dette er selvsagt ren korrupsjon men godtaes av makten siden å forrykke dette ondet ut med roten selvsagt vil medføre at en selv får mindre makt.

Det er spesielt å se partiet SV klappe inn en korrupt liten drittsekk som partileder, der uhyggelig få hederlige unntak påpekte at han nettopp var tatt for korrupsjon, og takket være systemets oppbygging så slapp han unna kriminell påtale, sammen med størstedelen av den kvinnelige delen av ledelsen i SU.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe poeng med makslønninger. Skal man tiltrekke seg de beste politikerne bør man ha lønninger som gjør at vi får hentet kompetente folk fra andre deler av Norge inn som politikere. Men man bør samtidig stille høyere krav. Eksempelvis bør det være krav til kompetanse avhengig av hvilke komiteer man skal være med i.

Det er et problem for landet at for mange politikere har ingen arbeidserfaring utover det å være politiker. Og nei, jeg mener ikke en karriere innen AUF teller som en yrkeskarriere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I USA er det et respektabelt yrke.

Poenget er at jeg ikke ser automatikken i at en sterk stat har mer korrupsjon.

I Norge er da hva?

Jeg håper og trur folk ser på det som en ussel og forhatt virksomhet.

Det er faktisk sjokkerende at det ikke er forbudt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg håper og trur folk ser på det som en usselt og forhatt virksomhet.

Det er faktisk sjokkerende at det ikke er forbudt.

Det er jeg enig. Ottar, krisesenter v/Tove Smaadahl etc burde vært ilagt forbud å nærme seg en politiker, eller statsansatt.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Makslønn, eller min.lønn er ikke av noe viktighet. Begrensninger av makt derimot. Vil jeg hevde. For å hindre de korrupte i SU å ta ut mer penger.

Lønnen er minimal i forhold til den korrupsjon de bedriver. Og støtter.

Hvem i SU er korrupte?

Hvis du tenke på Lysbakken saken, kan jeg fortelle deg at Lysbakken ikke er medlem i SU. Lysbakken er med i SV.

Jeg synes forslaget om en maksimallønn for politikere er et bra forslag. Dette ville ført til at politikere får de samme konsekvensene som folk flest får av politikken de selv fører. Dette er jeg 100% sikker på ville ført til at politikerne ville gjort en enda bedre jobb for alle, og ikke bare dem selv.

Tar man i mot så er man selvsagt også skyldig av korrupsjon. Eller er du en rasist som mener kvinner ikke forstår at de tar i mot penger på uærlig vis? (nå skal det selvsagt sies at de var aktive i korrupsjonene).

Jeg regner med at norskgoy går ut i fra at alle på venstresiden og høyresiden er korrupte.

Rettet.

En ting må du fortsatt forklarer, hvem er korrupte i SU?

Du kan komme med så mange påstander du vil, men uten fakta, blir det bare dumt.

Lenke til kommentar

Hvis stortingspolitikerne hadde hatt lik lønn som resten av befolkningen, ville de fått de samme konsekvensene av politikken de selv fører. Dette tror jeg ville ført til at politikerne ville ført en enda bedre politikk for folk flest.

Lenke til kommentar

En ting må du fortsatt forklarer, hvem er korrupte i SU?

Du kan komme med så mange påstander du vil, men uten fakta, blir det bare dumt.

Samtlige i "jenteforsvaret". Som er noen korrupte drittsekker.

Jeg vil ha konkrete navn og kilder, takk.

Ellers kan jeg komme med en like absurd påstand om et hvilket som helst annet parti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...