mofomofo Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) SU ønsker å innføre makslønn for politikere, ref. sak i dagbladet: http://www.dagbladet...nriks/22351996/ Jeg er stort sett uenig i alt som kommer fra den kanten, men dette synes jeg var et interessant forslag. Si at man hadde en makslønn for politikere på 400-500k i året. Ville dette gi oss politikere som i større grad ønsker/gjør det beste for det norske folk? Kjør debatt! Endret 10. august 2012 av mofomofo Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Makslønn, eller min.lønn er ikke av noe viktighet. Begrensninger av makt derimot. Vil jeg hevde. For å hindre de korrupte i SU å ta ut mer penger. Lønnen er minimal i forhold til den korrupsjon de bedriver. Og støtter. Endret 10. august 2012 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Makslønn, eller min.lønn er ikke av noe viktighet. Begrensninger av makt derimot. Vil jeg hevde. For å hindre de korrupte i SU å ta ut mer penger. Lønnen er minimal i forhold til den korrupsjon de bedriver. Og støtter. Hvilken korrupsjon? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvilken korrupsjon? Trenger du virkelig beskrivelse av det etter årets vinteren stormfulle netter? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvilken korrupsjon? Trenger du virkelig beskrivelse av det etter årets vinteren stormfulle netter? gjerne det Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Skulle gjerne likt å sett Jens klart seg med en makslønn på 350 000 året. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 "Pay peanuts and get monkeys".. Lønn til politikere er et vanskelig spørsmål. På den ene siden vil du ikke betale så bra at folk går inn i politikken på grunn av lønna, samtidig vil du ikke betale så dårlig at dyktige mennesker velger bort politikken fordi lønna er for dårlig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 gjerne det Sånn. Blåser ikke du opp denne saken veldig nå? Det var vel ikke noen som beriket seg selv ved å gi midler til jenteforsvaret. Dessuten har Lysbakken lagt seg flat. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Blåser ikke du opp denne saken veldig nå? Det var vel ikke noen som beriket seg selv ved å gi midler til jenteforsvaret. Dessuten har Lysbakken lagt seg flat. Korrupsjon har ikke som krav at en skal berike seg selv. Og "berike seg selv" er dog et flyktig begrep. Å gi penger til folk som støtter ens kandidatur er f.eks å berike seg selv med makt, men ikke økonomisk. På samme måte som Støre driver med. Ergo tilbake til mitt poeng. Begrensninger i makt. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) "Pay peanuts and get monkeys".. Lønn til politikere er et vanskelig spørsmål. På den ene siden vil du ikke betale så bra at folk går inn i politikken på grunn av lønna, samtidig vil du ikke betale så dårlig at dyktige mennesker velger bort politikken fordi lønna er for dårlig. Ikke minst vil rause lønninger motvirke trangen til å berike seg på tvilsomt vis. Jeg tror også det er best at våre folkevalgte slipper å bekymre seg noe særlig for hvordan de skal betale det neste avdraget på huslånet og heller kan konsentrere seg om politikken. Det er gode argumenter i begge retninger, men jeg tror jeg lander på at det er greit at politikerne tjener kanskje litt over gjennomsnittet. Greit nok at politikerne får føle på egen politikk, men jeg vet ikke om jeg synes det er så lurt at de skal være i en situasjon hvor det kan være aktuelt å vedta seg ut av egen bolignød. Leste nettopp at man skulle ha regnet seg frem til omtrent 700000 kroner som ideal-inntekten her til lands. Kanskje grensen burde gått der et sted. Endret 10. august 2012 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 "Pay peanuts and get monkeys".. Pay nothing to your ruler and you shall be freed. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ikke gjør denne tråden (også) til en diskusjon om anarki, vær så snill. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Makslønn høres ut som en god idè. Jeg vil ikke at folk skal bli politikere av økonomiske grunner. 2 Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg syns at tankene bak forslaget var forståelige, dog mener jeg at dette ikke er et gjennomførbart prosjekt. Hvis man ser på hvor mange timer Jens Stoltenberg vier til sitt arbeid per måned, samt hvor mye ansvar han har, mener jeg at han gjør seg 1,4 millioner verdig. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Ja, det mener jeg og. Som statsminister er ikke 1,4 millioner for mye. Men dette er den øverste stillingen innen politikken. Endret 10. august 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Det samme gjelder vel politikere generelt, i alle fall Stortingspolitikere. Jeg har et inntrykk av at de jobber en del timer mer enn gjennomsnittsnordmannen, og fortjener lønn deretter. Dessuten nevnte jeg ansvar, noe de definitivt har. Nesten så de burde få risikotillegg i tillegg, så hissige mediene er om dagen. EDIT: For all del, mener ikke at alle politikere fortjener over 1 million i året, men jeg mener at for en som jobber såpass mange timer i en såpass tung stilling, fortjener mer enn damen bak skranken i byrådsbygningen. Endret 10. august 2012 av Shitugly Fatkid Lenke til kommentar
Refi Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Makslønn, eller min.lønn er ikke av noe viktighet. Begrensninger av makt derimot. Vil jeg hevde. For å hindre de korrupte i SU å ta ut mer penger. Lønnen er minimal i forhold til den korrupsjon de bedriver. Og støtter. Hvem i SU er korrupte? Hvis du tenke på Lysbakken saken, kan jeg fortelle deg at Lysbakken ikke er medlem i SU. Lysbakken er med i SV. Jeg synes forslaget om en maksimallønn for politikere er et bra forslag. Dette ville ført til at politikere får de samme konsekvensene som folk flest får av politikken de selv fører. Dette er jeg 100% sikker på ville ført til at politikerne ville gjort en enda bedre jobb for alle, og ikke bare dem selv. Endret 10. august 2012 av Refi Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg regner med at norskgoy går ut i fra at alle på venstresiden er korrupte. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Politikerne, mener jeg, skal ha en makslønn på 1000000 kr. Ikke noe mer. Dette skal også gjelde statsministeren. Det er MER enn nok for å være politiker. Endret 10. august 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå