V. Haugen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Drosjeselskaper frykter tapte inntekter på grunn av bestilling via apper. Står du fortsatt i taxi-kø? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Dette må vel kunne begrenses i appen. 1. Man får ikke legge inn mer enn en bestilling. 2. Man blir registrert med navn og telefonnummer når man bestiller. 3. Alle bestillinger havner havner i en felles pool der sentralene kan plukke fra toppen etter hvert som man har ledig kapasitet. Dette blir også mer rettferdig da selskapene ikke utelukkende får prioritere lønnsomme turer. First comes first serves prinsippet. Selskapet kan ikke plukke flere turer fra poolen enn de har ledige biler. 4. Bruker vet sin plassering i poolen. 5. Når en tur plukkes opp av sentralen gis det melding til bruker med estimert tid til taxi er på stedet. 6. Brukere kan kanselere bestillingen så lenge de ikke ligger øverst i poolen. 7. Man kan innføre et ratingsystem der sentralene får oversikt over brukere som ofte bestiller der man får bomturer slik at disse om nødvendig kan nedprioriteres. Dette gir et system som er rettferdig for alle. 2 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 serpentbane666: ideen din om hvordan en slik taxi-app skulle fungere var gjennomtenkt og ganske smart, og virker rettferdig for alle. Lager du apper selv? I så fall bør du sette i gang med denne.. Lenke til kommentar
Gregory Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Taxibeat - http://taxibeat.no There are two types of competitors right now for Taxibeat: 1. Apps that act as a middle layer between passengers and traditional taxi companies. These apps don?t disrupt the market, but rather create a digital/mobile arm to the industry?s existing business model. 2. Companies that create a fleet of taxis, directly connecting passengers with taxi drivers and eliminating middlemen. Compared to these solutions, Taxibeat is unique in that, it creates a marketplace giving passengers the power of choice. A passenger can see all nearby available taxis, along with all kinds of information about each driver: - Distance, name, car model, rating from previous users, answering rating, languages spoken, accepting credit cards, etc. With all this information at hand, a passenger can select and hail the driver he prefers. No competing solution provides this option right now, rather they select and dispatch the closest available taxi to the customer. This makes for a completely different business model, since we?re creating an open market with independent taxi professionals and passengers who interact in a real time marketplace, with two-way feedback mechanisms (drivers rate passengers as well). Passengers force taxi drivers to improve their service offering by having the power of choice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg