Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tok ut hdd og satte den inn igjen. Maskinen piper konstant og vil ikke starte opp.

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en Acer Aspire stasjonær PC på Elkjøp ca to år tilbake. Alt har funger bra på denne maskinen. Jeg byttet ut kun skjermkort for å få spille uten problemer. Etter en tid valgte jeg å ta ut harddisken og sette den inn i en annen pc. Etter noen uker satte jeg samme harddisk tilbake i Acer pcen. Men når jeg startet opp maskinen ville den ikke starte igjen. Det kom så vidt noe opp på skjermen og det ble da borte. Startet maskinen opp på nytt igjen og det begynte å pipe med korte intervaller. Etter å ta ut strømmen i ca ti min og prøvd igjen med en oppstart begynte det å komme konstant pipelyd fra høyttaleren uten at det skjedde noe på skjermen. Viftene går.

Jeg leste litt på nettet og fant ut at det kunne være noe med rammen, byttet denne ut fra en annen maskin og ingenting skjedde. Byttet også ut skjermkortet, ingenting skjedde. Jeg prøvde denne maskinens ram og skjermkort i en annen pc og det fungerte helt fint. Så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her. Jeg prøvde også å resette bios ved hjelp av den sticky guiden om å flytte på jumperen. Det hjalp heller ikke.

Problemet er at jeg ikke vet hva slags hovedkort det er siden det ikke står noe om den på den synlige siden. Jeg tok bilde av hk ved å ta bort mye av det som er i veien i håp om at noen kan kjenne den igjen.

Har brukt veldig mye tid på dette alene og får det ikke til å gå opp, tenker samtidig på å kanskje kjøpe et nytt hk for å bli kvitt problemet, men skjønner i grunn ikke helt hvorfor problemet oppstod?

Noen forslag angående hva jeg kan prøve nå?

Takker på forhånd.

post-117941-0-99287500-1344583363_thumb.jpg

post-117941-0-57398800-1344583369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt ser ut til å være dette;

http://www.aliexpress.com/product-fm/541745787-Full-function-tested-P55M01-1156-DDR3-Not-integrated-graphics-M5810-desktop-motherboard-for-Free-Shipping-in-wholesalers.html?tracelog=back_to_detail_a

Har du analysert beep koden;

http://www.computerhope.com/beep.htm

Byttet CMOS batteri, fjernet støv, renset RAM, sjekket alle ledninger?

Lenke til kommentar

Hovedkortet ser ut til å stemme.

Beep koden er en såkalt "continous beep". Etter å ha lest litt rundt gjennom google sier de fleste bios operatørene at dette kan være en ram, psu eller mb feil. Så var det å finne ut hva som er riktig her da.

Av det jeg har gjort til nå.

- Sjekket om CMOS batteri har fortsatt strøm igjen. Det har den. Kan bytte den ut etterpå med et nytt et bare for å være sikker.

- Tatt av alt av kabler og slått på maskinen (utenom strøm) samme problem. Tatt av komponenter enkeltvis for å se om det er noe som krasjer der. Samme problem.

- Satt inn ram brikker + grafikk kort fra en annen pc. Samme problem.

- brukt denne pcens ram brikker + grafikk kort i en annen pc. Fungerer fint.

Endret av Hårek
Unødig sitering
Lenke til kommentar

Ok, da er situasjonen sånn. Psu'en i denne maskinen fungerer fint i en annen pc. den andre pcens psu har ingen effekt på denne maskinen. den piper fortsatt konstant.

Da tror jeg det er noe med hovedkortet.

Kan noen av dere anbefale meg et nytt hovedkort. Brukbart og billigst som mulig.

Endret av Hårek
Unødig sitering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...