Gå til innhold

Trenger hjelp fra folk som har peiling på skole osv.

Kusa

Anbefalte innlegg

Eg har gått 3 år på VGs, der eg har gått elektrofag VG1, data og elektronikk VG2 og dataelektroniker VG3. Er allerede begynt som lærling og stortrives! Men vil ikke jobbe her i framtida, vil videre å ta sivil ingeniør / bachler eller ingeniør utdannelse innen IT / administrative ting (datateknikk?).

Lurer dermed om korleis fag eg skal ta opp? Altså slik som fysikk elns?

Veit det er ein del fag å ta opp igjen, men må man så må man. Er ferdig som lærling Desember 2013.

Lurer også på evt skuleplasser som finnst både i norge og Danmark. Er mest interesert å studere i Danmark.

Takker for alle svar, visst du vil ha greie på meir still spørsmål! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha. Altså ett slikt forkurs er det mulig å ta på ett halvt år? Fordi 1 heilt skuleår er litt for mye å bruke på dette synes eg da! :) Evt mulig å ta forkurs og slikt i Danmark? København? :)

Lenke til kommentar

Oki, trur eg venter på svar her egentlig.. Fordi ansatte på NTNU og forskjellige høgskoler bare setter meg over og når eg er komt til rett person veit ikkje han svaret heller... Har gidd opp alt det der... Men slik er det :)

Lenke til kommentar

Da vil du også ha mulighet til å bli siv. ing. (MSc) etter fullført ingeniørstudium, ved å søke opptak til master i teknologi på lik linje med andre ingeniører. :)

Fy flate! Vil du være rådgiveren min eller? Har så vidt søkt litt på Y-veien på nettet nå... Men finner ikke ut om det er i Danmark, you know? :)

Lenke til kommentar
Men finner ikke ut om det er i Danmark, you know? :)

Vet ikke. Men mange høgskoler har utvekslingsavtaler og lignende med utenlandske skoler, så kanskje your best bet er å ta førsteåret i Norge, og så søke om utveksling/overføring.

Veit du om noken plass i / rundt oslo som tilbyr dette? Altså Y-veien? :)

Lenke til kommentar

Det er bra. Takk skal du ha :) Får se om det blir generell studiekompetanse eller ei... Er hardt skal eg gjere skulearbeid om kveldene og jobbe dagen :/ Og som oftest er det nok med ingeniør, må ikke ha master :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...