pskard Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Så vidt jeg vet er Pentium M er basert på PIII Tualatin og lagt til 1 MB cache, SSE2 og vlan. Som de fleste sikkert har fått med seg hadde PIII Tualatin en meget god ytelse pr MHz og Pentium M er ytterligere forbedret. Derfor er den så mye raskere enn P4-M pr MHz. Pentium 4-M er en P4 som bruker litt mindre strøm. De er ikke kompatible logisk, uavhengig av om de fysisk skulle bruke samme sokkel (som jeg ikke vet om de gjør). Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Pentium-M er m.a.o. Intels beste prosessor! Jeg kunne godt tenke meg et ATX hovedkort med Pentium-M, f.eks en 2GHz når den kommer. Høy ytelse og lavt støynivå, perfect! lqpl Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Pentium-M er m.a.o. Intels beste prosessor! Jeg kunne godt tenke meg et ATX hovedkort med Pentium-M, f.eks en 2GHz når den kommer. Høy ytelse og lavt støynivå, perfect! lqpl Hva som er best kommer vel litt an på hva en skal bruke den til. Når Intel lanserte P4 med 800 FSB og HT så mener nå jeg i alle fall at P4 ble en bra CPU. Pentium-M har mer problemer med å skalere opp antall MHz til et "fornuftig" nivå dersom den skulle være en HighEnd desktop maskin. Men, for all del Pentium-M er også den CPU-en jeg anser som Intel sitt beste produkt på CPUer så langt Den yter bra og lager lite varme -> bra CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå