Gå til innhold

[Løst] Mint vil ikke oppdatere

Anbefalte innlegg

Har installer mint 13 på en Thinkpad X41.

Maskinen finner 351 MB med oppdateringer tilgjengelig, når jeg velger oppdater får jeg opp vedlagt skjermbilde. Etter å ha klikket "OK" legger "oppdateringsbehandler" seg ned og ingenting skjer annet enn att det på ny blir annonsert att 351 MB med oppdateringer er tilgjengelig.

Hva er det jeg ikke forstår her da ?

post-54477-0-82194800-1344555555_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå installert Mint 13 på 2 laptop'er til, samme problem på disse også.

Men pytt pytt, en tur i terminalen må man tåle for å få pensjonert XP.

Mint ser ut til å være ett greit Linux alternativ for oss som er vant med Windows, får håpe brukerne av de 2 siste laptop'ene er enig.

En av maskinene er en netbook, virker som om den synes Mint ble vel drøyt . Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting.

Lenke til kommentar

En av maskinene er en netbook, virker som om den synes Mint ble vel drøyt . Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting.

Mint 13 Xfce er et lettere alternativ. Lubuntu og Bodhi Linux er enda lettere å drive. Alle bygger på Ubuntu, og drivere er for det meste uproblematisk. Bodhi Linux bruker ikke mer enn 90 MB idle med effekter.

Lenke til kommentar

Hatt det samme problemet. Men fant ut ved en tilfeldighet at det kun gjelder norsk versjon.

Prøv å installer i engelsk versjon.

Tastatur og dato osv kan være norsk.

Helt sikker på at dette vil hjelpe!

Hatt det samme problemet. Men fant ut ved en tilfeldighet at det kun gjelder norsk versjon.

Prøv å installer i engelsk versjon.

Tastatur og dato osv kan være norsk.

Helt sikker på at dette vil hjelpe!

Eventuelt endre språk, det har jeg ikke prøvd

Lenke til kommentar

Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting.

Drivere ligger som en del av Linux kjernen og er ikke distrospesifikk. Legg gjerne inn Arch Linux hvis du vil ha noe som vil fungere strålende på alt fra en Rasberry Pi til et monster av et arbeidsjern ;)

EDIT: For ikke å snakke om det raskeste og i mine øyne beste pakkesystemet som finnes ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...