holvik Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Har installer mint 13 på en Thinkpad X41. Maskinen finner 351 MB med oppdateringer tilgjengelig, når jeg velger oppdater får jeg opp vedlagt skjermbilde. Etter å ha klikket "OK" legger "oppdateringsbehandler" seg ned og ingenting skjer annet enn att det på ny blir annonsert att 351 MB med oppdateringer er tilgjengelig. Hva er det jeg ikke forstår her da ? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) terminal. skriv sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade Endret 9. august 2012 av xaco Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Takk for den ! Maskinen begynte å laste/oppgradere, så om ett øyeblikk (som ikke er ett øyeblikk med min Telenor linje ) får vi se om dette gjorde susen. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Tja, dette gikk da riktig bra. Noen småting som ikke lot seg oppdatere. (se bilde) Takk XACO for hjelp ! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Oppstart 45 sek. (fra jeg trykker on knappen) Avslutt 3 sek. Med en SSD på 16 GB og Mint 13 ble den "gamle gode" X41 til en grei surfemaskin. 1 Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Har nå installert Mint 13 på 2 laptop'er til, samme problem på disse også. Men pytt pytt, en tur i terminalen må man tåle for å få pensjonert XP. Mint ser ut til å være ett greit Linux alternativ for oss som er vant med Windows, får håpe brukerne av de 2 siste laptop'ene er enig. En av maskinene er en netbook, virker som om den synes Mint ble vel drøyt . Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 En av maskinene er en netbook, virker som om den synes Mint ble vel drøyt . Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting. Mint 13 Xfce er et lettere alternativ. Lubuntu og Bodhi Linux er enda lettere å drive. Alle bygger på Ubuntu, og drivere er for det meste uproblematisk. Bodhi Linux bruker ikke mer enn 90 MB idle med effekter. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg hadde også problemer med mintupdate, men det var i tidligere versjoner. Har også merket at når programvareportalen er kommet så gidder ikke synaptic å funke mer, men får bare venne meg til den nye Lenke til kommentar
Stianmo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hatt det samme problemet. Men fant ut ved en tilfeldighet at det kun gjelder norsk versjon. Prøv å installer i engelsk versjon. Tastatur og dato osv kan være norsk. Helt sikker på at dette vil hjelpe! Hatt det samme problemet. Men fant ut ved en tilfeldighet at det kun gjelder norsk versjon. Prøv å installer i engelsk versjon. Tastatur og dato osv kan være norsk. Helt sikker på at dette vil hjelpe! Eventuelt endre språk, det har jeg ikke prøvd Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Mulig det hadde vert bedre med en lettere Linux distro ,men er litt redd for å få kødd med drivere. Er ikke lysten på for mye knoting. Drivere ligger som en del av Linux kjernen og er ikke distrospesifikk. Legg gjerne inn Arch Linux hvis du vil ha noe som vil fungere strålende på alt fra en Rasberry Pi til et monster av et arbeidsjern EDIT: For ikke å snakke om det raskeste og i mine øyne beste pakkesystemet som finnes Endret 14. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Mistet sansen for mint etter de gikk over fra Gnome 2 til det de holder på med nå. Ang lettvekts-skrivebord burde Open/Flux/black-box nevnes. crunchbanglinux (http://crunchbanglinux.org/) Er et finn distro om man vil ha noe veldig lett. Ellers vil jeg påstå at Xfce er at de bedre skrivebordene man finner i dag , har lite sansen for Unity og Gnome 3. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Linux Mint har jo Mate som er fork av gnome 2 Gnome 3 er bare alt for tungvindt å bruke Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Bruker Gnome 3 i Arch Linux og er strålende fornøyd Men jeg tror hvorvidt man liker det eller ei avhenger litt av hvordan man liker å jobbe. For min del er det inget annet skrivebordsmiljø som passer bedre for meg. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Ble til slutt Easypeasy på netbook'en. Fungerer utmerket ! Får håpe eieren er enig. Tror jeg er kvitt XP for evig og alltid, alt har sin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå