Gå til innhold

Skrive oppgave mot betaling ?

Force

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At noen skriver en oppgave for deg, som du skriver ditt eget navn på?

Høres lugubert ut. Jeg har lite kunnskap innenfor rettsvitenskap, men det hadde ikke forundret meg om det til og med er straffbart. Det kommer jo selvsagt an på i hvilket øyemed du skal benytte deg av denne oppgaven.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få en student til å skrive en liten oppgave tema mot betaling fra en som ikke går på skole ?

Den setningen gir ikke så mye mening.

Jeg går ut fra tolkingen til .Marcus over her. Å levere en oppgave, som andre har skrevet, i ditt navn vil være juks. Det kan i teorien straffes på lik linje med juks under eksamen, uavhengig av om resultatet på oppgaven har noe å si for karakteren i emnet. Slikt juks ved universitet eller høgskole kan føre til midlertidig utestengelse fra alle norske universiteter og høgskoler. Faktisk straff kan variere.

Et konkret eksempel fra NTNU: Det ble kjørt en sjekk av alle besvarelser på en øving i et av de største programmeringsfagene ved universitetet, og der det ble funnet store likheter med andre besvarelser ble besvarelsen annullert. De som hadde samarbeidet måtte møte opp personlig og fordele den totale poengsummen mellom seg.

Lenke til kommentar

Vel... Det jeg vil gjøre er å få behandler og legen til å forstå hva jeg gjorde i USA. Det var bare uhell og det var ikke med meningen.... men muligens kan jeg ikke bevise det helt siden ingen så hva jeg gjorde i det øyeblikket og de fleste sov og hva jeg sa i sykehuset i skjul. Jeg har undersøkt litt i internett hvordan datamaskiner er kodet, og jeg tror faktisk det jeg gjorde i USA var å lage en 10 binærtall og kun med i rekkefølgen 'svart -> hvit -> svart', kort sagt: En livskraft som tvinger alt til å bevege seg hele tiden.... Detaljert går jeg ikke dypere i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...