Playable Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hei, Prisene på SSD holder på å bli såpass akseptable, at jeg vurderer å skifte ut noen av mine HDD med SSD. Hadde tenkt å starte med OS disken. Jeg har i det siste blitt litt i tvil, siden jeg rundt på nettet leser om at SSD fortsatt er ganske ustabile, sammenliknet med HDD. Jeg har et ganske stabilt system i dag, og er usikker på om en rask SSD er noe å satse på dersom det betyr et mer ustabilt system. Vurderer for tiden denne: http://www.komplett....aspx?sku=648578 Noen som har noen erfaring når det gjelder stabiliteten til dagens SSDer? Mitt nåværende system: Hovedkort: Asus P6T WS Professional CPU: Intel Core i7 980X 3.33GHz RAM: 12 GB OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz Grafikk kort: EVGA GeForce GTX 580 Superclocked Edition HDD: WD VelociRaptor 600GB SATA OS: Windows 7 Ultimate x64 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 De er både stabile og ustabile, det hele avhenger av hva du velger. Velger du en OCZ SSD så er oddsen stor for at du får ett elendig eksemplar og mange hodepiner, mens en Samsung eller Crucial M4 er blant de mest stabile på markedet og gir plenty av ytelse. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Den SSD'en du linker til er 512 GB utgaven av Samsung 830. Greit nok det , men jeg mener at det er fullstendig overkill å kjøpe en SSD til 5200,- Ditt HK har bare SATA II porter , og du vil ikke klare å få mere enn ca 280 MB/s ytelse uansett. 256 GB versjonen ( OEM) koster 1849,- 128 GB koster 869,- I praksis vil du ikke merke noen forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Pixmania har 256 Gb versjonen til under 1500,- http://www.pixmania.com/no/no/11827478/art/samsung/ssd-harddisk-830-series-2.html Jeg har Crucial, Intel og Samsung i maskinene mine og de har alle vært 100% stabile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå