Monna Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hei Jeg har et LG TV og en HD PVR-dekoder fra Canal Digital. Det siste året dukker det innimellom opp en grønn vertikal linje på TV-skjermen når jeg slår på TV. Den dekker ca 1/3 av TV. Har vært i kontakt med Canal Digital, og de ba meg prøve å bytte HDMI-kabel, og dette er gjort, men problemet vedvarte. Nå har de sendt meg ny dekoder, men problemet er der fortsatt. Noen som har vært borti denne problematikken, evt har noen forslag hva det kan være? Det skjer ikke hver gang jeg slår på TV. Det kan gå et par uker mellom hver gang det skjer, eller det kan komme flere dager etter hverandre... Det er ikke noe mønster på når dette dukker opp med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Høres ut som en dårlig kontakt som like gjerne kan være i TVen. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Finnes det noen måte jeg kan finne ut om det er i TV eller dekoderen? TV er kjøpt på nett for sikkert tre - fire år siden, så da er det vel kanskje like greit å bare leve med dette, til TV'en takker for seg for godt? Eller? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Du har jo 5 års reklamasjon, så du kan jo få sendt TV til selger. Det enkleste er jo å se om stripen kommer med en annen tv eller pc skjerm. Du får sikkert låne noe av noen om du ikke har selv. Om både dekoder og kabel er byttet er det lite sannsynlig at det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Problemet er at det kommer så sporadisk, så da må jeg kanskje bruke et alternativt TV i opptil et par uker.... Noen erfaring med å sende TV tilbake når man har kjøpt via nett? Mener jeg kjøpte det på Komplett. Innbiller meg at det blir så mye pes at det ikke er verdt innsatsen... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Har selv returnert store TVer til komplett. Går greit, men det er ditt ansvar å pakke det inn slik at det ikke skades når det sendes TIL komplett. Komplett ordner gratis transport til og fra deg. I praksis bør du ha originalesken, men få sparer på den. Du kan høre med komplett om de kan sende deg en ny eske, mulig de har noe. Bor du nær kan du selv kjøre innom med det. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hmmm... Da må jeg kanskje vurdere det.... Henter de det HJEMME hos meg, eller må jeg frakte det til Posten? Tusen takk for hjelpa, forresten Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hos meg hentet de det hjemme. De var strenge på at det var skikkelig pakket inn. Det gikk også på postnummeret da, dvs budfirmaet komplett brukte leverte kun til adresse innenfor bestemte postnummer. TV skal kort sagt pakkes inn slik at esken henger sammen og TV kan bæres ut og stroppes ned uten å skades under transporten. Har du spart på esken er det ikke noe problem. Ellers er det bare å gjøre så godt man kan. Bruk masse tape. Du bør også registrere reklamasjonen hos komplett sine nettsider. De har egne skjema for det. Tilbake er det komplett sitt problem og de må pakke det inn. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Nei, ikke har jeg eska - og i tillegg bor jeg i nord. Skal ta meg en telefon til dem i morgen og høre hva de sier. For å være ærlig husker jeg ikke helt hvor jeg kjøpte det, men mener det var hos Komplett... Og ja, er ikke flink til å ta vare på kvitteringer Får høre hva dem sier, og om de har opplevd denne grønne linja tidligere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hvis det ikke er paralellimportert, sender lg reperatør hjem til deg. Men det går på den enkelte modelltypenr. Det hadde jo vært det enkleste. Du kan jo be om likt låneTV også. Da tar du lånetven ut av esken og setter ditt oppi og sender det til komplett. Når du får det tilbake sender du lånetv i samme eske tilbake. Så langt unna som du bor blir du fort innenfor kravet om å få lånetv. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hva betyr paralellimportert? Og har du noen formening om en kontaktfeil vil komme under reklamasjon? Hadde jo vært perfekt hvis jeg kunne få et låneTV, og gjøre som du beskrev!!! Vil vi som bor i Troms kunne kreve et låneTV? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Alle produsenter har en offisiell norsk importør som importerer "norske modeller" men det finnes massevis av modeller som ikke blir importert. Derfor velger mange butikker å importere selv, og man får da masse modeller på markedet som er paralellimportert. LG og samsung sender hjem gratis reperatør HVIS det er importert gjennom norsk importør, dvs alle paralellimporterte må sendes til selger isteden for at man får gratis reperatør hjem. Om det er kommet via norsk importør elelr er paralellimportert viises både i modellnr og i serienummeret og det må man oppgi for å få avgjort om man har rett på gratis reperatør hjem. I utgangspunktet skal alle få lånetv, men da må reperasjonen (du være uten tv) være over x dager. Mener det er en uke. Både for transporten si del (tven får eske) og fordi du er uten tv så bør du få lånetv. Bosted skal ikke ha noe å si. Forklarer du for komplett at du vil ha lik lånetv pga du skal bruke esken under transporten så skjønner de det. Kontaktfeil er absolutt en reklamasjonsgrunn om det skjer innen 5 år fra kjøpet. Har også hørt historier om folk som får beskjed om å kaste tven i søpla og så sendes det ut ny. Ikke alle bryr seg om å betale for transport, kontroll, reperasjon osv som kan koste like mye som tven koster ny. Det blir da billigere å bare sende ut ny tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå