Kjellfh Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg ønsker å oppnå struping av hastighet på enkelte maskiner på mitt nettverk (4 maskiner\porter) med minst mulig utstyr og oppsett. Jeg tenker da å gå til innkjøp av en Dlink DGS- 1210-16 for ta seg av denne jobben. Spørsmålet er om scenarioet mitt under vil fungere i praksis? Se vedlagte printscreens av tenkt oppsett og si at det blir koblet en kabel mellom port 11 og 12 på switchen. Klientene som skal strupes er koblet til porter fra 13-16(Vlan 2) og router\klienter som ikke skal strupes er koblet til porter tilhørende Vlan 1 port(1-10). Port 11 er strupet til 9250/2000 Kbits. Jeg ønsker at denne hastigheten skal deles likt mellom portene 13-16. Vil dette fungere? Eller er jeg helt på jordet her? Kom eventuelt med innspill på hvordan jeg kan sette opp denne switchen til å gjøre det jeg ønsker. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Du er inne på noe men jeg kjenner ikke til hvordan det fungrer med dlink men er vel bare å teste det ? Jeg anbefaler routerbord.com (mikortik) til en slik jobb da får du ihvetfall et sysstem som er bra og rimelig iforhold til Cisco osv. Endret 3. september 2012 av larrylu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå