Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?

dofferneo

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har ødelagt pcen min faktisk, bortsett fra den gamle pcen som sto på nett uten brannmur, den var vel dømt til å få virus og dritt, så var vel ikke jeg som ødela den :p

Men for en del år siden:

På skolen satt jeg og en kompis på pcene og drev og dro ut mus, tastatur, skjerm osv. på hverandres pcer. Jeg tenkte: hey en rød knapp, det kan han vel ikke toppe?

PANG *røyk* jeg skrudde knappen litt faderlig fort tilbake og sa at jeg hadde kommet borti strøm kabelen på pcen hans, men ikke rørt noe annet :D

PC-ansvarlig skjønte ingenting fordi knappen var der den skulle være og jeg hørte ikke noe mer om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men for en del år siden:

På skolen satt jeg og en kompis på pcene og drev og dro ut mus, tastatur, skjerm osv. på hverandres pcer. Jeg tenkte: hey en rød knapp, det kan han vel ikke toppe?

PANG *røyk* jeg skrudde knappen litt faderlig fort tilbake og sa at jeg hadde kommet borti strøm kabelen på pcen hans, men ikke rørt noe annet :D

PC-ansvarlig skjønte ingenting fordi knappen var der den skulle være og jeg hørte ikke noe mer om det.

8177304[/snapback]

Klassiker, noen kamerater og jeg gjorde det på 30 av barneskolen sine gamle maskiner. Siden det er så stort problem har Bergen Kommune sveiset en plate over bryteren på alle maskiner de leverer til skolen nå :D

Lenke til kommentar

Har ikke ødelagt så mye, men hadde en dårlig trådløs mus og et dårlig trådløst tastatur for en stund siden, det som var med de var at de slukte batteri, så maximum en dag etter at jeg puttet i nye batteri streiket dem, så tilslutt blr jeg så lei og heiv både musa og tastaturet alt jeg kunne i veggen, musa fikk ingen synelige skader, men det var en kule mu, så litt av hvert brakk inni den, og på tastaturet fløy tastene av :p

Og en gang i klasserommet vårt var det en som lurte på hva den røde knappen bak på PSU`en var til, og av ren nysgjerrighet dyttet han på den , men da sa det vist et poff, og det luktet brent l klasserommet :p

Lenke til kommentar

Spillte Wow og ble drept av en warlock som en mage, så for dere som skjønner ble jeg eid :p

Jeg slo tastaturet og musa så hardt at både det ene tastaturbenet knakk, og Icemat-musematta... vel... man kan si at jeg fikk en 20-30 små musematter

Endret av redbaron
Lenke til kommentar
Har ikke ødelagt så mye, men hadde en dårlig trådløs mus og et dårlig trådløst tastatur for en stund siden, det som var med de var at de slukte batteri, så maximum en dag etter at jeg puttet i nye batteri streiket dem, så tilslutt blr jeg så lei og heiv både musa og tastaturet alt jeg kunne i veggen, musa fikk ingen synelige skader, men det var en kule mu, så litt av hvert brakk inni den, og på tastaturet fløy tastene av :p

Og en gang i klasserommet vårt var det en som lurte på hva den røde knappen bak på PSU`en var til, og av ren nysgjerrighet dyttet han på den , men da sa det vist et poff, og det luktet brent l klasserommet :p

8178644[/snapback]

Jeg kortsluttet 12 pcer på samme måte

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange elsk/hat-forhold til PCene mine opp gjennom årene.

Vanligvis har PCene mine tatt kvelden med at de bare slutter å fungere skikkelig, tross reinstalleringer av Windows. Uansett hva jeg har gjort, så har det hengt, frosset, klikket og laget ulyder. Etter bokstavelig talt timesvis med min såkalte feilsøking - rekorden er nesten 12 timer - (jeg har ikke så mye peiling, egentlig), så mister jeg ofte besinnelsen og smeller med kabinettdøren og/eller bare denger den i fronten, for å "straffe" den til fornuft. Sånn er det med alle døde ting jeg ikke får til å fikse. Team Antonsen-sketsjen når Atle Antonsen mister besinnelsen over filleting er nokså treffende....

Det har til nå alltid endt med at jeg til slutt banker PCen opp og setter den i et skap før jeg med min bedritne, eldgamle "reserve-PC" logger på Netshop eller Komplett og bestiller en ny. Min forrige PC som jeg byttet ut i fjor tror jeg bare har en defekt harddisk, så den er forsåvidt brukendes.

Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle laste ned en eneste musikkfil eller filmsnutt på min nye PC som jeg kjøpte i fjor sommer, og så langt har den fungert problemfritt, slik jeg forlanger at en PC skal gjøre. Alt av ny nedlasting ligger på den eksterne harddisken, men denne er jo koblet til PCen, så kanskje jeg bare lurer meg selv ved å tro at jeg holder selve PCen fri for dritt...?

Eller var det "Ut i vår hage"? Husker ikke..

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Mistet en penn på pc-en min forleden dag (laptop). Nå er det en liten blekkfekk ved siden av touchpaden. Det er vel det eneste... :p

Lenke til kommentar

hmm, første gang jeg skulle montere pc så skrudde jeg hovedkortet rett til metall-plata i kabinettet og det var nokså festlig, litt nyttårsfeeling :)

ehmm, orket ikke å slå av pcen så stappa minne brikke i i " fart " lukta godt det , ødelagt hk seff :D

Lenke til kommentar
Jeg har tissa inni! Hihih :dribble:

Neida, drog ut en kontakt mens PCen sto på en gang.

Satt også en kjempestor uskjermet høyttaler på kabinettet. Mistet alt jeg hadde. :)

8219451[/snapback]

Det har jeg gjort mange ganger.... :dontgetit:

Har pc'n ganske ekkelt plassert nå. Stikker jeg ut foten ender den opp inni den. Jeg må flytte den før det går galt. Har allerede mistet et epple inni den, ødela ikke noe da.

Edit: Jeg har trukket ut kontakten mens den sto på. Ikke tissa inni den!

Endret av lago
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk ødelagt et hovedkort og et skjermkort etter at en svart snegle hadde komt seg inn i pc'en og kravla over hovedkortet opp på skjermkortet og ned på rammen, før den blei drept av en kondensator på hovedkortet.

(media pc med liggende hovedkort)

Fikk fiksa hovedkortet ved å rense det i sprit, men skjermkortet har aldri fungert bra etterpå.

Surt når pc bare var en knapp måned gammel

Lenke til kommentar

Sendte den fra Norge til Irland med posten og etter det fungerte ikke skjermkortet.

Forøvrig kan jeg nevne en pc jeg ikke ødela. Vår første PC, en grom IBM 8086-maskin på ca 20 kg, mistet jeg ned kjellertrappen (i betong). Den lagde dype hakk i flere trinn nedover trappen, og fungerer helt utmerket den dag i dag...

Lenke til kommentar

Skulle installere Sims livin' it up på far's pc når jeg var 6-7 eller noe.

Nei nei, der var det ikke plass til spillet, så jeg slettet likegodt noe i Windows mappen, ung som jeg var visste jeg ikke hva i helvette jeg hadde gjort.

Fikk plass til sims btw :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...