Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lært at man ikke skal feste hovedkortet rett inn på kabinettet. :D

7091212[/snapback]

 

Samme her!

 

Skulle koble på en vifte på pcn til en gangster ved navn Kimsan, Det gnistra i ledningene og den slo seg av. Ble ikke ødelagt men skummelt når sånt skjer når du driver på pcn til andre.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg fant ut at han skulle "hjelpe" meg å sette sammen pcen hans. Resultat: svidd CPU.

 

Selv hadde (merk: hadde) jeg et waterchillsett i min gamle. Etter montering så dette ut til å fungere helt fint, og etter å ha installert XP og drivere, lot jeg pcen stå en times tid. Måtte av gårde for å hente en del musikk og spill som jeg skulle legge innpå. Fyrte opp monsteret da jeg kom hjem, men fikk bare en hel del merkelige farger og figurer opp på skermen. Da var ikke CPU-blokka tett, og det hadde dannet seg en fin dam vann på SK og HK var rimelig vått. Resultat: Bare en ubrukelig PCI-slot. SK overlevde av en eller annen merkelig grunn. Og det fungerer den dag i dag.

 

Ellers er det mye moro man kan finne på med utdaterte PCer. Å slenge dem utfor en 12m høy murvegg, rett ned på en betongplatting er en ting. Gaffeltruck er også et nyttig verktøy. Eller undersøke hva som skjer når man tilfører en pc vann, skruer, annet tull, eller tar ut ram, vifte eller andre ting mens den kjører.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Skulle installere cd-brenner i en IBM Aptiva maskin. Måtte skru løs harddisken for å få plass, og harddisken ble deretter hengende å dingle etter to ledninger i to år. Har aldri før opplevd et mer ustabilt system. Maskinen ble ødelagt til slutt.

Lenke til kommentar
Jeg sølte hudlotion mellom tastene, hvis det teller.

7165603[/snapback]

 

Bare hvis lotionen har vært i kontakt ved penis.. Enten som i ditt tilfelle, stilken, eller klinkekula på toppen.

 

Var også en kamerat som sa at skjermkortet mit var ødelagt, så jeg hev det i bakken, hev det i veggen osv. Så var det ikke ødelagt alikvel..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

oioioi. Ja.

 

Den røde knappen bak på kabinettet er fin. Trykte på den på en av skolens dataer. Da ble det liv i leiren :p. Har selv ødelagt 2x Hardisker og 1x Strømforsyning. Forresten sto pc'en min i fyr og flammer en gang, mens jeg spilte WoW :O.

Lenke til kommentar

Nærmeste jeg kommer er å ødelegge skjermkortet halvveis.

 

Jeg var inni maskinen og gjøre et eller anna med en blyant.

Kom nær vifta på skjermkortet (vifta peker nedover) med blyanten, og et av bladene knakk av.

"Faen heller", tenker jeg, og slår av maskinen, tar ut skjermkortet, og knekker av to-tre blader til for å få den aerodynamisk. Den hadde også en stor kjøleribbe, så jeg tenkte at det ikke var så farlig.

 

Merka at kortet ble litt varmere enn normalt, men det funka fett.

 

Et par uker senere dro vi på ferie, og dum som jeg er, glemte jeg å slå av dataen.

Så når jeg kommer hjem to uker senere, og skal skru på dataen, er den allerede på. Ser litt merkelig på den, men tenker ikke mer på det. Slår på skjermen, og ser masse rare striper tvers over. Rebooter, og samme skjer igjen.

 

Så kortet mitt tålte ikke 14 dager med en halvveis ødelagt vifte :(

Lenke til kommentar

Jeg frya den gamle pcen min. Jeg var 10år og kunne ''mekke'' på pcer. En dag jeg skrudde på hørte jeg gnister og diverse lyder fra pcen (sidedekselet var åpent) så jeg så inn, og der så jeg en slags flamme åle seg gjennom harddiskkabelen.

 

Den funka ikke mer etter den gang.

 

Ellers gikk tastaturet mitt når jeg sølte cola på det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...