Trainman Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hei. Har en Acer Aspire 5930g med Win 7 Ultimate stående som en media pc. Den står med lokket igjen. (Nesten). Det jeg lurer på er hvorfor den går i hvilemodus av seg selv. selv om den f.eks jobber med å konvertere musikkfiler. Har i strømstyringsalternativene gjort det jeg kan for å forhindre det. Dvalemodus er deaktivert. Maskinen blir normalt brukt via remote desktop og da holder den seg våken. Det er når den ikke er pålogget at den sovner av seg selv. Noen som vet hva som kan gjøres for å forhindre at den sovner? Endret 9. august 2012 av Trainman Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Regner med du har endret på innstillingene som styrer hva som skjer når lokket lukkes? Og automatisk hvilemodus? Det er en smal sak å endre dette til å gjøre ingenting Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Det er gjort ja. Ellers takk for tipset. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Ah, så ikke at du snakket om å logge av Windows... Kan du ikke ha en bruker kjørende konstant og bare bruke "bytt bruker"? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Kan ikke bytte bruker med remote desktop. Bare logge av. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Om du kjører windows sitt innebygde remote desktop, så kan du bare lukke vinduet på maskinen du styrer fra, da fortsetter den å være pålogget windows, og når du da logger inn igjen, så står den på samme sted som når du lukka vinduet Men den skal uansett ikke gå i hvile av seg selv, når du har deaktivert det.. sikker på at det ikke er et eller annet Acer program som overstyrere windows? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Har ren Win 7, uten Acer bloatware. Men jeg setter maskinen som jeg bruker til remote desktop for å styre media-pc'en i hvilemodus når jeg ikke bruker den. Forbindelsen blir da uansett brutt og logget av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå