Sognaprest Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Heisann Jeg prøver nå å koble opp den stasjonære pc'en i huset, mot Samsung hjemmekinoanlegget som videre sender bildet til en projektor. Bildet kommer opp uten problemer, men lyden uteblir. Jeg får ikke aktivert HDMI Audio, hverken i Kontrollpanel/Lyd eller i Catalyst. Det er et ASUS Radeon HD 7970 som står i pc'en. Noen som har vært borti noe lignende? Beklager om dette temaet har vært oppe før, jeg fant bare ikke en løsning når jeg googlet. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hei Har 7970 koblet opp mot reciveren her og dette fungerer finfint. Men jeg må sette ATI HDMI audio til "Default device" for at det skal komme lyd. Dette gjøres i Lyd instillinger. Har du ikke valget overhode? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Avspillingsenheter - velg ATI blablabla i stede for høytalere. Edit: What MiRaCL said Endret 10. august 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Gå inn på kontrollpanel (Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer) og velg LYD deretter finner du den hdmi utgangen du vil ha lyd på og høyreklikk (angi som standardenhet) så skal det komme lyd.. men det er mulig du må koble "S/pdif" kable internt i maskinen.. fra hovedkortet til skjermkortet.. måtte ofte det på eldre kort. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Det er ikke nødvendig å koblet kabel fra lydkort til skjermkort på 7970. Gjelder bare eldre kort som du sa. Lenke til kommentar
Sognaprest Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Hei kjære hjelpere, takker for svar :-) Slik jeg forstår på forslagene over, blir dette vanskelig, da HDMI Output ikke er koblet til. "Default Device" er faktisk utgrået, slik dere ser på bildet. Omland07: Hvis du ser i problembeskrivelsen min, samt tar en kikk på bildet, vil du se at jeg har prøvd løsningen din :-) Forresten, beklager bildet.. prøv å åpne bildet i ny fane for større oppløsning. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hva skjer om du prøver å koble HDMI rett inn i TV i stede for i sterkeren? Kan jo være at windows/ccc er sær på det, selv om det er et skudd i blinde Lenke til kommentar
Sognaprest Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Har projektor, så lyd nytter ikke der :-/ Mistenker at det er Samsung spilleren min som er litt sær på det. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Prosjektoren har ikke noe lyd-utgang hvor du kan slenge inn en pc-høytaler eller noen hodetelefoner eller noe? Eventuelt om du har tilgang på en TV hvor du kan slenge kabelen inn i 2 sekunder bare for å konkludere / utelukke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå