Kasp0me Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Hei å hopp! Har et lite opplegg gående og bygger meg ny stasjonær. Nå er alt klart å venter på skjermkort skal komme i posten. Nå har jeg satt på den såkalte Dominator vifta på rammen min + en ekstra del som skal måle rammen via et led-display. Dette displayet ligger over PCI-slot nr. 1. Hvordan vil det da gå hvis jeg setter skjermkortet i slotten under og det andre kortet lenger ned? Vil dette gå utover ytelsen på skjermkortene, eller vil det ikke fungere i det hele tatt? Hovedkortet er Asus Rampage Extreme IV Hvis jeg må bruke den øverste slotten får jeg vel bare ta av ram-viftesystemet. Håper på et positivt svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Tror ikke det skal være et problem å sette kortet i spor #3 istedet for spor #1, men jeg regner med du er klar over at RAM-kjøling er mer en ulempe enn en fordel. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 På hvilken måte? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2012 Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Flere årsaker, forstyrret luftgjennomstrømming, unødvendig bruk av plass som kan ødelegge for ditt frie valg av CPU kjølere. I tillegg produserer ikke DDR3 minne noen nevneverdig varme at du trenger noen form for kjøling. 1 Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 10. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2012 Som sagt. Alt er på plass. Har en del vifter i kabinettet fra før og alt går igjennom systemet, 2 vifter inn fra kabinettdør mot skjermkort, 3 stk vifter i front som går inn i systemet samt en eksos bak og 2 stk i taket, så nok luft blir det nok... Cpu-kjøler er en Corsair H100 og står ikke i veien. Skulle jeg evt ha noe senere vil jeg nok flytte viftene som kjøler ram. Men det var ikke det som var poenget her 007CD?? Offtopic. Lenke til kommentar
handir Skrevet 11. august 2012 Rapporter Del Skrevet 11. august 2012 Men det var ikke det som var poenget her 007CD?? Offtopic. det var jo du som spurte. 1 Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 11. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2012 Spørsmålet mitt var om crossfire på pci-slot 1, 2, 3 og 4. Om det kan påvirke crossfire ytelse om en putter skjermkort inn i 2, 3 eller 4 uten at det skal gi noen ytelsesforskjell. Rettere sagt, det var ikke det jeg spurte om! Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 11. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2012 HAHA. Nå skjønte jeg hele opplegget her. Tenkte ikke at jeg hadde posta et svar lenger opp.. Epic fail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå