Gå til innhold

Selvangivelse 2012

1814_

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan endre den allerede? Kan jeg kontakte skattekontoret i kommunen?

Har seg sånn at jeg økte inntekten på selvangivelse 2011 via retting og

som motsatt skal redusere selvangivelse 2012, men er veldig usikker på om dette gjøres automatisk og at jeg da glemmer det og betaler for mye skatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvangivelsen for 2012 er ikke åpen for noen form for redigering før mars-april 2013.

Det som dukker opp av inntekter på selvangivelsen for 2012 er hva bankene, arbeidsgiverne, m.fl. sender inn til Skatteetaten 31.12.2012. Dersom årsoppgavene fra disse korrigeres i samsvar med din korreks vil selvangivelsen bli korrekt utfylt av seg selv. Dette forutsetter at inntekten er fra en slik kilde at den blir automatisk rapportert inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvangivelsen for 2012 er ikke åpen for noen form for redigering før mars-april 2013.

Det som dukker opp av inntekter på selvangivelsen for 2012 er hva bankene, arbeidsgiverne, m.fl. sender inn til Skatteetaten 31.12.2012. Dersom årsoppgavene fra disse korrigeres i samsvar med din korreks vil selvangivelsen bli korrekt utfylt av seg selv. Dette forutsetter at inntekten er fra en slik kilde at den blir automatisk rapportert inn.

På beløpet det er snakk om er det forskuddsbetalt skatt på i 2012 pga rot fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver har mao. rapport beløpet som 2012. Jeg overførte beløpet til 2011 via selvangivelse for 2011. Hva slags systemer fanger opp det automatisk? Problemet er om de har glemt å korrigere det og jeg også har glemt saken innen den tid. Da taper jeg flerfoldige tusen.

Lenke til kommentar

Ingen systemer fanger opp det "automatisk". Din arbeidsgiver må rapportere dette korrekt på lønns- og trekkoppgaven for 2012 (og trolig sende en endringsoppgave for 2011).

Der kom vi i mål ja. Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...