rengo Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hallo:-) Jeg har alltid drevet å spelt litt forskjellig spill på pcn, men aldri hatt for mye peiling innen data bygging og deler, så tenkte spørre om hjelp. Greia er at jeg ikke har en så veldig oppdatert PC og kan feks ikke kjøre spillet modern warfare 3. Men for min del trenger jeg vel ikke kjøpe alt nytt, men kanskje ny CPU ellernoe slikt... men tar imot forslag og linker til deler :-) Mine nåværende deler; Hovedkort: ASUS P5N-E SLI ACPI Prosessor: Intel Core 2 Duo CPU E6550 @ 2,33GHz Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 9600 GT Minne: DDR2 (4GB) PSU: NorthQ 230V~ , 50Hz, 4A (Model NR NQ-4775-500S) 500 Watt Jeg som ikke vet bedre vet ikke om jeg må/burde skrive mere info om min PC. Spør gjerne, tar i mot alle tips og anbefalinger:) * Oppdatert med PSU Endret 9. august 2012 av healy Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det hadde vært fint om du kom med et budsjett. Hvilken / hvor kraftig strømforsyning har du? Lenke til kommentar
rengo Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Fant ut at jeg har en "NorthQ 230V~ , 50Hz, 4A" PSU. (Model NR NQ-4775-500S) Vel jeg har ikke tenkt så mye på pris, men kanskje noe mellom 2 og 5 tusen. Litt fleksibel. Endret 9. august 2012 av healy Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hvis du skal oppgradere CPU til noe nyere/bedre må du også bytte hovedkort og minne. Grunnen til dette er fordi dagens prosessorer bruker en annen socket enn eldre prosessorer.Og da blir det fort ganske dyrt. Et nytt skjermkort vil hjelpe deg mye med spill. Hvis du ligger litt penger i et greit skjermkort nå, kan du oppgradere resten av delene senere og ta med skjermkortet videre. Endret 9. august 2012 av Bibow Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Her har du en fin liten oppgradering, kanskje litt over budsjettet da. Burde også hatt en SSD, feks denne: http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
rengo Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hvor mye er det snakk om da? flere titusener? Men jeg sjekket om PC'en min kunne kjøre feks da, Modern Warfare 3 her: http://www.systemreq...cyri/intro.aspx og da kommer det opp at jeg har for dårlig CPU, så om jeg da kjøper nytt grafikk-kort, vil det da hjelpe noe som helst for det spillet da? Kanskje jeg må satse på flere nye deler, som du, Bibow nevnte. edit: Skal titte litt på det, Sveibuen Endret 9. august 2012 av healy Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 at en psu går på 230 volt er vel lite interessant i denne sammenhengen. Er vel helst antall watt som er av interesse. Ellers er det nok Sveibuens forslag som bør vurderes. Lenke til kommentar
rengo Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) at en psu går på 230 volt er vel lite interessant i denne sammenhengen. Er vel helst antall watt som er av interesse. Ellers er det nok Sveibuens forslag som bør vurderes. Hehe, for en som ikke kan så mye er det ikke alltid like greit å vite hva som skal skrives ned :-) Er vel forøvrig 500 Watt i den . Endret 9. august 2012 av healy Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) DUSTIN OPPGRADERINGSPAKKE: Pakken inneholder: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 DDR3 S-1155 ATX (art. nr. 5010598660) INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 (art. nr. 5010544370) DIMM DDR3 4GB 1333MHZ CL9 (art. nr. 5010168426) pluss GIGABYTE RADEON HD7870 OC WINDFORCE 2GB Totalt: 5 029,00 kr Evt oppgr.pakke med SAPPHIRE RADEON HD7850 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP, totalt 4 589,00 kr Endret 9. august 2012 av C64C Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg har et rimelig likt (samme HK !) oppsett som trådstarter og bestilte i dag et GTX 560 Ti-kort (har GTX 260 Black Edition p.t.) og jeg håper dette vil forlenge levetiden på PC-en en liten stund. Lenke til kommentar
rengo Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Fant ut at bruttern hadde ett splitter nytt hovedkort liggende, et Gigabyte 870A-UD3 så da har jeg prøvd å gå utifra det.. så lurer på om dette oppsettet er noe å satse på? Hovedkort: Gigabyte 870A-UD3 (fant ingen link til dette) Prosessor: AMD FX-6100 6-Core Processor Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX CUDA Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU SSD: OCZ SSD Vertex 3 Series 2.5" 120GB Takk for svar Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter. Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter. Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere. Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ser greit ut, men ville valgt dette skjermkortet istedet. Siden det yter mye bedre! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743426 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter. Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere. Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-) Derfor jeg skrev "visse" og ikke "alle" Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 at en psu går på 230 volt er vel lite interessant i denne sammenhengen. Er vel helst antall watt som er av interesse. Ellers er det nok Sveibuens forslag som bør vurderes. Hehe, for en som ikke kan så mye er det ikke alltid like greit å vite hva som skal skrives ned :-) Er vel forøvrig 500 Watt i den . 500 watt er i utgangpunktet greitt. Men Psuer "mister" litt efffekt etter som årene går, så jeg ville nok vurdert en ny hvis psuen er en 4-5 år gammel. Og i så tilfelle ville en 600- 650 watt være passende etter min mening. Med mindre man har planer om SLI eller Crossfire oppsett etterhvert. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Først og fremst; fikk du hovedkort gratis? Hvis du må betale for det, så er du bedre tjent med å kjøpe en AMD3870K og et passende hovedkort enn en FX-6100. Den er ikke spesielt kjapp, og det er få programmer som utnytter seks kjerner. Fixed. Hovedkort: Gigabyte 870A-UD3 Prosessor: AMD FX-6100 6-Core Processor Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjermkort:HIS Radeon HD 7870 2GB Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB EDIT: 500W holder i massevis, og med mindre strømforsyningen er mange år gammel, så trenger du ikke å bytte den. Endret 11. august 2012 av konduktans Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter. Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere. Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-) Derfor jeg skrev "visse" og ikke "alle" Det jeg mente var at han ikke burde gå for lavprofil brikker men heller en kjøler som er tilpasset rambrikken. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Og hva tjener du på det? Er det ikke bedre å velge lave minnebrikker (da dette har ingenting å si med DDR3), og heller kunne velge kjøler fritt, fremfor å være "låst" til noen unntakskjølere? -Deluze Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du tjener fordeler for overklokking av rambrikker. Krever større heatsinks og spreaders. Men dette er vel ikke noe alle driver med uansett så blir vel ikke no vits. Trenger man egentlig tredjepartskjøler i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå