Gå til innhold

[Løst] Emnestudent - Lurer på et par ting -

Oran

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg har lenge bestemt meg for å søke meg inn i et par studie emner på UIO. Jeg har en studentbolig som jeg vil beholde, og har en jobb og en masse lån. Tenker derfor å ta emner opp for å kunne beholde denne studentboligen og jobbe samtidig som jeg tar opp et par fag og betale ned lånet.

Det har derfor ikke noe å si hva jeg kommer inn i når det gjelder fag, det viktige er at jeg får 30 studiepoeng totalt i slutten av første semesteret.

Er en ting jeg har misforstått. Jeg fikk beskjed om så lenge min studiekompetanse var lastet opp og allerede har blitt brukt for å søke på et universitet så skal ikke det være noe problem å søke på enkelt emner den 21 august.

Ifølge http://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/ så trenger jeg å bli kvalifisert, noe jeg trodde jeg var siden jeg har min studiekompetanse opplastet hos de.

Problemet her er at jeg trenger studentweb for uio for å søke enkelt emner, og jeg har ingen brukernavn eller password.

Kan noen hjelpe meg framover her?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, ingenting er som utnyttelse av ufortjente velferdsgoder...

Dersom du går inn på StudentWeb, dytter inn fødselsnummeret ditt i felt for fødselsnummer, og trykker "Send PIN-kode på e-post" vil du, hvis du har registrert en e-postadresse hos UiO, få PIN-kode for å logge inn på StudentWeb per e-post.

Får du ikke må du ta kontakt med Student-IT ved UiO.

Lenke til kommentar

Ah, ingenting er som utnyttelse av ufortjente velferdsgoder...

ENIG!

Kom deg ut av studentboligen, gi plassen til noen som ikke har jobb, og som faktisk skal studere. Blir som å strekke ut tiden du får dagpenger fra Nav ved å si "jammen jeg er jo fortsatt arbeidssøker" når du egentlig har fått deg jobb. Håper ingen hjelper deg noe nevneverdig. *sett inn valgfritt skjellsord som beskriver trådstarters snylteri*

Lenke til kommentar

Er student ved Sonans, fulltid. Men sonans elever får ikke bo hos sio, vanvittig teit. Jeg utnytter ikke noe på en dårlig måte, jeg er en student og har ikke tid til å jobbe så mye.

Takk for hjelp uansett.

Lenke til kommentar

Er student ved Sonans, fulltid. Men sonans elever får ikke bo hos sio, vanvittig teit. Jeg utnytter ikke noe på en dårlig måte, jeg er en student og har ikke tid til å jobbe så mye.

Takk for hjelp uansett.

Selvsagt har Sonans-elever ikke rett på studentboliger under SiO, da de ikke betaler avgift hvert halvår til SiO. Dessuten skriver du at du er student ved Sonans - du er elev. SiO står jo for Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus. Hvordan er dette "vanvittig teit"?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en ting jeg har misforstått. Jeg fikk beskjed om så lenge min studiekompetanse var lastet opp og allerede har blitt brukt for å søke på et universitet så skal ikke det være noe problem å søke på enkelt emner den 21 august.

Ifølge http://www.uio.no/st...ak/enkeltemner/ så trenger jeg å bli kvalifisert, noe jeg trodde jeg var siden jeg har min studiekompetanse opplastet hos de.

Problemet her er at jeg trenger studentweb for uio for å søke enkelt emner, og jeg har ingen brukernavn eller password.

Kommet noe lenger? Stemmer det med 21. August. Blir spennende å se om det faktisk stemmer i praksis. Hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pixma, kom deg ut av mitt ræv, finn på noe annet å gjøre. Om du ikke har noe å bidra med, pell deg ut.

Jeg er alt registrert og venter til den 21. august for å melde meg på. Alt fungerer som det skal ser det ut som.

Registreringen går ut på at studie kompetansen er lastet opp og godkjent som e-studiekompetanse. Grunnen er sikkert fordi universitet gir umiddelbar respons på restemne søkere og trenger dermed studiekompetansen tilgjengelig fortest mulig.

Takk for svar. :)

Endret av Oran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...