Gå til innhold

Bygger pc nå!!

Anbefalte innlegg

Akkurat nå er jeg i ferd med å bygge pc. Første gangen, så jeg er veldig usikker på en del ting. Har fulgt PCguiden her på hardware.no, og har kommet til det punkt hvor jeg innstallerer skjermkortet og slår på PC'n for første gang. Ser da på info om CPU, at denne bare er på 1050 Mhz, mens jeg har bestillt 1,4 GHz AMD XP1600+.

Så husker jeg ikke helt hva det stod på prossessorn, og nå sitter den så godt under en Taisol vifte, som forøvrig var et helvete å få på plass.

Kan det hende at jeg har fått feil CPU? Eller kommer ikke all hardware-info til sin fulle rett før jeg har satt inn alle deler i maskina?

Når det gjelder strømforsyninga. Er det bare hovedledningen til strømmen som skal festes på hoved kortet, og resten av de fargede ledningene skal til harddisk og annet? Eller skal flere ledninger festes til hovedkortet?

Er takknemlig for hjelp her i natten. Kjipern hvis det er feil cpu, da må jeg jo sende den tilbake og få ny.

ZoLan - som håper på raskt svar.

Festina Lente - skynd deg langsomt!

[ Denne Melding var redigert av: ZoLan på 2002-02-11 02:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE begynn å skru løs prosessoren ihvertfall. Biosen setter prosessoren som laveste i serien som default. Lurte på akkurat det samme da jeg monterte PC selv første gangen. Det er en ganske enkel oprasjon, som jeg dessverre ikke husker her og nå. Men det er som han ovenfor har skrevet - en innstilling i Bios. Har du lest ordentlig i manualen for hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jepp du må endre FSB fra 100 til 133.

Åssen man gjør det stor i manualen du fikk med ditt hovedkort.så det skulle ikke være noen problem.

Etter att du har endret FSB fra 100 til 133 vil din XP 1600 virke med riktig MHZ, da den vil gange opp multiplier med 133 i stedet for 100 og da blir det ikke 1050 men 1400 mhz :smile:

Håper du får det til , det skal være en lett sak :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...