Gå til innhold

Android knuser iPhone

Anbefalte innlegg

"Android knuser iphone"..... sigh!

Sannheten er vel at Android har funnet en andre vei til suksess og gode produkter, noe som bare er rock ´n´ roll for oss forbrukere.

Hilsen en som elsker sin overdesignede helvete av en iphone, men som er dypt misunnelig på min fars Samsung S3´s Google Maps, hadde trengt dens fullblods gps-funksjoner daglig gjennom jobben.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Android knuser iphone"..... sigh!

Sannheten er vel at Android har funnet en andre vei til suksess og gode produkter, noe som bare er rock ´n´ roll for oss forbrukere.

Hilsen en som elsker sin overdesignede helvete av en iphone, men som er dypt misunnelig på min fars Samsung S3´s Google Maps, hadde trengt dens fullblods gps-funksjoner daglig gjennom jobben.

Hold ut. Google lanserer snart deres egne apps, med alle funksjoner.

Lenke til kommentar

Måtte det aldri skje. I valget mellom OS faller jeg lett på WP. Lumia 900 er faktisk en veldig god telefon. Med WP8 blir ting enda bedre.

Du gleder deg altså til å oppgradere lumina900'n til WP8?

Jeg ser at dette kan missforstås. Nei, jeg gleder med ikke til at min nåværende mobil oppgraderes til WP8 da det som du helt sikkert vet ikke lar seg gjøre. Jeg liker min Lumia 900, men gleder meg til å oppgradere til WP8. Da i form av en ny WP8 telefon.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal Nokia overleve må de komme seg over på Android. Ingen vil ha deres telefoner slik de er i dag. De kommer aldri til å kunne konkurrere med Galaxy telefonene. I krigen IOS VS Android så ser jeg at Android fortsatt ligger bak på antall apps og antall totale nedlastinger (650k vs 500k og 30 mrd. vs 20 mrd.)

Det er ganske enkelt fordi telefonene er brukbare UTEN å måtte laste ned tredjeparts programvare som Apple lanserer i butikken sin for å tjene penger.

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt fordi telefonene er brukbare UTEN å måtte laste ned tredjeparts programvare som Apple lanserer i butikken sin for å tjene penger.

At hva sa du? Om det er en telefon som leveres brukbar UTEN å måtte laste ned noe dill så er det da iPhone???

Android kommer hverken med brukbar browser, tastatur eller mailklient:P

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tåpelig og/eller ignorant uttalelse. Jeg vil tro de aller fleste brukere av Android bruker de programmene som kom med telefonen. I tillegg er det flere produsenter som leverer egne tastaturer, nettlesere eller epostklienter med telefonene. (uten at jeg skal gå inn i pros & cons på det området).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tåpelig og/eller ignorant uttalelse. Jeg vil tro de aller fleste brukere av Android bruker de programmene som kom med telefonen. I tillegg er det flere produsenter som leverer egne tastaturer, nettlesere eller epostklienter med telefonene. (uten at jeg skal gå inn i pros & cons på det området).

BigMac er også den mest spiste burgeren i verden uten at det sier en dritt om kvaliteten på maten ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du tok ikke poenget, gjorde du vel?

Ehh jo? Det var et "Argumentum ad populum" (_svært_ ofte brukt av religiøse for å "bevise" gud), som er svært dårlige poeng, spesielt i denne sammenhengen.

NikkaYoichi mener at antallet apps hos android er lavere fordi Android leverer så mye med telefonen og at man derfor ikke trenger egne apps.

Jeg påpeker deretter at det er feil, fordi det er Apple som leverer telefonen som en "komplett" pakke, og at man _MÅ_ benytte seg av Google Play om man vil ha tilnærmet Apple kvalitet på basis funksjonene.

Så kommer du med et Argumentum ad populum som antyder at dette er godt nok for flesteparten av brukerne. Svakhetene i det er mange, blandt annet at mange av disse brukerne ikke er technerds, og dermed aldri vil komme på tanken at man kan bytte tastatur på en telefon. Vidre er sier argumentet at fordi mange bruker det så må det være bra. Og dermed min henvisning til at det er ikke sant. Brukermasse er ikke det samme som kvalitet, noe en BigMac er ett stjerneeksempel på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du må gjerne komme med eksempler på "Applekvaliteter" (hva nå det i det hele tatt skulle være) du mener mangler i nevnte "standard"applikasjoner. Jeg skriver "standard" fordi f.eks. HTC og Samsung verken bruker samme tastatur, nettleser eller e-postklient. Du kan derfor heller ikke skjære alle disse over en kam.

Edit: Sistnevnte var først øvrig også poenget jeg henviste til.

Edit 2: den BigMacen din er forøvrig et dårlig bilde. Utvalget av Android telefoner er mer sammenlignbart med hele menyen hos en burgerkjede. Den mestselgende modellen er så vidt jeg vet fortsatt iphone 4s, og passer dermed bedre inn som BigMacen i sammenligningen din.

Endret av teitur
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...