ATWindsor Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel. Ja, og grunnen svarte jeg på et par poster over Synes ikke du underbygger argumentet spesielt mye. For at det økonomiske argumentet skal være veldig troverdig, så bør snittprisen på smarttelefoner ha gått ned, har den? Om det er "nybegynner"-argumentet som er gjeldene, så bør android være mer nybegynner-vennlig enn iphone, er den? Sier ikke at dette nødvendigvis er galt, men skulle gjerne hatt litt mer kjøtt på beina som underbygger denne forklaringsmodellen. AtW Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det der var da en ekstremt misvisende overskrift. Det som står er at en androide knuser en iPhone. Da det ikke står noe om det i teksten, og det ikke er vedlagt video av nevnte handling, antar jeg at dere vil frem til at Android har høyere salgstall enn iOS, noe overskriften bør reflektere ved å fjerne iPhone, og sette inn iOS. Takk. Tja, skjønner ikke hvorfor man skal fjerne begrepet iPhone og erstatte det med iOS, meg bekjent er det bare iPhone som kjører iOS og de har bare to modeller i salg akkurat nå. iPhone = iOS Android har høyere salgstall og statistikken i nevnte artikkel er ikke fiktive data, 68% mot 16% kan fint kalles for knusing. Dette er bare begynnelsen av en trend og Android kommer nok til å dra enda mer i fra iOS. Grunnen er enkel, for Android har produkter i hele skalaen fra de billigste til de dyreste mobilene, dette gir store utslag i Kina og andre voksende økonomier (India og Afrika) Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige. Elsker Android og liker ikke iPhone eller Apple systemene overhode, men det der var bare latterlig. Om du kaller IT eksperter rundt om i verden som bruker iPhone for hjernedøde så lurer jeg litt på hvor du setter standarden, neppe der resten av verden setter den virker det som. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige. Elsker Android og liker ikke iPhone eller Apple systemene overhode, men det der var bare latterlig. Om du kaller IT eksperter rundt om i verden som bruker iPhone for hjernedøde så lurer jeg litt på hvor du setter standarden, neppe der resten av verden setter den virker det som. Den posten var kun en refleksjon av det som pleier å være de første postene i alt som har med iOS å gjøre (les: dårlig forsøk på trolling). Jeg har selv en iPhone og har alltid vært interessert i data og elektronikk. Endret 9. august 2012 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Er ikke den type "refleksjoner" med å på å skape en polarisert debatt allerede før de som faktisk har disse holdningene kommer inn? Burde vi ikke forsøke å være litt mere "siviliserte"? Lead by example, osv? AtW Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Handler ikke bare om interesse i data og elektronikk. Det handler om å ha interesse for å settes eg inn i hva som ligger bak alt. Hvor store muligheter har jeg for å legge til rette OS'et på den måten jeg vil? Om en med iOS da bare sier "jeg klarer meg fint med iOS trenger ikke mer", men aldri har prøvd noe annet spesielt grundig så har man ikke grunnlag til å uttale seg objektivt. Broren min har en iPhone og han syntes Galaxy S3 så kjempe stygg ut på bilder. Jeg skaffet meg S3 et par uker etter at den ble sluppet og når broren min fikk holde den i hånda endret han mening helt. Poenget mitt er at å lese en tekst og se på et par bilder på nettet ikke er å sette seg grundig inn i hvordan ting fungerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Har sett noen fæle sammenligninger med Iphone 4S og Samsung S2Bildene og fargene er mer levende på en SII en Iphone 4S, der blir alt bare noe grått filter. Jeg holder meg til Samsung så lenge de har Amoled eller bedre som er et fargespekter uten sidestykke.Vent å se når iPhone 5 hypen kommer: The new best mobile on the market get 3 more colors on the screen to take the new iphone to new heights with a elegant 4" inch display which is on the best smartphone on the planet, blah blah blah.... Ja for det har har andre mobiler hatt i årevis med 4" eller mer.... Har begge... Fargegjengivelsen på S2 er såvisst ikke rotfestet i virkelighetens fargespekter ihvertfall....plastic fantastic farger fra A til Å. Verden rundt MEG har absolutt ikke i nærheten av samme fargemetning og overdrevent kontrastforhold som gjenspeiles på samtlige 2000+ bilder hittil produsert på min S2. Bruker Samsungen til daglig, pga jobb - men kom ikke å påstå at Android/Samsung er mye bedre enn iOS/Apple...alle slike kommentarer oppnår ett og samme resultat på et globalt nivå: gi et inntrykk av å være å ufaglig, trangsynt, barnslig og ikke minst er det KOMPLETT uinteressant pga mangel på nytteverdi! Jeg liker Apple....liker forøvrig også Android. S2 har mye mangler og irriterende feil....samme har forøvrig iPhone 4/4S og mest sannsynlig 5'ern :-) - Z - Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best. Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel. AtW Hvilken situasjon? Det er bare det siste året at Android virkelig har skutt forbi Apple. Før det var det Apple som solgte mest Akkurat, situasjonen du beskriver med færre telefontyper og dyre telefoner fra apple har eksistert en god stund, men det er i det siste android virkelig har økt, er da denne situasjonen en god forklaring på økningen? AtW Ja, jeg mener det. I begynnelsen var iPhone ganske overlegen Android, og de billige Android telefonene var ikke akkurat noe å skryte av. Med andre ord var det iPhone som knuste Android, men dette har nå snudd ettersom Android har sluppet telefoner med mye høyere kvalitet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best. Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel. AtW Hvilken situasjon? Det er bare det siste året at Android virkelig har skutt forbi Apple. Før det var det Apple som solgte mest Akkurat, situasjonen du beskriver med færre telefontyper og dyre telefoner fra apple har eksistert en god stund, men det er i det siste android virkelig har økt, er da denne situasjonen en god forklaring på økningen? AtW Ja, jeg mener det. I begynnelsen var iPhone ganske overlegen Android, og de billige Android telefonene var ikke akkurat noe å skryte av. Med andre ord var det iPhone som knuste Android, men dette har nå snudd ettersom Android har sluppet telefoner med mye høyere kvalitet. Så du mener grunnen til økningen i markedsandel ikke er billigere og flere telefoner, men høyere kvalitet på telefonene? AtW Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg kjenner MANGE med android mobil som har lyst på Iphone, jeg kjenner derimot INGEN som har iphone og vil ha android:) 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) I min krets er det ikke sånn. Der er det sånn at de fleste som har iPhone har kjøpt det fordi de syns Android er rotete (altså vanskelig å forstå) eller ustabilt. Dette må jeg bare le til. Hvordan kan noen si at Android er rotete når man selv kan bestemme hvordan hjemmeskjermen osv skal se ut? Du / dem mener altså at ikonmølja på iOS ikke er rotete? Og du vet vel at iOS er mye mere ustabil enn Android? Kilde: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/ Jeg kjenner MANGE med android mobil som har lyst på Iphone, jeg kjenner derimot INGEN som har iphone og vil ha android:) Hva hjelper det når market sharen til Android går opp og iOS går ned? Endret 9. august 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg kjenner MANGE med android mobil som har lyst på Iphone, jeg kjenner derimot INGEN som har iphone og vil ha android:) Jeg kjenner ingen som har Android-telefon, men vil ha iPhone, men jeg kjenner én som har iPhone og vil ha Android-telefon. Personlig, kunne jeg gjerne tenke meg å prøve iPhone, men når jeg har telefonen i hånden, så føles den gammel. Bruker ikke 6000 kroner på en telefon som ikke føles bra i hånda. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Jeg kjenner MANGE med android mobil som har lyst på Iphone, jeg kjenner derimot INGEN som har iphone og vil ha android:) Hvorfor vil de ha iPhone? Sitter de på et skrap av en Android telefon de fikk for 800 kroner for så å sammenligne det med en iPhone? Veldig mange tenker slik og det er det som er irriterende. Uvitende mennesker uttaler seg sterkt om ting de har NULL peiling på. Det blir litt som å basere hastigheten på en ferrari når den bare har en VW Golf 1.2 liter motor i seg. Endret 9. august 2012 av Refsa 1 Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best. Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel. AtW Hvilken situasjon? Det er bare det siste året at Android virkelig har skutt forbi Apple. Før det var det Apple som solgte mest Akkurat, situasjonen du beskriver med færre telefontyper og dyre telefoner fra apple har eksistert en god stund, men det er i det siste android virkelig har økt, er da denne situasjonen en god forklaring på økningen? AtW Ja, jeg mener det. I begynnelsen var iPhone ganske overlegen Android, og de billige Android telefonene var ikke akkurat noe å skryte av. Med andre ord var det iPhone som knuste Android, men dette har nå snudd ettersom Android har sluppet telefoner med mye høyere kvalitet. Så du mener grunnen til økningen i markedsandel ikke er billigere og flere telefoner, men høyere kvalitet på telefonene? AtW Du må ha det inn med teskje eller? Nei det mener jeg ikke. Hvis du leser hva jeg skriver, så forstår du veldig godt hva jeg mener. Jeg skal ta det én gang til. Det jeg tror er mye av årsaken er at Android har flere telefoner å velge mellom. Det kommer godt med når folk ikke har råd til å pøse ut penger for en iPhone. Men dette har skjedd det siste året fordi kvaliteten på Android har blitt bedre. Før var iPhone ganske overlegen Android, men dette har jevnet seg ut nå. Enig? Det er selvfølgelig mye annet som spiller inn også, som f.eks at folk er lei av iPhone eller ikke liker iPhone. Andre vil jo også prøve noe nytt, men jeg tror mye av grunnen er at Android har billigere telefoner enn Apple. I min krets er det ikke sånn. Der er det sånn at de fleste som har iPhone har kjøpt det fordi de syns Android er rotete (altså vanskelig å forstå) eller ustabilt. Dette må jeg bare le til. Hvordan kan noen si at Android er rotete når man selv kan bestemme hvordan hjemmeskjermen osv skal se ut? Du / dem mener altså at ikonmølja på iOS ikke er rotete? Og du vet vel at iOS er mye mere ustabil enn Android? Kilde: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/ God dag mann økseskaft. Dette gidder jeg ikke diskutere en gang. Jeg tror alle vet at iPhone er mye mer "simpelt" i oppsettet enn en Android. Ja, du kan lage hjemskjermen som du vil, men det er ikke akkurat så veldig lett for en person som ikke har prøvd det før. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) I min krets er det ikke sånn. Der er det sånn at de fleste som har iPhone har kjøpt det fordi de syns Android er rotete (altså vanskelig å forstå) eller ustabilt. Dette må jeg bare le til. Hvordan kan noen si at Android er rotete når man selv kan bestemme hvordan hjemmeskjermen osv skal se ut? Du / dem mener altså at ikonmølja på iOS ikke er rotete? Og du vet vel at iOS er mye mere ustabil enn Android? Kilde: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/ God dag mann økseskaft. Dette gidder jeg ikke diskutere en gang. Jeg tror alle vet at iPhone er mye mer "simpelt" i oppsettet enn en Android. Ja, du kan lage hjemskjermen som du vil, men det er ikke akkurat så veldig lett for en person som ikke har prøvd det før. Åneeeei, det tar en vanlig mann i gata 5 minutt å skjønne hele greia med widgets og dette med å flytte på ikoner osv. Det er jo sååååååå vanskelig. Men, er det noe lettere å trykke på 'Instillinger' på iOS over Android? Er det lettere å finne 'Skjerm' alternativene under instillinger på iOS over Android? Er det lettere å ringe med iOS over Android? Er det lettere å starte nettleseren og skrive inn en nettadresse i iOS over Android? Er det lettere å søke etter apps i AppStore over å søke etter apps i Play Store? Er det lettere å skrive en SMS i iOS over Android? Er det lettere å spille spill på en knøttliten skjerm på 3.5 tommer over en Android telefon som har 5.3 tommers skjerm? Er det lettere å legge over MP3 og film filer til en iOS enhet enn det det er med Android? Akkurat ja, Android er langt i fra å være noe dårligere enn iOS når det kommer til brukervennlighet. Også kan du bare lese min signatur, for der står sannheten på hva som faktisk er enklest i bruk og på hva som er mest brukervennlig. Det er en grunn til på hvorfor folk vil ha Android telefoner i bøtter og spann i dag. Nemlig fordi dem er brukervennlig og dem kan tilpasses brukeren etter hva dem vil ha. Endret 10. august 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Hvorfor vil de ha iPhone? Sitter de på et skrap av en Android telefon de fikk for 800 kroner for så å sammenligne det med en iPhone? Veldig mange tenker slik og det er det som er irriterende. Dette er et vesentlig poeng; kjøper man en billig telefon med tilsvarende treg hastighet/dårlig skjerm osv. så er for det første en iPhone (eller Android) til 5x prisen helt utenfor rekkevidde uansett og kan på ingen måte sammenlignes direkte. De fleste skjønner jo hvis de tenker seg bittelitt om at en Android til en tusenlapp nødvendigvis er en helt annen telefon enn en Android til fem tusen, men jeg ser argumentet brukt mange ganger - og da i favør at 'Iphone er bedre'. At man aldri ville fått en iPhone eller en high-end Android til den summen man har betalt er helt utelatt av vurderingen. Det blir som å kjøpe billigste versjon av en VW Polo, for så å klage fælt over den og si 'jeg vil mye heller ha en BMW 5-serie med alt utstyr, for denne Poloen er både liten og treg'. Ingen sier noe sånt i den virkelige verden selvfølgelig, for det er helt logisk at man får et annet produkt når man betaler mange ganger mer. Endret 10. august 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige. Du har absolutt rett her! Eg forstår at du var ironisk, men du traff spikeren. Eg gikk frå PC + Android te Mac/Iphone og no skifta eg tebake te pc/android. Eg gikk frå Dell-laptop, som eg kjøpte i 2004 til MBA i 2009. Idag så fungerer min dell laptop BEDRE enn MBA. MBA var suveren første 6-8 månad, så begynte den å kjøre sakte, bli varm og ubrukelig. 2.5år og 7 reparasjoner senere er ingenting fiksa og den er fortsatt ubrukelig. Eg kjøpte ein NexusOne (android) i 2010. I 2011 fekk eg ein Iphone 3gs. Idag, er 3gs føkka etter mye tull med den, så kom det ein "update" som eg skulle instalere, som ødela telefonen heilt. Garanti er over og apple vil ikkje reparere den, selv om det er update frå apple som ødela den!! NexuseOne fungerer nesten perfekt. Poenget er at når eg betaler 5000kr for SmartPhone eller kjøper ein laptop for 15000kr, så forventer eg at den skal fungere i meir enn 1 år. Her snakker vi om produkter frå den øverste hylla! Apple leverer varene, men kvalitet er så elendig at dei holder ut i 1 år på det meste. HTC, Samsung, Dell, HP, Sony - leverer varene sine i fleire år, om du betaler like mye for produktet deires. Om eg har android og velger å oppgradere til nyeare telefon, er det fordi eg trenger nye funksjoner, som nåvarende telefon ikkje har. Om eg har apple og velger å oppgradere, er det fordi nåvarende telefon blei ubrukelig og eg MÅ oppgradere. Så ja, høye salgstall for android er fordi kjøperne er informerte, mens apple er det idiota som kjøper berre for å vere "kule" og ha det som er "inn". Etter å ha eid fleire apple produkter (har ikkje listet alle), kan eg sei at dei er dritt og ikkje verdt penger. Har ein råa til å bytte laptop 1 gong i året, når ein betaler 20.000kr. go for it! Apple er fantastisk. Prøver ein å gjere ein bra kjøpp er apple største dritt ever! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Du må ha det inn med teskje eller? Nei det mener jeg ikke. Hvis du leser hva jeg skriver, så forstår du veldig godt hva jeg mener. Jeg skal ta det én gang til. Det jeg tror er mye av årsaken er at Android har flere telefoner å velge mellom. Det kommer godt med når folk ikke har råd til å pøse ut penger for en iPhone. Men dette har skjedd det siste året fordi kvaliteten på Android har blitt bedre. Før var iPhone ganske overlegen Android, men dette har jevnet seg ut nå. Enig? Poenget er att android "alltid" har hatt mange telefoner å velge imellom, og det har ikke endret seg noe særlig, mens markedsandelene har endret seg mye. Det virker jo som du fortsatt mener at det som skiller da fra nå, ikke er det faktumet at det er mange telefoner, men at telefonene har bedre kvalitet nå enn da? Jeg mistenker selv at dette er deler av forklaringen. IOS og OSX var veldig bra når det kom (og ikke dårlig nå heller), men det virker som de utvikler litt saktere. Konkurrentene flytter seg fortere framover. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Dette må jeg bare le til. Hvordan kan noen si at Android er rotete når man selv kan bestemme hvordan hjemmeskjermen osv skal se ut? Du / dem mener altså at ikonmølja på iOS ikke er rotete? Igjen så er det snakk om smak og behag, noe som er fullstendig subjektivt. En mulig forklaring her kan jo være at endel brukere rett og slett ikke bruker nok tid eller ressurser til å sette seg inn i Android? Mange er veldig fornøyd med hvordan iOS legger opp ting rett ut av boksen, mens de ikke er like fornøyd med hvordan ting er med Android. Det at du kan bruke tid på å skreddersy hvordan Android ser ut blir irrelevant for de av oss som vil at en mobiltelefon skal mer eller mindre fungere sånn som vi vil ha den rett ut av boksen, uten at vi må sette oss inn i systemet og begynne å tilpasse det etter hva vi selv føler. Her har jeg det samme med Windows 7, jeg er ikke fornøyd med hvor tykke linjer det er rundt vindukantene i Windows og et par forskjellige ting, jeg kan alltids ta med turen over til deviantart og mikse og trikse med forskjellige skins, layout og whatnot og sikkert finne noe som passer meg bedre men dette er noe jeg for å være helt ærlig aldri gidder å ta meg tid til eller sette meg inn i. Kall meg gjerne lat, men når det gjelder mobiltelefoner spesielt så tar jeg stort sett det jeg føler og fungerer best rett ut av boksen, og ikke hva jeg eventuelt kanskje kunne fått til å bli bra etter litt fikling. Nå er det et par andre positive sider med iOS for de av oss som bruker Mac OS X, Apple TV osv da vi har AirPlay, iCloud og endel andre finesser som går som hånd i hanske rett ut av boksen uten at vi må fikle med noe som helst. Make it simple er det noe som heter, og noen av oss setter faktisk mer pris på dette enn at det skal åpnes opp for alle slags muligheter som vi aldri setter oss inn i og dermed aldri benytter oss av. En siste ting som jeg vet et par av oss litt mer kresne personer misliker med Android er at ikonene og grensesnittet ikke er spesielt strømlinjeformet, de fleste ikoner osv er av forskjellig fasong, form, størrelse osv og for min del oppleves det mer rotete når skjermen er fylt opp med forskjellige ikoner som ikke følger samme form og fasong. Men igjen så blir dette fullstendig subjektivt, og det er snakk om personlige preferanser. Det finnes ingen uskreven fasit som på magiskvis forteller oss hvilket system som faller best i smak for alle der ute, det viktigste er at du finner det systemet som passer deg best også må andre nesten få lov til velge hva de føler passer dem best. Du foretrekker Android, jeg foretrekker iOS så enkelt er det, og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk skal kaste bort tiden på å prøve å overbevise andre om at deres egne meninger og preferanser av en eller annen bisarr grunn skal være feil. Blir jo nesten som religion, Jehovas Vitner og alt mulig hvor folk skal stå å fortelle deg hvorfor de har rett og du er nødt til å høre og tro på dem. 2 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Kall meg gjerne lat, men når det gjelder mobiltelefoner spesielt så tar jeg stort sett det jeg føler og fungerer best rett ut av boksen, og ikke hva jeg eventuelt kanskje kunne fått til å bli bra etter litt fikling. Nå er det et par andre positive sider med iOS for de av oss som bruker Mac OS X, Apple TV osv da vi har AirPlay, iCloud og endel andre finesser som går som hånd i hanske rett ut av boksen uten at vi må fikle med noe som helst. Make it simple er det noe som heter, og noen av oss setter faktisk mer pris på dette enn at det skal åpnes opp for alle slags muligheter som vi aldri setter oss inn i og dermed aldri benytter oss av. En siste ting som jeg vet et par av oss litt mer kresne personer misliker med Android er at ikonene og grensesnittet ikke er spesielt strømlinjeformet, de fleste ikoner osv er av forskjellig fasong, form, størrelse osv og for min del oppleves det mer rotete når skjermen er fylt opp med forskjellige ikoner som ikke følger samme form og fasong. Stort sett enig i alt du skriver, inkludert det at du er lat, men du glipper litt på funksjonalitet. Mens andre fortsatt skriker om hdmi port på mobiler så har de fleste android-telefoner i dag DLNA, altså den globale standarden for fiklefri trådløs overføring. Den støttes av de fleste pc-produsenter og alle de store TV-produsentene. Jeg kan altså se på film eller spille på TV'n uten andre dingser enn mobilen og TV'n. Dette er altså noe som overgår AirPlay fordi det er kompatibelt. Det som er synd i så måte er at dersom Apple hadde gått for denne standarden så hadde den vært enda mer utbredt og billigere men de valgte å lage din egen løsning etterpå. Dessuten har jo androidfolket ogs¨fått en sånn liten dings fra google nå. Og når det gjelder OSx/Win/Lin...for android trenger du ikke noe annet OS. Om du bruker OSx er du like integrert mot telefonen som med Windows. Den viktigste integrasjonen finner sted gjennom nettet og ikke OSet. En stor styrke for Android. Når det gjelder ikoner og knapper er de vel stort sett i samme form og størrelse. Noen få er doble og tripple men alltid som en heltalls-faktor av grunnstørrelsen. Dette skaper et ryddig og harmonisk bilde. Dersom du klager på disse Widgetene som større enn standardikonet så er det altså helt vanlig designtrikk for å skape et harmonisk bilde. At du personlig ikke liker det er en ærlig sak, men at det ikke er noe for kresne personer stemmer ikke. Tvert om kan man få langt mere stilfulle og gjennomførte design på android enn på iPhone der ikonene kun har størrelse og en viss 3d effekt som eneste fellestrekk. På mange måter ser det noe aldrene iOS brukergrensesnittet litt barnslig ut i dag, synes jeg da. Så, smaken er som baken, men at iOS er for de kresne, det stemmer ikke. Også synes jeg vel slagordet passet deg dårlig: "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail" Jeg har fått med meg at Apple produkter er markedsført for individualister men ingen kjøper det nå lenger vel? Endret 10. august 2012 av Babelfisken 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg