g.i.r.l. Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Deler casemodd sin tankegang. Hele denne generasjonen har jo handlet om å gjøre spill mer "morro", og se hvor det har ført oss hen, alt skal være enkelt og simpelt, tilpasset alle (unntaket er indiespill... og ...Dark souls). Veldig vanskelig å se helt hva han vil med denne kommentaren. ...Og third person shooters ble lagd grunnet simplisiteten i sin tid, man kan ikke nekte for at ting ser bedre ut fra en first-person utsikt, da er det naturlig at alle store spill lages i denne form (da store spill ofte støtter seg en del på grafikk) Om du er på utkikk etter third-person shooters, så ville jeg anbefalt deg å se på billigere spill av div. indies. Noen av dagens mest påkostede titler er da i 3. person. Uncharted, GeoW, Resident evil, Mass effect. 3. person shootere med coversystem er jo en av konsollgenerasjonens største farsotter. Jeg foretrekker også dette perspektivet da det gir utviklerne større frihet til å implementere elementer som nærkamp og klatring, og på den måten skape mer variasjon. Endret 10. august 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Xbox-skaper vil at industrien skal fokusere mer på moro og mindre på penger. Bør vel begynne å utvikle til PC da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Godt å se at en mann fra industrien påpeker mye av det spillere har påpekt i lang tid: Flere og flere spillutgivere melker kundene deres for penger med DLC. Nå er DLC helt ok om de tilfører spillet mer innhold. Fallout DLC er et godt eksempel her. Spillet i seg selv er stort nok. Alle DLC gir mer spilltid. Det kostet veldig mye og lage verdenen i det spillet og det gir stor meing å bygge vidre på det. Ja det er mye tull der men DLC i seg selv er ikke galt. DLC som bare tilfører mer innhold er greit. On-disc unlock "DLC", som er på DVDen når spillet selges er ikke ok(Mass effect 3 er prima eksempel her). Eller DLCer der det er helt åpenbart at de har klippet delen ut av originalspillet bare for å selge som DLC. Ei heller DLC av typen til f.esk. Asura's wrath (betale for "real ending? WTF?!?) eller Mass effect 3 om de hadde tatt betalt for den reviderte slutten (noe jeg er sikker på de hadde gjort om fans ikke hadde forårsaket shitstorm som det var). Endret 10. august 2012 av MrLee Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg foretrekker også dette perspektivet da det gir utviklerne større frihet til å implementere elementer som nærkamp og klatring, og på den måten skape mer variasjon. Jeg vet ikke hvorfor du mener at 3rd person gir mer frihet til dette, det er ingen forskjell i friheten ift dette mellom 1st og 3rd view, forskjellen er for spilleren ift hvordan det oppleves, og bl.a hvor lett du kan oppfatte ting som skjer bak deg/ved sidna etc. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Det er ihvertfall flere 3. person, enn FPS spill, som implementerer klatring, nærkamp og andre elementer som en betydelig del av gameplayet. Joda det finnes en del first person spill der en må hoppe og klatre mye(metroid, Mirrors edge, half life), og noen få spill som også har mer avansert nærkamp enn den vanlige "geværkolben", men ikke i samme grad som i 3.ps spill. Du finner ikke kampsystemer som det en f.eks. finner i batman arkam city, i First person spill, rett og slett fordi det ville vært utrolig forvirrende og merkelig sett fra en slik synsvinkel, og om det finnes, er det ihvertfall ikke vanlig. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Det er i så fall et resultat av preferanser, ikke av begrensninger, og det var egentlig hovedpoenget mitt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Forskjellen fra gamle og nye FPS spill er at dagens spill er så "nakne". Før måtte man bruke hodet for å komme videre i form av gåter som i god Half-Life 1 stil. I dag raser man gjennom FPS spillene på 5 timer, "det var de 500 kronene" liksom. Kan huske jeg brukte over 1 uke på HL1, jeg brukte 1 dag på HL2, var svært skuffet over mangel på utfordringer i etterfølgeren.. Gåter? Som i "skru på en knapp" eller "finn ett nøkkelkort"? Det er ikke akkurat det jeg vil kalle en "gåte". At spillene vart lengre og hadde mere fleksibel leveldesign var bra (noe som half-life forøvrig var med på å fjerne), men at det var noen gåter og mye hjernetrim er jeg rimelig uenig i. AtW Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Såkalte "fanboys" kan ta seg en bolle. Det er ikke uten grunn at spill-markedet er så overfylt med søppel og utviklere som "melker" folk for penger. Folk betaler jo gjerne for en ny "hatt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå