Binders' Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hei. Har kjøpt meg en Audi S4 100. Den trenger litt arbeid her og der, og jeg lurer derfor på hvor jeg kan få kjøpt styling delere og slikt til den. Tenker både innvendig og utvendig i form av fangere, ratt, girkule, speedomterdails osv. Noen som vet om noen bra nettbutikk eller noe slikt hvor jeg kan få kjøpt slike ting? Tenker også å trimme motoren, den skal være orginal, altså 230Hk. Hva som burde gjøres for å oppnå best mulig yteles til minst mulig pris? Og hvor kan jeg evt kjøpe deler osv. for å gjøre noe slikt? Har også lyst til å monter slike "fancy" ting som dumpventil osv. Hvor kan jeg få kjøpt slike ting? Så, kort oppsummert lurer jeg rett å slett på hvor jeg kan få kjøpt deler og slik Noen som kan hjelpe? Takker på forhånd for alle svar. Endret 9. august 2012 av Binders' Lenke til kommentar
B25S Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ødelegge en så fin bil som en Audi S4 ved å kaste på den billige deler. Er ikke den originale S4 stylingen fin? Eneste jeg synes du burde gjøre er å få kjøpt noen pene og dyre felger fra BBS (personlig favoritt, vel og merke) eller annen type felg, gjerne kantfelg da jeg synes dette kler biler, spesielt som din, kjempe godt. Så kan du heller spare pengene. Hvis veiene tillater det der du bor så hadde den sikkert kledd litt senk, bare pass på å kjøpe et TUV godkjent senkesett helst av god kvalitet. Er du glad i musikk kan du også investere i nytt anlegg og spiller som støtter ønsket kilde (CD/MP3/AUX/iPod etter hva du måtte foretrekke). Ta en telefon til TS-Racing og hør med dem angående chiptuning. Har hørt mye positivt om dem. http://www.tsracing.no/audi.htm Vil anbefale deg å sjekke ut den tyske eBay siden. Det ligger iblant ute veldig bra deler og ekstrautstyr der som av og til går for røverpriser. 1 Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Takker for svar Jeg har forsåvidt ikke noe imot original stylingen på bilen, men det er noen skader på fangerne nå. Derfor jeg tenkte å vurdere andre alternativer før jeg evt. fikser opp de originale fangerne. Skal såklart kjøpe nye felger, har ikke bestemt meg for hvlike enda, men skal sjekke ut BBS Har vurdert senk litt frem og tilbake, og har funnet ut at det skal gå greit med litt senk, bare spent på vinteren da, siden brøytingen her er elendig. Nytt anlegg har jeg allerede kjøpt, veldig fornøyd med lyden nå. Veldig glad i bass og "dunkdunk" så det ble en aldri så liten subwoofer i tillegg til høyttalere og spiller Sjekka chipen til TS-Racing, tok den opp til 270hk, noe som er helt greit. Men vil gjerne ha litt mer, å runde 300, kanskje også nærme meg 400 hadde vært fett. Men det krever kanskje endel større og dyrere endringer? Skal sjekke ebay, er egentlig kun på jakt etter detalje deler. Bare for å få den rette finishen! Ellers er det noe jeg bør bytte av deler? Bilen skal være i grei stand, men er det noe som anbefales at jeg bytter? Har hørt bådeog om automatkassa i disse bilene, noen som vet om den kanskje bør byttes? Tidligere eier påsto at det aldri hadde vært noe problemer med den, men ikke vet jeg. EDIT: Mye godt interiør detaljer jeg er ute etter. Det er endel som er litt slitt. Endret 9. august 2012 av Binders' Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Sjekka chipen til TS-Racing, tok den opp til 270hk, noe som er helt greit. Men vil gjerne ha litt mer, å runde 300, kanskje også nærme meg 400 hadde vært fett. Men det krever kanskje endel større og dyrere endringer? Eh, ja. Det tror jeg du skal holde deg unna. Er relativt bra akkurat denne bilen. Det ligger også flere eksempler rundt om på nettet av folk som har fikset opp bilen. Dette er veldig omfattende og stort og jeg anbefaler ikke deg om du ikke har noe særlig erfaring med å mekke bil å begi deg ut på. Er du flink til å søke etter prosjekttråder på andre forumer av samme bil så kan du se hvordan og hva andre har gjort, men dette er på ingen måte noen bruksanvisning. Det er alt for mange som kjøper seg en undermotorisert bil og har sett 1 eller 2 for mange bilfilmer eller har sett at broren til kompisen til fetteren har montert turbo på en Volvo 240. Det er ikke usannsynlig å måtte lage de aller fleste delene selv. Ellers er det noe jeg bør bytte av deler? Bilen skal være i grei stand, men er det noe som anbefales at jeg bytter? Har hørt bådeog om automatkassa i disse bilene, noen som vet om den kanskje bør byttes? Tidligere eier påsto at det aldri hadde vært noe problemer med den, men ikke vet jeg. EDIT: Mye godt interiør detaljer jeg er ute etter. Det er endel som er litt slitt. Nei. Du bør vel helst bytte deler når det er behov for det. Er bilen bra, så ikke tukle med det. Det har liten eller ingen hensikt om alt fungerer som det skal, og det er bare ekstra kostbart å bytte ut ting som fungerer. Vent til det ryker (dette gjelder ikke alle biler), men denne bilen er såpass gammel og har nok gått såpass langt at det ikke er noen fare. Automatkassa på denne bilen er helt OK. Det er værre med de som var på karosseriet som kom etter denne. Nå har det seg slik at Audi fra 90-tallet og forøvrig 00-tallet har et veldig frynsete rykte på seg. Men om det skulle skje noe så bytter du jo selvfølgelig denne når den tid kommer. Er som sagt ikke vits å gjøre noe når det fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Det trenger ikke være noe problem å omprogrammere bilen(steg1/2) hvis bilen har fulgt servicer og er i forholdsvis god stand. 350-400hk kan du glemme uten å bygge om motoren. Lenke til kommentar
XLIV Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Enkelt og greit, skal du ha dumpventil, så invester i en god turbo! Ser alt for mange nå til dags med "billig"turbo og dumpventil for å være kul. Spør du meg så er kompressor kulere! Men på den bilen ville jeg helt ærlig ikke gjort noe styling... Kjøp heller soting av ruter på en forretning nær deg (spør om dem har reklame som du kan ha i ruta også, da kan du få det billigere!), senk bilen og noen fine felger. Da trenger du ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå