AdNauseam Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Og det holder at bare én ikke har vasket seg på hendene og tar på noe... alle som tar på den samme tingen etterpå sprer det videre til ting de tar på senere. Derfor blir vi aldri kvitt disse bakteriene, men kanskje er det greit at vi får noe av det slik at kroppens immunforsvar er forberedt til den dagen vi får litt ekstra av det? Akkurat som et zombie-virus! Trengs bare èn! Så, det du sier er at hvis det kommer et zombie-utbrudd så bestemmer du deg for å "gå over på den andre siden" fordi det trengs bare en for å bringe smitten videre alikevel, så vi er fucked uansett hva vi gjør?! Jeg skal ihvertfall ikke "team-e opp" sammen med deg hvis vi får et zombie-utbrudd! Da hadde jeg heller gått til Buffy, hun har ihvertfall rette instillingen! Forresten, se "28 Days Later", og etterfølgeren "28 Weeks Later". Det er filmer verdt å se hvis du liker Zombie-konseptet! Jeg personlig liker eneren best, men toeren er god den også, er forskjellige regisører. Her er en av grunnene til at denne typen bakterier florerer. http://www.nettavise...icle3449168.ece Hvem er det vi lever med på denne kloden?! Endret 12. august 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Akkurat som et zombie-virus! Trengs bare èn! Så, det du sier er at hvis det kommer et zombie-utbrudd så bestemmer du deg for å "gå over på den andre siden" fordi det trengs bare en for å bringe smitten videre alikevel, så vi er fucked uansett hva vi gjør?! Jeg skal ihvertfall ikke "team-e opp" sammen med deg hvis vi får et zombie-utbrudd! Du står fritt til å gå rundt med engangshansker hele dagen hvis du vil... for det er alternativet hvis man vil være sikker på å ikke få andres bakterier av typen "ekkel" på fingrene Håper ikke du misforstår... jeg synes både du, jeg, alle andre i denne tråden og alle andre i hele verden burde vaske seg på hendene når man har vært på do. Jo flere, jo bedre. Men alle kommer ikke til å gjøre det, i hvert fall ikke godt nok, og da er vi dømt til å få litt bakterier på oss uansett. Da er det greit at vi har et immunforsvar som klarer å håndtere det. Så tar du alle tiltak for å hindre å få disse bakteriene på deg i en lang periode, så vil det den ene gangen du allikevel skulle få de på deg, føre til at du blir skikkelig syk fordi kroppen ikke klarer å hanskes med bakteriene før de har fått slått godt rot i deg. For du vet vel at mange vaksiner nettopp er mindre aktive utgaver av sykdommen de skal bekjempe? Endret 12. august 2012 av Bergendahl Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Forresten, se "28 Days Later", og etterfølgeren "28 Weeks Later". Det er filmer verdt å se hvis du liker Zombie-konseptet! Jeg personlig liker eneren best, men toeren er god den også, er forskjellige regisører. Helt enig! 28 days later er en av tidenes beste filmer, selv når man ser bort fra zombiene! Filmmusikken er fantastisk (Brian Eno er FANTASTISK FLINK!) og skuespillet uhyggelig bra! Forresten hjelper det lite med handsker. Bakteriene kommer gjennom uansett. Ingenting er helt sterilt, selv når man har sterilt innpakket medisinsk utstyr så er det ikke sterilt lenger så fort man åpner pakningen. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Vel jeg vil starte med å si: den dag i dag vasker jeg hendene hver gang! Når det er sagt: om jeg går tilbake 4-5 år så syntes jeg bare det ikke var så farlig, jeg visste allerede at bakterie-messig så hadde det fryktelig lite å si, og bakteriene ville jo spre seg frem og tilbake ved å ta på kranen uansett. Det var rett og slett ikke verdt det ift tiden det tok. Jeg gjør det nå i dag fordi det er en idiotisk sammfunnsplikt, og jeg syntes å vaske hendene er behagelig, men å vaske hendene etter do er egentlig nokså ulogisk. NÅR DET ER SAGT: å vaske hendene generelt er sundt, det fjerner oppsamlede bakterier etc, så et do-besøk kan på mange måter være en god grunn til en god håndvask Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Helt enig! 28 days later er en av tidenes beste filmer, selv når man ser bort fra zombiene! Filmmusikken er fantastisk (Brian Eno er FANTASTISK FLINK!) og skuespillet uhyggelig bra!Japp. ^^, Jeg er egentlig imponert over hva de har klart å gjort med det lille budsjettet deres, det hindret dem ikke fra å lage en god film ihvertfall. Musikken er faktisk noe jeg spesifikt la spesielt merke til, sinnsykt god og passende musikk. Personlig så elsker jeg "In the House - In A Heartbeat" av John Muphy. [ Spotify] [Youtube] Og så har du "An Ending" av Brian Eno! [Spotify] [ ] Det er musikken som Brian Eno har laget i filmen. Denne sangen minner meg faktisk om en annen god film, "Moon" (mesterverk). En film regisert av Duncan Jones (sønn av D. Bowie), han har også regisert Source Code. Slik fantastisk musikk gjør jo bare filmen 10 ganger bedre! Det definerer stemingen i filmen! Hvis dere leser mellom linjene ser dere at dette egentlig har mye med tema å gjøre, som er håndvask! Forresten hjelper det lite med handsker. Bakteriene kommer gjennom uansett. Ingenting er helt sterilt, selv når man har sterilt innpakket medisinsk utstyr så er det ikke sterilt lenger så fort man åpner pakningen.Interessant. 1 Lenke til kommentar
Miss1 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Bor uheldigvis under samme tak som verdens største kverulant og slask. Har problemer med at han ikke vasker hendene, og vasker de minst mulig. Dette var noe jeg ikke visste i starten, og tok glad imot mat han hadde laget. Han er jo utdannet kokk, og burde derfor vite hygiene! Det med hygiene har vist seg å være et fag han tydeligvis må ha strøket i. Jeg har rom rett vet badet, og kan høre han aldri slår på vasken etter han har trukket i snoren (og tatt på lokk og setet på doen!). En gang stod jeg rett utenfor toalettet da han kom ut uten å ha trukket i snoren. Jeg spurte han om ikke han hadde glemt noe, og han skjønte ikke hva. Jeg sa jeg ikke hadde hørt vasken, men han insisterte på at man ikke trengte å vaske hendene etter toalettbesøk, fordi urin er sterilt. Alt jeg kunne si at det var ekkelt og unormalt, og at han burde gjøre det. Han gikk og gjorde det, men har aldri hørt at han har gjort det siden. Jeg har også vært mye mer forskjølt dette året, og kvalme + spying har skjedd enkelte ganger, selv om jeg aldri har slitt med det før. Kan dette ha noe med hans hygiene å gjøre? Tar jo på nesten alt i huset som han gjør.. Grunnen til at jeg fant denne siden er fordi jeg søkte om det, fordi jeg trenger virkelig noen argumenter som kunne fått ham til å innse at dette er viktig? Setter STOR pris på gode tips! Finner ellers kun tips om hvordan man kan få barn til å vaske hendene, men tviler sterkt på at disse vil fungere på en 20 år gammel mann... Lenke til kommentar
Miss1 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Forresten, se "28 Days Later", og etterfølgeren "28 Weeks Later". Det er filmer verdt å se hvis du liker Zombie-konseptet! Jeg personlig liker eneren best, men toeren er god den også, er forskjellige regisører. Helt enig! 28 days later er en av tidenes beste filmer, selv når man ser bort fra zombiene! Filmmusikken er fantastisk (Brian Eno er FANTASTISK FLINK!) og skuespillet uhyggelig bra! Forresten hjelper det lite med handsker. Bakteriene kommer gjennom uansett. Ingenting er helt sterilt, selv når man har sterilt innpakket medisinsk utstyr så er det ikke sterilt lenger så fort man åpner pakningen. Tviler på at bakterier kommer gjennom engangshanskene. For å ta et eksempel: åå salong på skjønnhetsklinikk, stikker de med nål og kan søle blod. De bruker da hansker for å unngå smitte, både fra hudpleier og fra pasient. Hudpleieren skal da også være ganske så trygg mot sykdommer, som blant annet HIV som smitter gjennom blod? Tror engangshansker skal være ganske så sikre, så lenge du ikke lager hull i dem.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Lurer jeg også på.. Altså, håndvask etter toalettbesøk går automatisk og det har det gjort siden jeg lærte at man skal vaske hendene?? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Vil bare informere om at nyere forskning viser at urin ikke er sterilt i det hele tatt. Forskningen er gjort på kvinner, og det ble konkludert med at urinen ikke er steril, hvilket er noe man har trodd i årevis, eller alltid. Men nok om det, hvorvidt urinen er steril eller ikke, hvor mye bakterier vi får osv., så er det ren folkeskikk å vaske seg på hendene etter et toalettbesøk. Man trenger ikke å analysere bakteriefloraen frem og tilbake; når vi er på besøk så vasker vi oss. Hva kan det skade. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Jeg vasker hendene selv om jeg har vært på toalettet uten å bruke doen. Det er fordi håndtaket, spesielt på offentlige toalett, er svært bakterielle. Når jeg går ut så prøver jeg å ikke ta i håndtaket men heller døren eller så tar jeg genseren rundt hånda. Jeg vasker også alltid hendene før jeg spiser noe. Endret 11. juni 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Var på et offentlig toalett i byen. Der hvor menn og kvinner ikke har egne...uhm...Doene er samlet ivertfall. Gikk ut en ung fyr fra en av doene, vasket ikke hendene, bare gitt ut utgangsdøra. Usj! 1 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg får panikkangst nærmest om jeg ikke vasker henda selv etter å bare brukt urinal. Vasker ellers alltid henda når jeg har vært ute. Håndtørkere (de apparatene som du tar henda nedi og blir blåst ren) hater jeg rett å slett. 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 av samme grunn til at folk subber beina når dem går, snakker upassende høyt til upassende tider, smeller med dører, tygger med munnen åpen osv..... dårlig oppdragelse, eneste grunn.... Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 av samme grunn til at folk subber beina når dem går, snakker upassende høyt til upassende tider, smeller med dører, tygger med munnen åpen osv..... dårlig oppdragelse, eneste grunn....Spør du meg så handler dette bare om uvaner, eller ting de ikke tenker over. Ikke alle går rundt å analyserer sin egen oppførsel, det samme gjelder foreldre. Verre er når oppførselen går utover andre folk, noe dette ikke gjør på en særlig alvorlig måte. Det er lett å forhåndsdømme slikt som dette, men det trenger ikke å særlig stor betydning. Er enig i at slike uvaner ikke er så ønskelige, men i dagens samfunn er det verre at det spres så mye drittslenging, negativ energi, dømming, mangel på respekt/forståelse. Mennesker mater seg selv ved å trykke andre ned, gjennom baksnakking, mobing og humor på bekostning av andre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg vasker hendene utelukket for å fremstå som hygienisk når jeg er med andre. Ellers ser jeg ingen som helst grunn til det annet enn å få bort fett eller annet møkk fra hendene som kan sette seg på tastatur og telefon. Anonymous poster hash: 153d8...aa5 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Forresten, se "28 Days Later", og etterfølgeren "28 Weeks Later". Det er filmer verdt å se hvis du liker Zombie-konseptet! Jeg personlig liker eneren best, men toeren er god den også, er forskjellige regisører. Helt enig! 28 days later er en av tidenes beste filmer, selv når man ser bort fra zombiene! Filmmusikken er fantastisk (Brian Eno er FANTASTISK FLINK!) og skuespillet uhyggelig bra! Forresten hjelper det lite med handsker. Bakteriene kommer gjennom uansett. Ingenting er helt sterilt, selv når man har sterilt innpakket medisinsk utstyr så er det ikke sterilt lenger så fort man åpner pakningen. Tviler på at bakterier kommer gjennom engangshanskene. For å ta et eksempel: åå salong på skjønnhetsklinikk, stikker de med nål og kan søle blod. De bruker da hansker for å unngå smitte, både fra hudpleier og fra pasient. Hudpleieren skal da også være ganske så trygg mot sykdommer, som blant annet HIV som smitter gjennom blod? Tror engangshansker skal være ganske så sikre, så lenge du ikke lager hull i dem.. Etter par minutters bruk av en engangshanske vil det være uendelig mange små mikroskopiske hull i den. Holder du på med f.eks ferskvarer skal du ikke bruker hanskene lenger enn 20-30min. Hansker må byttes regelmessig. Ingen ordentlige kokker bruker engangshansker. Fordi engangshansker er mindre hygienisk en rene hender. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå