Snickersnacker Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det begynner å bli noen år siden jeg kjøpte meg en desktop, men nå er tiden inne. Men jeg har blitt mer kresen med årene, så jeg har noen krav til maskina: 1. Den må være stille. Ikke en lyd. Og ikke noe bling på den. Helst skal den se økologisk ut, da samboeren min er opptatt av det. Men det er kanskje å be om for mye? 2. Jeg må ha trådløs tastatur og mus som har litt rekevidde. Maskina skal stå på et eget rom, men jeg har en prosjektor i stua,(se neste punkt), så jeg må kunne ta med meg tastaturet og musa inn i stua og bruke det der. 3. Jeg har allerede en PS3, samt at dama har en Mac, og PS3, Mac'en og den nya maskina mi kommer alle til å kobles til prosjektoren i ny og ne. Med andre ord trenger jeg en form for HDMI-swich. Altså en sak jeg kan koble alle tingene til, og så bare trykke på en knapp for å velge hvilket bilde som skal vises på prosjektoren. Finnes det? 4. Bra skjermkort. Det best som finnes som ikke er for dyrt 5. Seff må jeg ha noe SSD-saker. Aner ikke hvor stor jeg trenger. 6. Må ha skjerm. Ikke stor. Ikke liten. 7. Jeg vil bare ha delene. Halvparten av gleden med en desktop er å sette den opp selv og vite alt om den. Kjøpe noe nytt her og der er gøy. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) 1. Les alle tidligere innlegg angående i5 3570k for spill og i7 3770k (Sistnevnte for videoredigering og multitasking.) HD7870 mot HD7970 etter pris og behov. Angående kjøling Prolimatech Megahalems Intel Socket 775/1156/1366 og Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition 2. På trådløs kjøp bluetooth det har vel best rekkevide. 3. HDMI-veksler på clasohlson funger fint. 4. HD7870 mot HD7970 passer vel bra til Alpenföhn Peter 79XX Edition les lengere liste hos produsenten. 5. Samsung 830 (128 GB pleier å holde, men gjør ikke noe med 256 GB). 6.Hvor stor? 24" er vanlig Benq XL 2420T er vanlig til spilling. Ville som generielt råd gitt mere informasjon om behov ellers blir det til man anbefaler å gjøre mest selv, skal du ikke spille så mye PowerColor Radeon HD 7750 1GB Go! Green er vel den som gir mest for pengene i så fall som er lydløst. Silver Power SP-S460FL 460W PSU er vel lydløs men kanskje litt dyr, selv har jeg Silver Power SP-SS750M 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 11x SATA, 120mm Vifte som jeg kjøpte til halv pris den støyer ikke mye for å være PSU men det er nok mulig å høre alikevell. Endret 9. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Snickersnacker Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Tusen takk for hjelp. Jeg skal bruke litt tid på å lese på linkene dine. Ellers kommer jeg til å bruke den til en del forskjellig, men det eneste som kommer til å kreve kraft er spill. Så en spill-PC er vell tingen. Ellers slår det meg at dette må være et av de mest hjelpsomme forumene på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå