Superbit Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Noen som har noen tips? Er denne DBS Strada som koster 3000,- på kampanje hos G-sport ok? http://issuu.com/gsport/docs/ywmaleu7uj8?mode=window&backgroundColor=%235f5d5c Jeg kan gjerne kjøpe brukt, men har ikke klart å finne noe som frister. Jeg vil helst ikke betale mer enn 3000, men skulle det dukke opp noen ekstra gode tilbud kan jeg strekke meg litt lenger. Sykkelen skal kun brukes på asfalt, men bør kunne takle opp og ned et par fortauskanter. Delvis trening/arbeidsreiser, men sykler sjeldent så trenger derfor ikke noe dyrt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Har ikke prøvd akkurat den, men det meste du får kjøpt er minimum 'OK'. Det jeg vil anbefale hvis du holder deg på asfalt er å bytte dekk (og slanger) til noe tynnere uten spor. Det er lett 5km/t å hente bare der. Selv kjøpte jeg en billig Merida på XXL og den har fungert glimrende så lenge den har vært godt oljet. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Hvordan er DBSen i forhold til Merida til 3500,- på XXL? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Syns den så litt vel kraftig ut om du kun skal bruke den på asfalt. Jeg ville heller prøvd å finne en brukt Cyclo Cross-sykkel. De er utformet som en landeveissykkel, men er et par hakk kraftigere. Noen har også skivebremser. Du kan også vurdere en ren landeveissykkel. De fungerer dårlig på alt annet enn asfalt, og er ikke det helt store i utforkjøringer om det er vått (særlig i pollensessongen kan det bli glatt). Fortauskanter har jeg derimot ikke noe problem med. Er det plass på fortauet og jeg har stor fart så bare å hopper jeg opp, ellers skal det ikke mer enn et lite vipp på forhjulet og dempe av i knærne når bakhjulet treffer, men selvfølgelig; til bysykling ville jeg nok valgt noe annet. Nå kan jeg ikke noe særlig om konkrete modeller og lignende, men tror nok du bør sikte nærmere 5 000 kr enn 3 000 kr. Endret 9. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 9. august 2012 Rapporter Del Skrevet 9. august 2012 Noen som har noen tips? Er denne DBS Strada som koster 3000,- på kampanje hos G-sport ok? http://issuu.com/gsp...Color=%235f5d5c Jeg kan gjerne kjøpe brukt, men har ikke klart å finne noe som frister. Jeg vil helst ikke betale mer enn 3000, men skulle det dukke opp noen ekstra gode tilbud kan jeg strekke meg litt lenger. Sykkelen skal kun brukes på asfalt, men bør kunne takle opp og ned et par fortauskanter. Delvis trening/arbeidsreiser, men sykler sjeldent så trenger derfor ikke noe dyrt. Hvor bra den er er vanskelig å si men den krysser av for de viktigste boksene for det du er ute etter, så det er jo bare å prøve. Trippelkrank er litt knotete, men 2x10 finner du neppe i prisklassen. Ellers støtter jeg i prinsippet forslaget om en brukt CX, men å finne en brukt kan være vanskelig. CX sykler er et relativt nytt fenomen i norge. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 11. august 2012 Rapporter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Endte opp med denne. Fikk den for 4200,-. Hadde tilsynelatende litt bedre girsystem og bremser enn de andre jeg har sett på. Skal ut på en testtur i dag, håper jeg blir fornøyd Takk for tips. Endret 11. august 2012 av Superbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå