Solvip Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Sommernatt Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Uxxy Naghadyn Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Dette er, etter min mening, et ok bilde. Jeg elsker den gule himmelen med de rødlige skyene og portrettet er forøvrig veldig bra med åskammene som lager gode linjer som glir fint i hverandre og skaper god dynamikk og dybde i bilde. Det jeg derimot synes er synd er at den gule himmelen stjeler alt lys fra resten av bildet og spesielt åskammene. Hvis du loddrett deler bildet inn i tre like deler så forsvinner de to nederste delene helt på grunn av at de er for mørke. Spesielt gjelder dette den nærmeste av de to åskammene til venstre i bildet. I tillegg til at den forsvinner på grunn av selve himmelen forsvinner den også fordi at bakgrunnen (den bakre åskammen) er for mørk. Hvis kontrasten i bildet hadde vært bedre ville den første åskammen vært med på å skape en fantastisk linje i bildet som ville uttrykket den dynamikken og dybden jeg snakker om i innledningen, enda tydeligere, og på den måten ville du fått ett mye bedre bilde. Hvis ikke dette ga helt mening kan du se på åskammen nede i høyre hjørne. Den fungerer bedre og skaper en bedre linje i bildet fordi den står i kontrast med den litt lysere vannoverflaten. Portrettet og himmelen er fin og hvis kontrast og lys i resten av bildet hadde vært bedre så hadde dette vært et veldig bra bilde Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Mektig og flott bilde, med særskildt lyssetting fra naturen selv. På min skjerm ser jeg fjellnivåene innover såvidt. Er litt usikker på kalibreringen; den er muligens litt for mørk. Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Vakkert og drømmende.., et fint bilde med gode kontraster, nydelige farger på denne himmelen. Lenke til kommentar
Solvip Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Dette er, etter min mening, et ok bilde. Jeg elsker den gule himmelen med de rødlige skyene og portrettet er forøvrig veldig bra med åskammene som lager gode linjer som glir fint i hverandre og skaper god dynamikk og dybde i bilde.Det jeg derimot synes er synd er at den gule himmelen stjeler alt lys fra resten av bildet og spesielt åskammene. Hvis du loddrett deler bildet inn i tre like deler så forsvinner de to nederste delene helt på grunn av at de er for mørke. Spesielt gjelder dette den nærmeste av de to åskammene til venstre i bildet. I tillegg til at den forsvinner på grunn av selve himmelen forsvinner den også fordi at bakgrunnen (den bakre åskammen) er for mørk. Hvis kontrasten i bildet hadde vært bedre ville den første åskammen vært med på å skape en fantastisk linje i bildet som ville uttrykket den dynamikken og dybden jeg snakker om i innledningen, enda tydeligere, og på den måten ville du fått ett mye bedre bilde. Hvis ikke dette ga helt mening kan du se på åskammen nede i høyre hjørne. Den fungerer bedre og skaper en bedre linje i bildet fordi den står i kontrast med den litt lysere vannoverflaten.Portrettet og himmelen er fin og hvis kontrast og lys i resten av bildet hadde vært bedre så hadde dette vært et veldig bra bilde Takker for din utfyllende kommentar som jeg fant nyttig dels fordi jeg i blant ikke ser helt selv hva jeg egentlig ikke er helt fornøyd med men så det litt bedre nå! Det kan være vanskelig å få dette du snakker om riktig når det er såpass lyst og mørkt i bilde. I tillegg så tok jeg bilde uten stativ noe som vel kunne hjulpet bra å hatt. Ble heller ikke helt fornøyd i "redigeringen" for ville helst at fjelltoppene skulle syntes bedre men vanskelig i forhold til støy så nøyde meg med å øke kontrasten litt............ Lenke til kommentar
Solvip Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Mektig og flott bilde, med særskildt lyssetting fra naturen selv.På min skjerm ser jeg fjellnivåene innover såvidt. Er litt usikker påkalibreringen; den er muligens litt for mørk. Mulig du ser det enda litt mørkere en hva jeg gjør men ellers enig at fjelltoppene burde kommet mere fram her....takker for kommentar Trond:) Lenke til kommentar
Solvip Skrevet 10. august 2012 Forfatter Del Skrevet 10. august 2012 Vakkert og drømmende.., et fint bilde med gode kontraster, nydelige farger på denne himmelen. Takker for kommentar Jan Åge:) Ja det er veldig flott i nord der:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg