dagatle Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Skulle hatt et lite enkelt program som fortalte meg hostname, ip og mac på skjermen. Trenger dette for å lett kunne se at maskinene(150 stk) har fått riktig ip Noen som har noe slikt ? Lenke til kommentar
alos Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 hvis du skal gå rundt på alle maskiner å gjøre det lokalt så ligger det inne et slikt program i opperativsystemet. WIN95/98/ME gå på startmenyen og trykk på "kjør" Der skriver du "winipcfg" da kommer det opp et program som viser det du vil se, hvis du mangløer noe kan du bare velge "advanced" Resten av opperativsystemene går du også på "kjør" og skriver "cmd" i commandovinduet skriver du "ipconfig /all" da får du vite det du trenger. Sorry for at jeg skreiv dette som om du var helt amatør, men jeg ante ikke hvor store dine kunskaper er. Håper det var slik du hadde tenkt at du skulle se informasjonen. Alos Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Vell... Jeg har IKKE tenkt å rusle rundt på alle. Har script som jeg tenkte å kjøre dette fra. Trenger derfor et program hvor dette står med relativt stor font så ser man kjapt om det er riktig når man speider utover datasalen Lenke til kommentar
alos Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ok, beklager, missforsto litte granne. kan da desvere ikke hjelpe deg med det du spør om.. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 På et sted jeg jobbet, var det et lite VB script som gjorde dette, krevde at Active Desktop var aktivert da... Du finner sikkert et sånt script på nettet, eller du kan lære scriptprogrammering Lenke til kommentar
Shardon Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei. Dersom du er administrator i et domene er det ingen sak å legge noe slikt inn i logon-skriptet. Bare lag ei tom teksfil i netlogon mappen (C:winntsystem32replimportsscripts) f.eks info.txt Du kan også dele ut ei mappe hvor du legger denne filen, bare pass på at alle har skrive-tilgang til denne mappen og filen. Legg så inn følgende serninger i logon-skriptet : hostname >>"servernavn"netlogoninfi.txt ipconfig /all >>"servernavn"netlogoninfi.txt Nå skal du få en fil der alle PCer har lagt inn svaret på de to komandoene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå