Skrilx Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hei, har lenge vært på utkikk etter en stasjonær Gamer-PC. Har bygget min egen maskin for flere år siden og er ikke akkurat oppdater på hvilke komponenter som fungerer bra sammen. Jeg har strømforsyning, DVD-spiller/brenner og en gammel harddisk. Kabinettet mitt er et Lianli kabinett ligner på denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Midi-tower/Lian-Li/Lian-Li-PC8BSCANDV3,-Miditower,-Sort-100pcnt-aluminium-33266-p0000111024.aspx Har ikke lyst å bruke mer enn 10k og har sett litt på denne listen: http://prisguide.har...no/liste/133980 Noen tips og anbefalinger? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Du trenger jo egentlig ikke mer enn 8GB minne, 8GB er mer enn nok. Når de penga er spart kan du også oppgradere skjerm til Dell U2312HM som har bedre bildekvalitet Resten skal gå greit hvis strømforsyninga er god nok (helst over 300W/25A på +12V) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Oppsettet er nok så bra man kan få det i den prisklassen. Selvfølgelig kan man jo vente på SSD til høsten å håpe på prisene faller mere, og bruke windows 8 costumer preview frem til relase. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Trenger du windows 7 professional? Home-versjonen er jo en del billigere. Lenke til kommentar
Skrilx Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Ok takk! Er det noen andre skjermkort som kanskje er rimeligere og som fungerer så og si like bra? Har fått med meg at hvis man ønsker mer ram enn 16gb (med tanke på senere å oppgradere) så må man ha Microsoft Windows 7 Professional 64-bit. Hvordan fungerer windows 8 med mer enn 16gb Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) For det første 1. Alltid ta nvidia grafikk kort 2. Alltid Intel prosessorer For det andre 1. Ikke kjøp ATI grafikk kort 2. Ikke kjøp AMD prosessorer ATI OG AMD suger og har masse problemer med spill. Jeg vet dette fordi jeg har AMD og ATI. Du får det du betaler for. AMD og ATI er billigvare og er som regel shit. For det tredje 1. NVIDIA grafikkort + AMD prosessorer = shit 2. ATI grafikkort + INTEL prosessorer = shit Det oppstår masse masse problemer. For det fjerde 1. NVIDIA grafikkort + INTEL prossessorer = BINGO 2. AMD + ATI = BINGO Endret 9. august 2012 av eXalpha Lenke til kommentar
Skrilx Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Se der ja, nesten en stor smell Noen forslag til Nvidia grafikk kort? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Du trenger kun 64 bits operativsystem for å ha mere en 4 GB ram. http://en.wikipedia....dows_7_editions Home Premium klarer 16 GB ram. Professional opptil 192 GB ram. Angående AMD erfaringer hvilken skjermkort er det snakk om? Godt mulig det snakkes om linux her der er driverne ikke så gode men opensuse 12.2 er best på ATI drivere foreløpig ellers er jeg ikke enig at AMD er noe dårligere de er faktisk god til prisen og kan overklokkes, crossfire er kanskje ikke like bra som SLI men er vel brukbar. Men skal man først ha nvidia bør man vente på GTX 660 / TI og det kan raskt ta en måned eller 2. Endret 9. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 For det første 1. Alltid ta nvidia grafikk kort 2. Alltid Intel prosessorer For det andre 1. Ikke kjøp ATI grafikk kort 2. Ikke kjøp AMD prosessorer ATI OG AMD suger og har masse problemer med spill. Jeg vet dette fordi jeg har AMD og ATI. Du får det du betaler for. AMD og ATI er billigvare og er som regel shit. For det tredje 1. NVIDIA grafikkort + AMD prosessorer = shit 2. ATI grafikkort + INTEL prosessorer = shit Det oppstår masse masse problemer. For det fjerde 1. NVIDIA grafikkort + INTEL prossessorer = BINGO 2. AMD + ATI = BINGO Dette er det dummeste jeg har lest i hele 2012. 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Kan vel godt tenkes eXalpha har APU f.eks AMD A8-3870K eller Bulldozer som prosessor de kan selvsagt ikke måles mot ivybrige i5 prosessorer og HD 7870 og nyere. Hvis kun en skjermkort og CPU er feil på og ustabil kan ikke det sies som en generielt regel. Men AMD lager gode prosessor og skjermkort men de kan vel ikke utkonkurere nvidia og intel, men nå er ATI best i budsjett markedet, vi venter fremdeles på GTX 660 / TI. Endret 9. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Kan vel godt tenkes eXalpha har APU f.eks AMD A8-3870K eller Bulldozer som prosessor de kan selvsagt ikke måles mot ivybrige i5 prosessorer og HD 7870 og nyere. Hvis kun en skjermkort og CPU er feil på og ustabil kan ikke det sies som en generielt regel. Men AMD lager gode prosessor og skjermkort men de kan vel ikke utkonkurere nvidia og intel, men nå er ATI best i budsjett markedet, vi venter fremdeles på GTX 660 / TI. Har faktisk ATI radeon 5870 og Intel i7 prossessor. Funker veldig dårlig sammen når det gjelder videospill. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 http://www.sevenforums.com/graphic-cards/29001-ati-radeon-hd-5870-issues.html Høres for meg ut dårlig drivere eller noe annet rusk. Nå er vel 5870 en del år gammel, selv 6870 er en generasjon nyere. Det er godt mulig ATI er dårlig på bakover kompaktibilitet med nyere operativsystemer. Men det gjør nødvendigvis ikke skjermkortet dårlig av den grunn det kan være også microsoft sin skyld som også nedpriorter gamle maskinvare. Alt fra HD6850 og oppover har jeg gjevnt over gjort bra kjøp på. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Kan vel godt tenkes eXalpha har APU f.eks AMD A8-3870K eller Bulldozer som prosessor de kan selvsagt ikke måles mot ivybrige i5 prosessorer og HD 7870 og nyere. Hvis kun en skjermkort og CPU er feil på og ustabil kan ikke det sies som en generielt regel. Men AMD lager gode prosessor og skjermkort men de kan vel ikke utkonkurere nvidia og intel, men nå er ATI best i budsjett markedet, vi venter fremdeles på GTX 660 / TI. Har faktisk ATI radeon 5870 og Intel i7 prossessor. Funker veldig dårlig sammen når det gjelder videospill. Hvordan virker det dårlig? kjenner mange som har AMD kort sammen med Intel prosessorer uten problemer (og det heter ikke ATi lengre, nå heter det AMD), jeg har selv Nvidia kort med AMD prosessor uten noen som helst problemer. Se der ja, nesten en stor smell Noen forslag til Nvidia grafikk kort? Nei, du gikk på en som har problemer, det er like mange som har problemer med Nvidia som det er folk som har problemer med AMD... Nvidia har for øyeblikket ingen kort som som kan konkurrere med et HD 7950 til 2300kr. Endret 9. august 2012 av Olestokk 2 Lenke til kommentar
Skrilx Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Jeg har selvfølgelig ikke lyst å ende opp med en PC som det er fare for feil (derfor jeg startet denne tråden) og hvis det er flere som opplever at ATI + Intel fungerer dårlig sammen, så går jeg selvfølgelig for det sikreste med et Nvidia kort istedet. Hva med dette skjermkortet? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743397 Er det mye dårligere? Er det bedre å gå andre veien, velge et annet hovedkort med AMD prosessor istedet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg har selvfølgelig ikke lyst å ende opp med en PC som det er fare for feil (derfor jeg startet denne tråden) og hvis det er flere som opplever at ATI + Intel fungerer dårlig sammen, så går jeg selvfølgelig for det sikreste med et Nvidia kort istedet. Hva med dette skjermkortet? http://www.komplett....aspx?sku=743397 Er det mye dårligere? Er det bedre å gå andre veien, velge et annet hovedkort med AMD prosessor istedet? Les posten over... GTX 560 Ti er langt svakere enn HD 7950. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Skal du først kjøpe nvidia er det nok bedre å kjøpe nvidia gtx 570 brukt. Men jeg tror det er få del folk her som er mistfornøyd over HD7800 serien og over, annet en at AMD ofte trekker mere strøm i spill. Endret 9. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 For det første 1. Alltid ta nvidia grafikk kort 2. Alltid Intel prosessorer For det andre 1. Ikke kjøp ATI grafikk kort 2. Ikke kjøp AMD prosessorer ATI OG AMD suger og har masse problemer med spill. Jeg vet dette fordi jeg har AMD og ATI. Du får det du betaler for. AMD og ATI er billigvare og er som regel shit. For det tredje 1. NVIDIA grafikkort + AMD prosessorer = shit 2. ATI grafikkort + INTEL prosessorer = shit Det oppstår masse masse problemer. For det fjerde 1. NVIDIA grafikkort + INTEL prossessorer = BINGO 2. AMD + ATI = BINGO Går det an å være så blekt i hode som deg ? Det er det mest idiotiske jeg har sitt i hele 2012. Hvordan går det an å komme med noe slikt ? 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 For det første 1. Alltid ta nvidia grafikk kort 2. Alltid Intel prosessorer For det andre 1. Ikke kjøp ATI grafikk kort 2. Ikke kjøp AMD prosessorer ATI OG AMD suger og har masse problemer med spill. Jeg vet dette fordi jeg har AMD og ATI. Du får det du betaler for. AMD og ATI er billigvare og er som regel shit. For det tredje 1. NVIDIA grafikkort + AMD prosessorer = shit 2. ATI grafikkort + INTEL prosessorer = shit Det oppstår masse masse problemer. For det fjerde 1. NVIDIA grafikkort + INTEL prossessorer = BINGO 2. AMD + ATI = BINGO Makan til bull skal du lete lenge etter. Til opplysning har jeg hatt intel cpu + ati gpu i mange år, fungerer utmerket. 1 Lenke til kommentar
Skrilx Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Antar da at dette oppsette burde gå greit allikevel. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Oppsettet ser bra ut Hvilken butikk handler du fra ? Dustin.no har veldig fine priser, samt veldig god fraktpris på bare 99kr. cdon.no like så. deal.no ser jeg blir billigere og billigere. En butikk å sjekke opp med tanke på pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå