Gå til innhold

[Løst] kjøp av Xeon prosessor til asus p6x58d-e

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått tilbud om å kjøpe eldre LGA 1336 prossorer.

Vet noen om følgene virker til dette hovedkortet?

intel xeon W3670

intel xeon W3680

intel xeon W3690

I følge google http://www.overclock.net/t/965337/two-2x120-enough-for-an-w3670-970-4-4ghz så virker det ut som en av prøvd noe ligdende oppsett siden det virker ut som den tilsvarer i7 970 sesifikasjoner eneste at xeon støtter ECC og Intel Trusted Execution Technology + Intel® Demand Based Switching men disse blir vel deaktivert hvis hovedkortet ikke støtter det?

Men jeg ønsker å spørre er disse prosessorene verdt et sted mellom 2000-2500 kr om man kjøper disse brukt?

Vet noen om disse prosessorene er noe særlig å overklokke? Har vel hørt en del negativt om Xeon som regel ikke er noe gode overklokkere men det kan være hovedkortet som begrenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva ville du forventet at disse prosessorene klarer i overklokking? Tror du 4.2 ghz eller noe slik er mulig?

Vet du noe om pris er fornuftig?

Hvordan vil i7 950 vs W3670 bli med tanke på strømbruk/varme? Vil Xeon trekke mere strøm per klokkefrekvens, slik at jeg må forbedre meg på at en Noctua D14 kjøler kan bli i minste laget på @ 4.2 Ghz?

Lenke til kommentar

Men hvordan er W3670 til spilling er den kraftig nok å klare 2x 690 i SLI? Selv da vil skjermkortene bli stor flaskehals?

Så du finner ikke en eneste negativ ting om W3670 eneste ulempe for meg er at det er usikkert om den vil fungere med hovedkortet?

Hvor langt må man overklokke for å gi like god ytelse per kjerne som i5 3570k her? Slik at man ikke merker forskjell i f.eks Crysis og andre spill som tar maks 2 kjerner eller nyere spill fra år 2007, metro 2033 tar vel 4 kjerner også crysis 2?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte xeon prosessoren brukt og den virker helt greit fikk den for 2300 kr.

Det er bare hovedkortet som er litt håpløst med bios 0701 virker ut som hovedkortet sliter å slå seg på, siden den slår seg rask av igjen også på igjen og da virker ting greit, kan være i noen tilfeller maskinen henger seg i oppstart, men det hjelper å slå av maskinen også på igjen. Kjøleren er ikke noe problem med så det er nok hovedkortet. Kan det løses på noe måte i bios?

Men i windows 7 funger maskin helt bra, er ikke noe å si der, lurer litt på hvordan det vil gå om jeg forsøker å overklokke prosessoren, blir spendene å se personen jeg kjøpte den av har klart 4.1 Ghz med denne, og det er vel ikke så verst.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...