KontraBass Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ah, deilig - da fikk jeg endelig bestilt telefon jeg også. 32 gb hvit på vei fra Djuice Nei har ikke gjort det ennå. Er litt usikker på om jeg skal kontakte Djuice/Kjedehuset der den er kjøpt fra eller om jeg skal kontakte Apple direkte (hvordan gjør man det forresten?). Du skal kontakte forhandleren du kjøpte via, spørsmålet er om Apple vil ta de tilbake eller om de hevder det er normalt at aliminium lett får hakk Heldigvis slipper han å forholde seg til hva Apple måtte mene. Han har kjøpt et produkt av en norsk forhandler og det var skadet ved ankomst. Da er saken biff - han kan kreve ny telefon (siden det ikke går å reparere) eller heve kjøpet. Da har jeg vært i kontakt med den som kalles Telenors Nettbutikk på 81500022. Der var det ikke mye velvilje å spore ang. dette. Jeg fikk beskjed om å benytte meg av angreretten og få pengene tilbake. Da jeg sa jeg ville ha en ny telefon i stedet fikk jeg beskjed om at det var slik de håndterte dette. Måtte som sagt sende inn på angrerett og så stille meg bakerst i køen og bestille en ny en hvis jeg fortsatt ville ha iPhone5 :-( Det ble forøvrig bekreftet at jeg ikke var den første med dette problemet. Da er spørsmålet, hva gjør man? Beholder den skadede som jeg har her og finner frem den sorte merkepennen og flekker selv eller sender inn og bestiller ny og satser på at denne er fri for merker? Kan jo risikere å motta opptil flere før man er i mål med en uten skrammer :-/ Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Du skal ikke benytte angrerett, da skal du selv betale for frakt. Dette er en reklamasjonssak. 1 Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Det hørtes meget merkelig ut at man må benytte angreretten. Man har krav på reklamasjon ref. Forbrukerkjøpsloven. §26. Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 e) kreve erstatning etter § 33. §29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. §30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Her prøver Telenor åpenbart å komme seg lettvint unna. Endret 4. oktober 2012 av Funtazz Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Du skal ikke benytte angrerett, da skal du selv betale for frakt. Dette er en reklamasjonssak. Enig, men jeg kom ingen vei med kundebehandleren, han bare avfeiet meg med dette. Føler meg litt overkjørt og vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette videre. Har skrevet til Djuice på fb akkurat nå, men vet ikke om det hjelper. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Som Zepticon sier: Du skal ikke benytte angrerett, da skal du selv betale for frakt. Dette er en reklamasjonssak. Er kundebehandleren trøblete så ber du om å få snakke med en annen, dette er ikke et diskusjonstema en gang. Vil de ikke hjelpe, be om å få snakke med en overordnet. Henvis til paragrafene Funtazz så snilt la med her. Er de fortsatt vanskelige så ber du de om å sende deg et skriftlig avslag (altså der de bekrefter at de nekter deg å reklamere på produktet du har kjøpt), så tar du brevet du får fra de og videresender det til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ja jeg skal prøve å ringe opp igjen når jeg får et ledig øyeblikk her nå som jeg har fått summet meg litt. Takk til Funtazz for paragrafene :-) Og sender jeg tilbake på angrerett kan jeg jo i verste konsekvens bli beskyldt for å ha laget merkene selv. Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hold oss oppdatert, det kan få betydning for flere det her! Lenke til kommentar
jonasklingan Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg får nok mest sannsynlig min iPhone 5 i morgen, og da har det tatt 7 dager siden jeg bestilte fra Telenor til den kom til lille Lofoten. Det kan være den kommer på lørdag, og da har det tatt 8 dager. Med min flaks, en den garantert skrapet opp eller noe, som gjør at jeg må sende den tilbake, få penga tilbake, stille meg i kø og vente.... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Kommer i slutten av okt som dere andre som bestilte fra Apple! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Bestilte faktisk den hvite kun pga frykt for at den er skrapet opp. Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Begynner å lure på om jeg orker peset med dette. Rakk ikke å kontakte Djuice noe mer i dag. Fristende å legge den ut på finn.no med informasjon om merket og selge den. Og så vente eks antall uker for så å kjøpe en ny, kanskje de som er produsert senere er sikrere mot skrammer i produksjonen. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 De gambler nettopp på at du ikke gidder:p Lenke til kommentar
xKimStian Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ringte telenor i dag for å høre hva prisene på en 32GB med komplett m spesial blir, men kom jo ingen vei der Er det noen av dere som har kjøpt med det abonementet ? Så lurer jeg på om noen har forslag til hvor jeg kan få forsikring på iphone om jeg kjøper gjennom tele 2 siden de ikke har forsikring? :/ Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Prisene står jo på telenor.no Lenke til kommentar
xKimStian Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg glemte å si at det står kun 1 kr, står ingenting om hva mnd avgiften blir Lenke til kommentar
r4tchet Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bestilte selv hvit i frykt for å få en med riper/hakk. Begynner å bli ganske glad for at jeg gjorde det, virker ikke som det er så mange som har den hvite. Jeg bestilte fra Tele2 sent onsdag kveld, og i følge posten skal jeg ha den i hus i morgen! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bestilte selv hvit i frykt for å få en med riper/hakk. Begynner å bli ganske glad for at jeg gjorde det, virker ikke som det er så mange som har den hvite. Jeg bestilte fra Tele2 sent onsdag kveld, og i følge posten skal jeg ha den i hus i morgen! Hvordan ser du når den kommer? Har du fått en mail eller tracking nr? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ringte telenor i dag for å høre hva prisene på en 32GB med komplett m spesial blir, men kom jo ingen vei der Er det noen av dere som har kjøpt med det abonementet ? Totalpris er oppgitt til 9109 kr. Dvs. 9108 kr/12 måneder =759 kr i mnd.avgift. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bestilte selv hvit i frykt for å få en med riper/hakk. Begynner å bli ganske glad for at jeg gjorde det, virker ikke som det er så mange som har den hvite. Jeg bestilte fra Tele2 sent onsdag kveld, og i følge posten skal jeg ha den i hus i morgen! Du er jammen meg heldig som fikk bestilt før de ble tomme..! Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 De gambler nettopp på at du ikke gidder:p Og da fikk de rett :-) Solgte telefonen nå i kveld til en person som ikke brydde seg om skaden. Så da velger jeg å vente litt før jeg skaffer meg en ny en i håp om at disse problemene de har hatt med enkelte telefoner forsvinner etterhvert :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå